Pozycjonowanie

Co to jest meta keywords?

3 min czytania
Co to jest meta keywords?

Słowa kluczowe meta keywords są dodawane w kodzie HTML strony internetowej. Poniżej możesz przekonać się, na czym polegają i czy mają znaczenie dla pozycjonowania witryny.

Co to jest tag meta keywords — definicja

Meta keywords to znacznik, który pozwala na opis strony za pomocą fraz albo słów kluczowych. Co prawda nie są one widoczne ani w witrynie, ani w wyszukiwarce, ale można je zobaczyć w kodzie strony internetowej. Aby dokładnie zrozumieć, czym są meta keywords, trzeba najpierw odnieść się do tego, czym są meta tagi.

Meta tagi — co to jest?

Meta tagi to znaczniki meta w kodzie źródłowym strony internetowej. Umieszczane są na początku kodu HTML albo xHTML witryny. Częściowo są widoczne dla użytkownika. Przykładem tagów, które są widoczne, jest meta <title> oraz opis strony <meta description>. Pojawiają się one bowiem w wynikach wyszukiwania. Dla przykładu użytkownik wyszukiwarki Google może przeczytać opis meta description, który zajmuje maksymalnie 160 znaków ze spacjami. Meta keywords to zatem element meta danych. W tym przypadku, jak wspomnieliśmy, nie jest on widoczny ani z poziomu wyszukiwarki, ani z poziomu strony internetowej.

Słowa kluczowe meta keywords — jaki jest ich cel?

Dzięki temu, że istnieją słowa kluczowe meta keywords, możliwe jest zdefiniowanie dla programów wyszukiwania tego, co zawierają strony internetowe. Jeżeli zatem wprowadzisz informacje na temat fraz, wyszukiwarka wyświetli Twoją witrynę w sytuacji, gdy słowa te pojawią się w oknie wyszukiwania użytkownika wyszukiwarki. Jeżeli zatem wprowadzisz w kodzie strony internetowej następujące meta keywords: „tanie rowery”, wyszukiwarka Google poprowadzi do Twojej strony użytkowników, którzy będą szukali takich pojazdów. 

Zobacz  Najlepsze wtyczki SEO do przeglądarek 2025 – ranking [TOP 18]

Tag słów kluczowych jeszcze jakiś czas temu był jednym z najważniejszych meta tagów. Prymitywne wyszukiwarki wykorzystywały bowiem tę funkcję w rankingach. Dawało to jednak nieuczciwym właścicielom stron internetowych spore pole do manipulowania. W związku z tym stosowali oni meta keywords po to, aby witryna pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Nawet w sytuacji, gdy treści, które się na niej znajdowały, nie odpowiadały wprowadzonym do kodu witryny słowom kluczowym. Aktualnie jednak znaczenie meta tagów dla optymalizacji SEO jest znikome.

Co to jest meta keywords?

Przeczytaj także: Pozycjonowanie lokalne

Jak można sprawdzić meta keywords na stronie?

Znaczniki meta keywords oraz pozostałe meta dane są dostępne w górnej części kodu HTML strony internetowej. W związku z tym odwiedź witrynę, którą chcesz sprawdzić, a następnie kliknij w dowolnym miejscu strony prawym przyciskiem myszy i wybierz „Pokaż źródło”. W ten sposób ukaże ci się kod źródłowy, w którym odnajdziesz treści, jak na przykład:

<meta name=”keywords” content=”słowo_kluczowe 1, słowo_kluczowe_2”>.

Obok pojawią się również dane dotyczące autorstwa, streszczenie oraz tytuł.

Jakie zalety mają meta tagi (również meta keywords)?

Wykorzystanie znaczników meta daje naprawdę sporo korzyści. Przede wszystkim wpływają one na to, jak witryna prezentuje się w wyszukiwarce Google. Oczywiście najlepiej, gdy wszystkimi tymi działaniami zajmuje się w Twojej firmie sprawdzona agencja marketingowa. W takim bowiem przypadku masz gwarancję, że strona będzie prezentować się doskonale nie tylko dla realnych użytkowników, ale również dla algorytmów wyszukiwarek. Jeżeli zależy Ci na stronie internetowej najwyższej jakości, zdecyduj się zatem na przykład na usługi agencji SXO.

Zobacz  KPI

Sporym atutem meta znaczników jest także łatwość ich wprowadzenia, a także edycji. W związku z tym, nawet jeśli nie zajmowałeś się nigdy pozycjonowaniem stron internetowych, powinieneś poradzić sobie z tym działaniem. Jeżeli jednak chcesz, aby wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, a meta dane ilustrowały profesjonalne przygotowanie Twojej działalności w każdym aspekcie, najlepiej powierzyć ich uzupełnienie ekspertom. 

FAQ – pytania o meta keywords

1. Czym są meta keywords?

Meta keywords to rodzaj meta tagu umieszczanego w kodzie HTML strony internetowej, który zawiera listę słów kluczowych opisujących tematykę strony. Ich zadaniem było informowanie algorytmów wyszukiwarek, jakie frazy są istotne dla danej witryny.

2. Jak działały meta keywords w algorytmach wyszukiwarek?

Na początku rozwoju internetu algorytmy wyszukiwarek korzystały z meta keywords, aby lepiej zrozumieć treść strony i dopasować ją do zapytań użytkowników. Był to jeden z głównych czynników rankingowych, wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

3. Dlaczego meta keywords straciły na znaczeniu?

Meta keywords straciły na znaczeniu, ponieważ były masowo nadużywane przez webmasterów, którzy wstawiali zbyt wiele lub nieadekwatnych słów kluczowych w celu manipulowania rankingiem. W odpowiedzi na te praktyki algorytmy wyszukiwarek, zwłaszcza Google, przestały brać pod uwagę ten meta tag przy ustalaniu pozycji strony.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy