BuzzSumo – narzędzie do analizowania treści w mediach społecznościowych
3 min
3 min
Na skróty
Narzędzia, które ułatwiają działanie w mediach społecznościowych są cenione przez specjalistów od social mediów i marketingowców. Pozwalają one m.in. na skuteczną publikację i komunikację na wielu profilach jednocześnie oraz analizowanie wyników treści. Jednym z ciekawszych narzędzi, dostępnych w sieci jest BuzzSumo. Co warto wiedzieć o tym narzędziu? Jak używać BuzzSumo i jak działa? Sprawdźmy to!
Zdj 1. Co warto wiedzieć o narzędziu BuzzSumo? Sprawdzamy!
Źródło: https://ebizneskrokpokroku.pl/wp-content/uploads/2023/12/BuzzSumo.jpg
Monitorowanie aktywności użytkowników w sieci ma wpływ na korektę działań e-marketingu. Może zmienić kierunek, w jakim podąża pozycjonowanie stron lub wpłynąć na charakter contentu w mediach społecznościowych. Nie da się jednak modyfikować kierunku działań i monitorować użytkowników bez odpowiednich narzędzi. Tu z pomocą przychodzi BuzzSumo.
BuzzSumo to system, który pozwala na wszechstronne monitorowanie użytkowników mediów społecznościowych w sieci, a także na analizę ich aktywności, zarówno na naszych profilach w mediach społecznościowych, jak i ogólnie, w całym trendzie internetowym. Dlaczego BuzzSumo jest tak bardzo cenionym oprogramowaniem w marketingu?
Narzędzie to umożliwia skuteczne śledzenie trendów w sieci, pozwalając na dopasowanie własnego contentu do tego, co jest już publikowane w Internecie. Poza tym ułatwia poznanie preferencji własnej grupy odbiorców.
BuzzSumo ma szerokie możliwości pod względem śledzenia trendów w sieci. Umożliwia m.in. ustalenie, jakie treści są w tym momencie najbardziej popularne w Internecie, monitorowanie udostępnień tych treści w sieci oraz analizowanie contentu influencerów, aby dopasować go do charakterystyki własnej marki. Jakie funkcje ma BuzzSumo?
Warto podkreślić, że BuzzSumo posiada specjalną wyszukiwarkę treści (ułatwiającą wyszukiwanie artykułów, grafik, infografik, multimediów czy konkretnych wpisów). Pozwala też na analizę liczby i charakterystyki udostępnień, oraz popularność tych udostępnień.
Wszechstronność BuzzSumo pozwala na analizowanie treści na różnych portalach w mediach społecznościowych. To m.in. X, Facebook, TikTok czy Instagram.
Zdj 2. System pozwala na kompleksowe analizowanie treści w mediach społecznościowych
Źródło: https://buzzsumo.com/wp-content/themes/brandwatch/src/core/endpoints/resize.php?image=uploads/2021/09/Monitoring-Block-Image.png&width=1024
Dzięki BuzzSumo łatwiej jest dopasować własny content do potrzeb rynku, a także analizować to, czym wybija się na dany moment konkurencja. Jeżeli jednak chcemy w pełni korzystać z możliwości tego oprogramowania, trzeba wiedzieć, jak z niego korzystać (podobnie jest np. z SEO).
Efektywne używanie programu polega na wyborze odpowiedniego słowa kluczowego lub nazwy marki, która będzie obserwowana. Po wprowadzeniu słowa do systemu, możemy zobaczyć jakie artykuły były najchętniej udostępniane i czytane na Facebooku, X czy LinkedIn. W menu programu możliwe jest również sprawdzenie preferencji określonej grupy docelowej oraz dopasowanie ich do potrzeb.
Wyniki analiz można wyeksportować do arkusza kalkulacyjnego, co pozwala tworzyć efektywne raporty trendów w mediach społecznościowych. Jaki jest koszt dostępy do aplikacji? Pierwsze 10 słów kluczowych można analizować za darmo. To rozwiązanie dla mniejszych organizacji, które nie potrzebują kontrolowania różnych wątków. W przypadku zastosowania szerszego, opartego na większej liczbie fraz, konieczne będzie zakupienie płatnej wersji oprogramowania. Ceny BuzzSumo zaczynają się od 99 dolarów na miesiąc.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.