Na skróty
Instagram to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Codziennie korzysta z niego kilkaset milionów użytkowników, a konto tam posiada ponad miliard internautów. Z tego względu jest nie tylko bardzo dynamicznie użytkowanym medium społecznościowym, ale też ciekawym narzędziem reklamowym. W tekście wyjaśnimy, czym jest reklama na Instagramie, jaki jest koszt reklamy na Instagramie i jaka jest opłacalność tego rodzaju działań marketingowych.
Zdj 1. Instagram to narzędzie o ogromnych możliwościach promocji usług i produktów marki
Źródło: https://pixabay.com/photos/laptop-mobile-instagram-3781384/
Co to jest reklama na Instagramie? To forma marketingowa, w której dany podmiot (może to być indywidualny influencer, organizacja pozarządowa albo np. komercyjna firma) płaci za wyświetlanie swoich wpisów. Jest często używanym narzędziem promocyjnym, bo pozwala trafiać do szerokiej grupy odbiorców.
Reklama na Instagramie dzieli się na kilka różnych rodzajów, umożliwiając dopasowanie formy przekazu do oczekiwań odbiorców. Jakie są najważniejsze typy formy marketingowej na IG?
Do tego użytkownik może wykupić reklamę z oznaczeniem produktu (np. jako interaktywny tag) oraz dobrać różne elementy kampanii za pomocą reklamy elastycznej. W jaki sposób uruchomić reklamę na IG?
Najpierw musisz utworzyć wpis, który chcesz promować. Następnie określ cel reklamy, charakter grupy odbiorców i czas wyświetlania. Moduł reklamowy znajdziesz w narzędziach reklamowych Meta (korporacja zarządzająca Instagramem). Tam możesz wskazać wpis, który chcesz promować i określić, jak duży budżet ma mieć kampania. Pamiętaj, że po uruchomieniu nie możesz edytować tych parametrów.
Zdj 2. Publikując reklamę na Instagramie pamiętaj o najważniejszych zasadach tworzenia wpisów. Zwróć uwagę na to, aby każdy post przyciągał uwagę użytkownika
Źródło: https://www.flickr.com/photos/eric-delcroix/27207404006
Koszt reklamy na Instagramie zależy praktycznie wyłącznie od Ciebie. To materiały reklamowe rozliczane według wyświetleń i kliknięć. Bardzo istotne jest monitorowanie kampanii, aby optymalizować koszt i obniżać sukcesywnie stawkę za CPC i CPM.
Stawki za marketing na Instagramie oscylują w granicach 2,5 – 3,5 USD za wyświetlenie (ok. 15 zł) i 0,02 USD za dodatkową interakcję (ok. 20 groszy). Koszt nie jest więc wysoki w stosunku do dużego współczynnika konwersji, którą może wygenerować ta forma reklamy.
Musisz wiedzieć, że statystyki prowadzone przez międzynarodowe instytuty badania reklamy pokazują, że skuteczność reklam na Instagramie jest bardzo wysoka. Badania wskazują, że ponad 50 proc. użytkowników zdecydowało ostatecznie o zakupie produktu lub usługi, ponieważ serwis jest popularny, a reklama niezwykle dynamiczna, dobrze stargetowana i wpadająca w oko.
Wynika z tego, że opłacalność reklamy na Instagramie jest bardzo wysoka i warto korzystać z tego narzędzia. Jeżeli podejdziesz do optymalizacji skutecznie, badając wcześniej swoją grupę docelową, możesz oczekiwać odpowiednio wysokich wyników w postaci współczynnika konwersji. Działania reklamowe na Instagramie mogą stanowić główne źródło kampanii albo wspierać np. SEO.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.