Narzędzia

Co to jest MailerLite?

3 min czytania
Co to jest MailerLite?

Jednym ze sposobów na dotarcie do docelowej grupy odbiorców oraz pozostanie z nimi w trwałych relacjach, jest email marketing. Żeby jednak związane z nim działania okazały się skuteczne, warto w tym celu zainwestować w najlepsze narzędzia promocyjne. Przykład takiego rozwiązania to platforma MailerLite. Co to takiego? Jakie funkcje oferuje? Jakie są jej wady i zalety?

MailerLite – co to jest? Definicja

Platforma MailerLite. Co to jest? Mówiąc najprościej – platforma wysyłająca maile i newslettery, z pomocą której firmy mogą prowadzić działania e-mail marketingowe. Z jej pomocą można tworzyć, wysyłać oraz analizować skuteczność kampanii, jak i zarządzać listami subskrybentów.

Co to jest MailerLite?

źródło: mailerlite.com

MailerLite oferuje szereg funkcji, których celem jest pomoc użytkownikom w skutecznym budowaniu i utrzymywaniu relacji z odbiorcami. Z pomocą intuicyjnego edytora typu „przeciągnij i upuść” można tworzyć responsywne, w pełni profesjonalne szablony maili. Co więcej, narzędzie to, na podstawie różnych kryteriów, pozwala na segmentację list subskrybentów. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie przekazu do zachowań i indywidualnych preferencji odbiorców. 

MailerLite – najważniejsze funkcje platformy

Jak wspomnieliśmy już wielokrotnie, główny cel MailerLite to e-mail marketing. Główny, ale nie jedyny. Narzędzie to jest bowiem bardziej rozbudowane, niż może się wydawać. Jest wyposażone w szereg dodatkowych funkcji, które pomagają skutecznie rozwijać biznes. Do najważniejszych funkcji MailerLite należą:

  • Tworzenie kampanii e-mail marketingowych. Dzięki licznym funkcjom możliwe jest dostosowanie i automatyzacja kampanii, co zwiększa szanse na skuteczne dotarcie do docelowej grupy odbiorców.
  • Automatyzacja e-mail marketingu. Umożliwia dostarczenie odpowiednich przekazów w określonym czasie, w tym serii powitalnych dla nowych klientów, kampanii urodzinowych czy przypomnień o niedokończonych transakcjach.
  • Zaawansowane testy A/B. Możliwość porównywania różnych elementów kampanii, tworzenia różnych wariantów, jak i ustawienia czasu trwania testu oraz automatycznego wysłania najlepszego wariantu do subskrybentów.
  • Tworzenie landing pages (stron docelowych). Możliwość łatwego tworzenia profesjonalnych stron docelowych oraz integrowania ich z innymi narzędziami marketingowymi, co pozwala na gromadzenie danych i śledzenie konwersji.
  • Monitorowanie statystyk kampanii. Dostęp do intuicyjnych paneli sterowania i raportów, które prezentują informacje w czytelny i łatwy do zinterpretowania sposób. Ponadto możliwość ustawienia automatycznych powiadomień o osiągnięciach i zmianach w statystykach kampanii.
  • Kreator stron www. Nie trzeba dysponować specjalistyczną wiedzą, aby stworzyć efektowną stronę internetową.
Zobacz  Jak otworzyć stare strony internetowe?

Poza wyżej opisanymi funkcjami, MailerLite udostępnia swoim użytkownikom możliwość tworzenia formularzy zapisu i pop-upów, budowania płatnych newsletterów, sprzedaży produktów w newsletterach oraz segmentacji listy mailingowej. 

MailerLite – zalety i wady narzędzia

MailerLite to narzędzie, które zjednało sobie szerokie grono fanów. Trudno się temu dziwić, skoro ma wiele zalet, a korzystanie z jego funkcji pozwala użytkownikom prowadzić skuteczne kampanie e-mail marketingowe. Wśród zalet MailerLite warto wyróżnić:

  • prostą i intuicyjną obsługę
  • bogactwo funkcji
  • personalizację wiadomości e-mail i segmentację listy mailingowej na podstawie różnych czynników
  • automatyzację
  • wsparcie techniczne

Mimo wielu zalet, MailerLite nie jest pozbawiony wad. Jego najsłabsze strony to:

  • Utrudniona weryfikacja konta jeśli użytkownik nie posiada adresu na własnej domenie, a zamiast tego posługuje mailem założonym na bezpłatnej platformie.
  • Możliwość założenia tylko jednej strony internetowej w darmowym planie.  

Liczba wad MailerLite jest zdecydowanie mniejsza, niż liczba zalet, dlatego niewątpliwie warto rozważyć skorzystanie z tej platformy. Z jej pomocą możliwe będzie prowadzenie bardziej skutecznych kampanii mailingowych, co z pewnością pozytywnie wpłynie na rozwój danego biznesu.

Autor wpisu: Anna Brysz

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy