Ubersuggest — czym jest i jak działa?
3 min
3 min
Na skróty
Istnieją takie narzędzia przeznaczone dla specjalistów SEO, które swoją użyteczność łączą z atrakcyjną ceną. Przykładem takiego rozwiązania jest Ubersuggest. Dzięki jego twórcom możliwe jest zarówno odnalezienie wartościowych dla Twojego biznesu słów kluczowych, jak i przeanalizowanie konkurencji pod kątem backlinków. Sprawdź więcej na temat tego, czym jest i jak działa Ubersuggest.
Ubersuggest jest przeglądarkową aplikacją przeznaczoną do SEO (ang. Search Engine Optimization). Pozwala ona odkrywać nowe frazy kluczowe, które są warte uwagi z punktu widzenia pozycjonowania stron. Narzędzie to jest w tym samym stopniu przydatne dla osób, które zajmują się SEO, jak i content marketingiem.
To narzędzie, które przetwarza wpisane przez użytkownika słowa kluczowe i dodaje do nich więcej haseł ze słownika wyszukiwania. Jego działanie przypomina pojawiające się autouzupełnianie wyszukiwarki Google. Podstawową funkcją Ubersuggest jest możliwość przeanalizowania słowa kluczowego.
Aby dokonać analizy, trzeba wejść na stronę: https://neilpatel.com/ubersuggest/, a następnie wpisać interesującą Cię frazę oraz kraj, dla którego chcesz dokonać analizy. Narzędzie oprócz wyświetlania powiązanych słów kluczowych poda Ci również wartości, takie jak ilość wyszukiwań, koszt za kliknięcie oraz konkurencyjność danego hasła.
Dzięki Ubersuggest możliwe jest stworzenie dopasowanej bazy słów kluczowych. Mogą być one używane na stronie internetowej bądź też w artykułach sponsorowanych.
Zdj.1. Analiza wyników TOP 10 pod wybraną frazę dla sklepu z obuwiem
Źródło: https://bartekgasior.pl/ubersuggest-research-slow-kluczowych/
Informacja Ubersuggest o backlinkach daje pewien wgląd w SEO Off Site Twoich konkurentów. Oczywiście są narzędzia, które umożliwiają o wiele bardziej szczegółowy przegląd. Jednak cena dostępu do takiego oprogramowania jest często znacznie wyższa.
Ubersuggest umożliwia podejrzenie stron, które rankują na daną frazę. Może się na przykład okazać, że Twoja witryna znajduje się poza TOP 10, gdyż nie ma wystarczającego autorytetu. Zwróć więc uwagę na parametry, takie jak choćby domain authority oraz link. Dają one informacje, ile linków z zewnątrz prowadzi do poszczególnych podstron w TOP10.
Możesz wybrać typ raportu na temat backlinków, który chcesz wyświetlić. 3 główne opcje to:
Zdj. 2. 3 główne opcje Ubersuggest backlink
Źródło: https://neilpatel.com/blog/free-backlink-tool/
Wiesz już, co to jest Ubersuggest oraz w jaki sposób działa. Czy jednak jest to narzędzie darmowe? Dostępna jest wersja okrojona w wariancie bezpłatnym oraz wersja płatna. Masz także możliwość zarejestrowania konta i skorzystania z 7-dniowej wersji trial.
Zdj. 3. Możliwość rozpoczęcia siedmiodniowego bezpłatnego i niezobowiązującego okresu próbnego z funkcjami wersji płatnej
Źródło: https://app.neilpatel.com/en/dashboard
W standardowym cenniku masz do dyspozycji warianty Individual, Business oraz Enterprise. Różnią się one swoimi możliwościami. Na stronie Ubersuggest masz możliwość porównania wszystkich planów.
Zdj. 4. Porównanie płatnych planów Ubersuggest
Źródło: https://app.neilpatel.com/en/pricing
Najważniejsze zalety Ubersuggest to:
Nie trzeba mieć wcale dużego doświadczenia w pozycjonowaniu, aby wyciągnąć wartościowe wnioski na podstawie raportów wygenerowanych przez narzędzie. Z tego powodu wiele osób, dopiero rozpoczynających swoją przygodę z SEO, decyduje się na to narzędzie.
Dodatkową jego zaletą jest atrakcyjna cena. To opcja dla osób, które nie chcą od samego początku przygody z pozycjonowaniem wydawać dużych kwot na narzędzia analityczne.
Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.