Blog firmowy — dlaczego warto zlecić jego tworzenie zewnętrznej agencji
3 min
3 min
Na skróty
Firmowy blog to nie tylko dodatkowa zakładka na stronie. Jest to potężne narzędzie dające wiele korzyści. Niestety jest to jednocześnie narzędzie kłopotliwe, bo dobrze prowadzony blog wymaga sporych nakładów pracy oraz czasu. Nie należy jednak z niego zbyt szybko rezygnować. Zamiast tego warto rozważyć zlecenie prowadzenia bloga zewnętrznej agencji. Sprawdź, dlaczego się to opłaca.
Blog firmowy, to podstawowe narzędzie działań content marketingowych. Najczęściej na wpisy blogowe składają się aktualności, baza wiedzy, case studies z realizacji firmy, inspiracje dla klientów.
Przyjrzyj się bliżej powodom, dla których Twoja firma powinna posiadać blog:
Do powyższych powodów, przemawiających za prowadzeniem firmowego bloga, warto także dodać, że wg badań Advanced Web Ranking, 71,33% wszystkich wyszukiwań w Google skutkuje kliknięciem w link znajdujący się na pierwszej stronie. Blog to jedno z narzędzi, które pomaga marce znaleźć się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania.
Nie istnieje jedna wystandaryzowana liczba godzin, którą należy poświęcić na stworzenie artykułu na bloga. Wszystko zależy od jego długości, stopnia skomplikowania, niezbędnego researchu i innych prac, które należy podjąć.
Stworzenie artykułu blogowego składa się z kilku etapów, których nie można pominąć:
Można przyjąć, że każdy etap powstawania treści zajmuje ok. 1-2 godziny. Czas ten może być jednak dłuższy, w zależności od tematu. Dodatkowo proces tworzenia treści należy traktować odrębnie. Tworzenie treści zajmuje ok. 3-4 h, a przy trudniejszych branżach może on zająć nawet 8 h i dłużej. Jak więc widzisz, nie jest możliwe ścisłe określenie tego, ile czasu zajmuje stworzenie jednego wpisu blogowego. Niezależnie od tego wpis blogowy nie powstaje w 30 minut, czy 1,5 h.
Przy założeniu, że w ciągu miesiąca na blogu pojawia się np. 5 wpisów, na ich stworzenie musisz więc poświęcić wiele czasu. To właśnie stanowi duże wyzwanie, dla niektórych firm.
Rozwiązaniem powyżej przedstawionego problemu jest zlecenie tworzenia treści na zewnątrz. Agencje specjalizujące się w SEO contencie posiadają szeroki wachlarz kompetencji i doświadczenie w tworzeniu treści o wysokiej jakości, zoptymalizowanych pod kątem SEO oraz dopasowanych do potrzeb i oczekiwań klientów.
Ponadto, agencje posiadają zespół specjalistów z różnych dziedzin — od copywriterów, przez specjalistów SEO po marketingowców. To zapewnia kompleksowe podejście do tworzenia treści, uwzględniające różnorodne aspekty marketingowe, co może skutkować bardziej zrównoważonym i profesjonalnym przekazem.
Zlecenie prowadzenia bloga agencji pozwala firmie zaoszczędzić czas i zasoby, które mogą zostać wykorzystane na inne priorytety biznesowe. Nie można także pominąć tego, że agencje często dysponują narzędziami analitycznymi, dzięki którym możliwa jest analiza efektywności działań contentowych, co pozwala na świadome podejmowanie decyzji i dostosowywanie strategii w oparciu o dane.
Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych Klientów, stworzyliśmy elastyczną Subskrypcję contentową. To wygodny i regularny dopływ jakościowych treści na bloga Twojej firmy. Wystarczy aktywować subskrypcję, a wszystkim, co najważniejsze podczas tworzenia treści zajmą się nasi specjaliści.
Subskrypcja contentowa od Semcore to:
Ponadto możesz skorzystać nie tylko z subskrypcji treści blogowych, ale także opisów produktowych. To wygodne rozwiązanie, zwłaszcza dla firm, które stale poszerzają swoje portfolio produktowe.
Subskrypcja contentowa to idealne rozwiązanie dla:
Jeśli interesuje Cię Subskrypcja contentowa i chcesz poznać więcej szczegółów, koniecznie daj nam znać ! Odpowiemy najszybciej, jak to będzie możliwe!
Tutaj znajdziesz link do formularza kontaktowego.