Jak działa rozszerzanie połączeń w kampaniach Google Ads?
2 min
2 min
Na skróty
Rozszerzenie połączeń to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi w kampaniach Google Ads. Za sprawą dodania do reklamy funkcji połączenia telefonicznego, możliwa jest bezpośrednia interakcja z potencjalnym klientem. Z naszego artykułu dowiesz się, jak działa rozszerzenie połączeń Google Ads i poznasz korzyści, jakie ze sobą niesie.
Rozszerzenie połączeń to funkcja w Google Ads, która umożliwia dodanie telefonu zarówno do reklam tekstowych, jak i graficznych. Dzięki takiemu rozwiązanie użytkownicy mogą w szybki i łatwy sposób skontaktować się z danym reklamodawcą nie tylko podczas przeglądania strony www, ale również bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
W ramach rozszerzenia połączeń Google Ads, reklama może wyświetlać numer telefonu danej firmy, a tym samym zachęcać potencjalnych klientów do kontaktu. Głównym celem tego narzędzia jest ułatwienie klientom szybkiego kontaktu z reklamodawcą za pośrednictwem telefonu. To z kolei może wpłynąć pozytywnie na skuteczność kampanii i umożliwić reklamodawcy pozyskanie większej liczby leadów.
Rozszerzenie połączeń aktywuje się w momencie, kiedy reklama znajduje się wystarczająco wysoko w wynikach wyszukiwania. Wówczas użytkownik, po kliknięciu w ikonę telefonu, zostaje przekierowany na swoim urządzeniu do funkcji wybierania numeru. Rozszerzenie połączeń Google Ads działa na różnych typach urządzeń, jednak najbardziej efektywnie na smarfonach, gdzie proces ten przebiega niemal natychmiastowo. To skuteczne narzędzie składa się z kilku elementów:
Rozszerzenie połączeń Google Ads ma wiele zalet. Dzięki niemu może wzrosnąć efektywność kampanii reklamowej i zwielokrotnić się liczba pozyskanych przez reklamodawcę leadów. Największe korzyści, wynikające z rozszerzenia połączeń, to:
Rozszerzenie połączeń w kampaniach Google Ads to potężne narzędzie, które daje możliwość bezpośredniej interakcji z klientem. Znając sposób jego działania i wykorzystując potencjał, można zwiększyć efektywność działań promocyjnych. Prawidłowa optymalizacja i zarządzanie rozszerzeniem połączeń to szansa na zwiększenie liczby konwersji i poprawy wskaźników skuteczności, a co za tym idzie – zwielokrotnienie zysków.
Autor wpisu: Anna Brysz