Rozszerzenie połączeń to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi w kampaniach Google Ads. Za sprawą dodania do reklamy funkcji połączenia telefonicznego, możliwa jest bezpośrednia interakcja z potencjalnym klientem. Z naszego artykułu dowiesz się, jak działa rozszerzenie połączeń Google Ads i poznasz korzyści, jakie ze sobą niesie.
Rozszerzenie połączeń Google Ads – definicja
Rozszerzenie połączeń to funkcja w Google Ads, która umożliwia dodanie telefonu zarówno do reklam tekstowych, jak i graficznych. Dzięki takiemu rozwiązanie użytkownicy mogą w szybki i łatwy sposób skontaktować się z danym reklamodawcą nie tylko podczas przeglądania strony www, ale również bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
W ramach rozszerzenia połączeń Google Ads, reklama może wyświetlać numer telefonu danej firmy, a tym samym zachęcać potencjalnych klientów do kontaktu. Głównym celem tego narzędzia jest ułatwienie klientom szybkiego kontaktu z reklamodawcą za pośrednictwem telefonu. To z kolei może wpłynąć pozytywnie na skuteczność kampanii i umożliwić reklamodawcy pozyskanie większej liczby leadów.
Rozszerzenie połączeń Google Ads – sposób działania
Rozszerzenie połączeń aktywuje się w momencie, kiedy reklama znajduje się wystarczająco wysoko w wynikach wyszukiwania. Wówczas użytkownik, po kliknięciu w ikonę telefonu, zostaje przekierowany na swoim urządzeniu do funkcji wybierania numeru. Rozszerzenie połączeń Google Ads działa na różnych typach urządzeń, jednak najbardziej efektywnie na smarfonach, gdzie proces ten przebiega niemal natychmiastowo. To skuteczne narzędzie składa się z kilku elementów:
- Numeru telefonu. Wyświetlany w reklamie, może prowadzić do istniejącego numeru lub specjalnie przypisanego, dedykowanego śledzeniu konwersji.
- Opcji konfiguracji. Google Ads daje reklamodawcom możliwość konfiguracji rozszerzenia połączeń w taki sposób, aby było wyświetlane tylko w określonych dniach tygodnia, dla zdefiniowanych lokalizacji czy w konkretnych godzinach.
- Śledzenia konwersji. To bardzo ważny element, który pozwala na śledzenie konwersji połączeń telefoniczny, czyli ustalenie, które z otrzymanych przez firmę połączeń zostały wygenerowane dzięki danej reklamie czy frazie kluczowej.
Jakie korzyści niesie ze sobą rozszerzenie połączeń?
Rozszerzenie połączeń Google Ads ma wiele zalet. Dzięki niemu może wzrosnąć efektywność kampanii reklamowej i zwielokrotnić się liczba pozyskanych przez reklamodawcę leadów. Największe korzyści, wynikające z rozszerzenia połączeń, to:
- Bezpośredni kontakt z klientem. Za sprawą tego narzędzia możliwa jest bezpośrednia i szybka komunikacja z potencjalnym klientem. Takie działanie pozwala na bieżąco rozwiać wszelkie wątpliwości potencjalnego nabywcy, a w konsekwencji zwiększyć prawdopodobieństwo dokonania przez niego zakupu.
- Wzrost liczby konwersji. Rozszerzenie połączeń pozwala na skrócenie ścieżki zakupowej, czyli czasu jaki upłynąłby od momentu wyświetlenia reklamy do nabycia produktu. To natomiast ma olbrzymi wpływ na wyższe wskaźniki konwersji.
- Zwiększenie CTR (Click – Through Rate). Dzięki funkcji połączenia możliwy jest wzrost wskaźnika klikalności reklamy. Dzieje się tak z uwagi na fakt, że użytkownicy, którzy widzą opcję bezpośredniego kontaktu, chętniej podejmują interakcję z reklamą.
- Wzrost efektywności kampanii. Za sprawą rozszerzenia połączeń istnieje szansa na zwiększenie efektywności kampanii reklamowej. Wynika to z faktu, że klienci, którzy decydują się wybrać opcję połączenia, nierzadko są bardziej zaawansowani w procesie zakupowym, co prowadzi do zwiększenia ROI, czyli zwrotu z inwestycji w kampanię reklamową.
Rozszerzenie połączeń w kampaniach Google Ads to potężne narzędzie, które daje możliwość bezpośredniej interakcji z klientem. Znając sposób jego działania i wykorzystując potencjał, można zwiększyć efektywność działań promocyjnych. Prawidłowa optymalizacja i zarządzanie rozszerzeniem połączeń to szansa na zwiększenie liczby konwersji i poprawy wskaźników skuteczności, a co za tym idzie – zwielokrotnienie zysków.
Autor wpisu: Anna Brysz