Pozycjonowanie

Co musisz wiedzieć jako SEO junior?

5 min czytania
Co musisz wiedzieć jako SEO junior?

Kiedy firmy starają się poprawić pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania, zgłaszają się do specjalisty SEO. Przypisuje się mu szereg obowiązków, w zależności od firmy i branży, w której pracuje. Zajmuje się m.in. analizą strony internetowej, optymalizacją słów kluczowych, budowaniem linków, monitorowaniem codziennych wskaźników wydajności. Posiada doskonałe umiejętności analityczne, komunikacyjne i badawcze. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć jako junior SEO.

Od czego zacząć naukę SEO?

SEO to znacznie więcej niż optymalizacja metatagów w witrynie. W rzeczywistości nauka SEO obejmuje różne obszary marketingu cyfrowego. Najważniejszym celem jest sprawianie, by witryna była widoczna w wynikach wyszukiwania Google.

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek

Junior SEO powinien wiedzieć, jak działają wyszukiwarki. Wysyłają roboty-pająki, by znaleźć strony w Internecie. Następnie przeszukują kod każdej witryny. Na koniec dodają ją do indeksu wyszukiwarki, która jest zbuforowanym zbiorem stron. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek obejmuje trzy poziomy:

  • techniczny (struktura witryny, która może określać, jak łatwe lub trudne jest przeszukiwanie i indeksowanie treści przez wyszukiwarkę),
  • optymalizacja na stronie (wykorzystanie takich elementów, jak słowa kluczowe i tagi w sposób, który pomaga zwiększyć ruch organiczny),
  • optymalizacja poza stroną (np. budowanie linków).

Podczas stażu SEO opanujesz podstawy z wszystkich wymienionych poziomów. Jako junior powinieneś zadbać o wiedzę teoretyczną, którą będziesz mógł wykorzystać w praktyce, ucząc się konkretnych metod i technik.

Czynniki rankingowe

Google wykorzystuje ponad 200 różnych czynników rankingowych. I nie, nie musisz uczyć się ich wszystkich. Najważniejsze są trafność, autorytet i jakość. Trafność to stopień dopasowania strony do wyszukiwanego hasła. Autorytet określa stopień zaufania Google do treści na stronie. Im więcej linków prowadzi do danej strony, tym większym zaufaniem cieszy się w oczach Google. Z kolei jakość zależy od różnych czynników, takich jak reputacja witryny, struktura treści oraz sposób interakcji użytkownika z witryną w wynikach wyszukiwania.

Zobacz  Jak zdobyć TOP pozycje w SEO? 5 porad

SEO content

Nauka SEO powinna też uwzględniać podstawy contentu SEO. Musisz poznać w jaki sposób tworzyć wytyczne dla copywriterów. Osiągnięcie wysokiej pozycji w 2021 roku bez  treści jest niemożliwe. Specjalista może zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarkach, co skutkuje zwiększonym ruchem i lepszymi wynikami sprzedaży. Wdraża i optymalizuje tytuł i meta tagi. Koncentruje się też na przekierowaniach adresów URL i błędach 404. Meta tagi są częścią kodu HTML. Opisują zawartość strony. Skoncentruj się na tytule i opisach meta. Co prawda, nie wpływają bezpośrednio na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ale pozostają silnym psychologicznym wpływającym na CTR i ogólne zaangażowanie użytkowników. Dlatego nadal są bardzo ważne dla SEO.

Istnieje wiele narzędzi i wtyczek (np. Yoast dla WordPress) analizujących zawartość pod kątem użycia słów kluczowych w tytule i opisie meta, nagłówkach, atrybutach obrazów alternatywnych. Zastanawiasz się, ile czasu zajmuje nauka SEO? To zależy od wysiłku i czasu, jaki przeznaczysz. Pozycjonowanie to nie tylko teoria, ale także bardzo praktyczna dyscyplina. Przyswajając teoretyczne informacje, dowiesz się, co powinieneś zrobić, by strona była przyjazna dla SEO. Musisz jednak pamiętać, że to sposób, w jaki zastosujesz te zasady, wpłynie na rankingi i ruch. Jeśli zastosujesz się do solidnego planu nauki, możesz nauczyć się podstaw w 6 miesięcy. Skup się nie tylko na teorii, ale też na praktyce.

Przydatne umiejętności

Jeśli nie dowiesz się, co mierzyć i jakie wskaźniki KPI analizować, nie będziesz w stanie sprawdzić, czy kampanie SEO są skuteczne, czy też nie. Dlatego naucz się dwóch ważnych narzędzi: Google Analytics i Google Search Console. Korzystając z GA, zdobędziesz wiele przydatnych informacji. Zobaczysz, ile ruchu otrzymujesz i z jakiego źródła. Sprawdzisz, jakie podstrony odwiedzają użytkownicy i ile czasu spędzają na każdej z nich. Oprócz tego, możesz przeanalizować następujące dane:

  • podstrony, które użytkownicy odwiedzają przed wyjściem,
  • skuteczność przycisków do działania (CTA),
  • współczynnik konwersji,
  • liczba użytkowników korzystających z telefonów komórkowych, tabletów lub komputerów stacjonarnych.
Zobacz  Google Tag Manager

Bardziej doświadczony junior SEO może pójść o krok dalej i przeprowadzić segmentację klientów. Pamiętaj, by systematycznie poszerzać swoją wiedzę i doskonalić umiejętności. Dzięki temu będziesz proponował usługi na wysokim poziomie.

Co musisz wiedzieć jako SEO junior?

Rozwijaj umiejętności SEO

Zanim zaczniesz myśleć o aplikowaniu na staż SEO, upewnij się, że masz niezbędną wiedzę w tym zakresie. Poświęć trochę czasu na zapoznanie się z działaniem wyszukiwarek. Przecież o to właśnie chodzi w pozycjonowaniu: zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek, by zajmowała wyższe pozycje. Poznaj różne elementy składające się na cały proces, takie jak techniczne SEO, na stronie i poza nią. Przyswój też podstawową terminologię, taką jak badanie słów kluczowych, budowanie linków, SERP, indeksacja, content, optymalizacja strony, meta dane, linki zwrotne itd. Przystępując do nauki SEO, pamiętaj, że w Internecie znajdziesz mnóstwo informacji za darmo. Zwróć uwagę na to, czy dane źródło jest wiarygodne. Ponadto możesz uczestniczyć w kursach, zajęciach lub webinarach. Jeśli chcesz zdobyć przydatne umiejętności, aplikuj na staż. Pod okiem specjalisty zdobędziesz wiele cennych umiejętności.

Dlaczego warto odbyć staż SEO?

Na stażu SEO nauczysz się wyszukiwać słowa kluczowe, które poprawią pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Zobaczysz, jak i gdzie je dodać. Dodatkowo zdobędziesz przydatne umiejętności z zakresu budowania linków. Zaznajomisz się także z trendami SEO i zmianami algorytmów Google. Należy pamiętać, że nie ma dwóch identycznych planów SEO. Każda witryna jest inna i na jej pozycję wpływa wiele czynników. Dlatego podczas stażu nauczysz się szukać potencjalnych problemów w witrynach, nad którymi pracuje Twój opiekun. Zobaczysz, jak należy przeanalizować swoją kampanię w porównaniu z działaniami konkurencji, by określić, co poszło dobrze, a co niekoniecznie. Przystępując do nauki SEO, pamiętaj, że w Internecie znajdziesz mnóstwo informacji za darmo. Zwróć uwagę na to, czy dane źródło jest wiarygodne. Ponadto możesz uczestniczyć w kursach, zajęciach lub webinarach. Jeśli chcesz zdobyć przydatne umiejętności, aplikuj na staż. Pod okiem specjalisty zdobędziesz wiele cennych umiejętności.

Zobacz  Ile kosztuje reklama w Google?

Co musisz wiedzieć jako SEO junior?

Jakie obowiązki ma junior SEO?

Junior SEO optymalizuje strone pod kątem wyszukiwarek. Wie, jak zwiększyć ruch organiczny. Specialista SEO przeprowadza testy, zbiera i analizuje dane i wyniki, by osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji w płatne kampanie wyszukiwania. Ponadto zarządza wydatkami, szacuje miesięczne rozbieżności i wyjaśnia rozbieżności. Wykrywa, rozwija i optymalizuje słowa kluczowe. Opracowuje i wdraża strategię budowania linków. Współpracuje też z zespołem programistów, aby upewnić się, że najlepsze praktyki SEO są prawidłowo wdrażane w nowo opracowanym kodzie. Junior SEO przegląda i analizuje witryny klientów pod kątem obszarów, które można poprawić. Najczęściej znajduje pracę w agencjach SEO, marketingowych i interaktywnych. Często działa też jako freelancer. Z jego usług korzystają klienci z różnych branż. Zakres wynagrodzeń jest szeroki i obejmuje rozmaite czynniki, takie jak miejsce zatrudnienia, staż pracy, branżę i kwalifikacje. Warto podkreślić, że to jeden z zawodów przyszłości. Dlatego warto kształcić się w tym kierunku.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy