Na skróty
Looker Studio to bardzo zaawansowane oprogramowanie analityczne Google, które umożliwia generowanie kompleksowych raportów podsumowujących działania m.in. z systemów Google Analytics czy kampanii reklamowych Google Ads. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że walory użytkowe oprogramowania można rozszerzyć na systemy niezwiązane z Google, np. Meta Ads (dawne Facebook Ads). Jak zintegrować reklamy z Meta z funkcjonalnością Looker Studio? W jaki sposób wygenerować raport?
Zdj 1. Teoretycznie nie da się połączyć Meta Ads i Google Looker Studio. To jednak tylko teoria
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/medi%C3%B3w-spo%C5%82ecznych-facebook-smartfon-763731/
Funkcjonalność Looker Studio umożliwia porównywanie różnego rodzaju danych, ułatwiających sprawdzenie, czy prowadzenie działań marketingowych idzie w dobrym kierunku. Umiejętnie korzystając z tego narzędzia sprawdzisz m.in., kiedy i jak zmodyfikować promocję w mediach społecznościowych, aby była ona skuteczna.
Kampania Meta Ads przypomina trochę program Google Ads, z tą różnicą, że oparta jest na działaniu w mediach społecznościowych np. Facebook czy Instagram, markach należących do firmy Meta. Promocja może dotyczyć konkretnych wpisów, marketplace’u, grafik czy wideo, uwzględniając jako grupy docelowe osoby w określonym wieku, miejscu zamieszkania, zainteresowaniach czy płci.
Dodajmy, że Meta Ads można na bieżąco modyfikować zgodnie z aktualnymi trendami. Optymalizacja tego typu reklam to klucz do sukcesu. Kontrolę wyników kampanii można oprzeć na raportach wygenerowanych przez Looker Studio. Dzięki nim otrzymasz kompletne informacje o zainteresowaniu reklamą, liczbą odsłon danego materiału, reakcją użytkowników, a także grupą odbiorców, którzy zdecydowali się na użycie jej przy zakupach. Kompletny raport z Looker Studio pozwoli też na porównanie prowadzonych jednocześnie kampanii w social mediach i w Google Ads.
Chociaż Looker Studio i Meta Ads (dawniej Facebook Ads) pochodzą ze stajni innych marek, można zintegrować ich funkcjonalność, aby stworzyć system generujący kompleksowe dane na temat wyników działań promocyjnych. Jak to zrobić? Na czym polega integracja Facebook Ads z Looker Studio?
Facebook nie daje możliwości bezpośredniego łączenia Meta Ads z Looker Studio. Możesz wybrać więc wskazaną tutaj metodę lub przeprowadzić generowanie raportów ręcznie. W tym celu wygeneruj plik z danymi (w formacie CSV) za pomocą opcji ustawienia źródła danych i wgraj arkusz z danymi do Looker Studio. Narzędzie odpowiednio je przetworzy i umożliwi wygenerowanie pliku z raportami.
Zdj 2. Stosowanie Looker Studio ułatwia porównywanie danych z Meta Ads i Google Ads
Źródło: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Data_Studio_-_Google_Ads_Monitoring_Report.png
Wygenerowanie raportu za pomocą Looker Studio dla Meta Ads jest bardzo proste i można wykonać go w kilku krokach. Jeżeli jesteś podłączony do bezpośredniego systemu, nie musisz zaciągać danych i możesz pominąć kroki od 1-3. Jeżeli nie, zacznij od początku.
Jak widzisz, chociaż w teorii obydwa narzędzia nie dają możliwości bezpośredniego połączenia, możesz je skorelować w inny sposób, korzystając z zewnętrznych systemów lub ręcznie. Warto sprawdzić, jak kampania Meta Ads wypada w porównaniu do innych działań. To sposób na sukces!
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.