Nowoczesne formy reklamy — poznaj kilka z nich
3 min
3 min
Na skróty
Czasy natrętnych banerów na stronach internetowych, które nijak nie pasowały do zainteresowań użytkowników, dawno już minęły. Dzisiaj skuteczna reklama to treść odpowiednio stargetowana oraz nie tak nachalna jak kiedyś. Powinna ona pojawiać się dokładnie tym użytkownikom, którzy mogą być zainteresowani skorzystaniem z oferty. Sprawdź, jak wyglądają nowoczesne formy reklamy w internecie.
Nowoczesna reklama Google Ads daje możliwość promowania firmy, zwiększenia sprzedaży produktów lub usług, a także budowania świadomości marki i przyciągania ruchu do strony internetowej. Konta Google Ads zarządzane są online i w każdej chwili możliwe jest tworzenie oraz zmienianie kampanii reklamowych, w tym tekstu reklamy, ustawień oraz budżetu.
Google Ads jest platformą reklamową stworzoną przez Google, która daje możliwość wyświetlania reklam w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach internetowych, które uczestniczą w systemie reklamowym znanym jako Google Display Network.
Zaletą tej formy reklamy jest możliwość dokładnego sprecyzowania grupy docelowej. Tego typu reklamy rozliczane są w modelu CPC (ang. Cost Per Click). Dobra agencja SEO oprócz zapewnienia swoim klientom wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania może zadbać także o kampanie Google Ads.
Zdj. 1. Przykład reklamy Google Ads w wyszukiwarce internetowej Google
https://zapier.com/blog/google-ad-examples/
Po optymalizacji reklamy w Google Ads staje się ona ukierunkowana na ściśle określoną grupę odbiorców, generuje zaangażowanie oraz jest autentyczna. To podstawowe cechy skutecznego marketingu w internecie.
Większość liczących się na rynku firm wykorzystuje treści wideo jako technikę marketingową. Konkurencja w tym sektorze jest naprawdę wysoka. Warto być więc obecnym na Instagram Reels, na TikToku oraz w YouTube Shorts.
Zdj. 2. Aplikacja mobilna TikTok
Źródło: https://personal-pr.prowly.com/93439-fashion-on-tiktok-and-fashion-for-tiktok
Platformy te różnią się między sobą statystykami. Na przykład na TikToku ponad 60% użytkowników znajduje się w przedziale od 16 do 24 lat. Z kolei na Instagramie 71% użytkowników ma mniej niż 35 lat. Na YouTube natomiast rozstrzał wiekowy jest największy. Aspekt ten można wziąć pod uwagę, decydując o tym, którą platformę wybrać do reklam Twojej marki. Różne są także formaty, długości publikowanych filmów oraz popularność platform w poszczególnych krajach.
Reklama audio (Audio Ads, Audio Advertising) to rodzaj reklamy, która polega na wykorzystaniu dźwięku do przekazywania informacji oraz promowania produktów, usług i marek. Jest ona powszechnie stosowana w miejscach, takich jak:
oraz w wielu aplikacjach i serwisach z audiobookami.
Tego typu nowoczesne reklamy mogą być skuteczne, jeśli przekaz jest kreatywny, jakość nagrania jest wysoka, a dźwięk atrakcyjny. Niemałą rolę odgrywa także celność targetowanej grupy docelowej. Nowoczesne formy reklamy audio to na przykład: muzyka, rozmowy, narracja, a także specjalne dźwięki, które mogą przyciągnąć uwagę odbiorców. Ta forma nowoczesnej reklamy pozwala dotrzeć do klientów w bardzo różnych sytuacjach — także podczas jazdy, pracy, ćwiczeń bądź też relaksowania się. W tym kontekście sprawdź także, co powinna zawierać idealna reklama.
Zdj. 3. Przykładowa reklama na Spotify
Źródło: https://ads.spotify.com/en-US/ad-formats/podcast-ads/
Poznałeś już nowoczesne metody reklamy, które w ostatnich latach stały się bardzo popularne. Warto pamiętać też o współpracy z influencerami, którzy mogą przyciągnąć klientów do Twojej firmy, bazując na autorytecie oraz zaufaniu ze strony fanów.
Zanim zdecydujesz się na zainwestowanie pieniędzy, w którąś z opisanych form nowoczesnych reklam, dokładnie przeanalizuj swoją grupę docelową. Dobra agencja marketingowa może przeprowadzić ten proces za Ciebie i stworzyć skuteczne kreacje, które przyciągną wielu nowych klientów.
Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.