BeReal – co musisz wiedzieć o tej nowej aplikacji społecznościowej?
3 min
3 min
Na skróty
Wydawać by się mogło, że na rynku nie ma już miejsca na nowe aplikacje społecznościowe, a tymczasem kolejnej udaje się odnieść sukces. BeReal powstało w 2020 roku, ale początkowo nie cieszyło się dużym zainteresowaniem. Dopiero gdy influencerzy zaczęli promować apkę na swoich social media, internauci zainteresowali się jej funkcjomi. Co musisz wiedzieć o tej aplikacji społecznościowej?
BeReal to aplikacja do umieszczania zdjęć w mediach społecznościowych, która rzuciła wyzwanie Instagramowi, mając za cel przywrócenie naturalności w sieci. Platforma została założona przez Alexisa Barreyata w 2020 roku. Początkowo była dostępna tylko we Francji.
Największy boom nastąpił w sierpniu 2022 roku, kiedy osiągnęła ponad 70 mln aktywnych użytkowników. Później jej popularność spadła, ale np. tylko w kwietniu 2023 roku pobrano ją 100 mln razy. Jeśli Twoja agencja marketingowa zaproponuje Ci działania reklamowe w tej aplikacji, nie powinno Cię to zaskoczyć. BeReal otworzył się na różne marki. Czy przyda się, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony firmy? Tylko pośrednio – może przyczynić się do wzmianek o marce i pozyskania linków.
Aplikacja zachęca do publikowania zdjęć bez filtrów. Chodzi tutaj o spontaniczne pokazywanie prawdziwego życia. W efekcie na BeReal nie znajdziesz dopracowanych fotek z luksusowych wakacji, tylko zdjęcia bez obróbki i specjalnego przygotowania. Być może nie wzbudzą takiego podziwu jak publikacje na Instagramie, ale za to pokażą, jak wygląda normalne życie. Jak to działa? Każdy użytkownik dostaje codziennie jedno powiadomienie „it’s time to be real”. Po tym ma tylko 2 minuty na wykonanie zdjęcia, które udostępni albo znajomym, albo wszystkim w aplikacji. Kiedy znika BeReal? Po 24 godzinach fotka zostanie usunięta. Jednego dnia możesz dodać tylko jedną, co sprawia, że korzystanie z aplikacji nie zajmuje mnóstwo czasu. Poza tym zdjęć nie poddajesz obróbce. Pstrykasz i wrzucasz.
W BeReal znajduje się również tablica “Discovery”, a na niej posty użytkowników z całego świata, którzy ustawili widoczność swoich zdjęć na globalne.
Z założenia aplikacja jest przeznaczona dla osób powyżej 13. roku życia. Jeśli zastanawiasz się, czy pozwolić dziecku z niej korzystać, miej na uwadze, że dodawane zdjęcia nie są moderowane, tak więc pociecha może trafić na różne fotki – niekoniecznie takie, które powinna widzieć. Uczul dziecko, aby tak jak w innych serwisach społecznościowych nie podawało nikomu swoich danych osobowych. Natomiast sam BeReal zbiera od użytkowników mniej informacji niż choćby Facebook. Ponad 40% użytkowników aplikacji ma od 16 do 25 lat, tak więc spora część to niepełnoletni.
To bardzo proste. Możesz skorzystać z sekcji sugestii. Otwórz BeReal i wybierz ikonę znajomego w lewym górnym rogu. Przewiń w dół do RealPeople i RealBrands. Kliknij “Pokaż więcej”, aby rozwinąć listę. Wybierz Dodaj obok RealPeople i RealBrands, z którymi chcesz się połączyć.
Kolejną opcją jest skorzystanie z paska wyszukiwania. Dotknij ikony znajomego w lewym górnym rogu. Skorzystaj z wyszukiwarki – wpisz imię i nazwisko lub nazwę użytkownika, którego chcesz dodać.
Trzecią opcją jest skorzystanie z sekcji Rekomendacje. Przewiń aplikację w dół do karty o takiej nazwie. Wybierz strzałkę, aby przejść do listy.
Niestety, ale nie da się tego zrobić. Obecnie aplikacja jest dostępna w językach: angielskim, francuskim, niemieckim, japońskim, koreańskim, włoskim, chińskim, portugalskim i hiszpańskim.
Bardzo prawdopodobne, że wraz ze wzrostem zainteresowania pojawi się wersja polskojęzyczna, ale na razie musisz się zadowolić innymi językami.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.