Na skróty
Jeżeli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, artykułami oraz wpisami blogowymi bez konieczności manualnego przeszukiwania internetu – wykorzystaj do tego RSS! Aby dowiedzieć się, co to jest RSS i jak wdrożyć to rozwiązanie na stronie internetowej – przeczytaj nasz artykuł!
RSS, skrót od Really Simple Syndication to format bazujący na języku XML, służący do dystrybucji aktualizowanych treści w sposób uporządkowany i standardowy. Umożliwia subskrypcję różnego rodzaju wiadomości i materiałów pochodzących z różnych stron internetowych, m.in.:
Korzystając z czytników RSS zbierzesz wszystkie informacje w jednym miejscu bez konieczności robienia researchu. Narzędzie to maksymalizuje efektywność korzystania z sieci, umożliwiając czytelnikom szybkie śledzenie aktualizacji na ich ulubionych stronach.
Zdj 1. Kompleksowa definicja RSS.
Źródło: Wikipedia.
Integracja RSS na stronie internetowej otwiera przed Tobą nowe możliwości komunikacji z odbiorcami. Po pierwsze, umieszczając kanał RSS w swoim serwisie, dajesz czytelnikom możliwość subskrybowania Twoich treści. Wówczas za każdym razem, gdy dodasz nowy wpis czy aktualność, subskrybenci otrzymają o tym informację w swoich czytnikach RSS.
Wiąże się to z dodatkowym zaangażowaniem oraz zwiększeniem częstotliwości odwiedzin na stronie. Dzięki temu zadbasz dodatkowo o pozycjonowanie swojej strony i lepszą widoczność w wyszukiwarkach.
Według statystyk Trends Builtwith, z RSS korzysta ponad 70 milionów witryn na całym świecie.
Zdj 2. Witryny używające RSS – statystyki.
Źródło: Builtwith
Czytnik RSS to narzędzie, które pozwala zbierać i wyświetlać treści z różnych kanałów RSS w jednym miejscu. Jeśli jesteś zainteresowany korzystaniem z takiego czytnika, masz kilka opcji do wyboru:
Możesz również zdecydować się na samodzielną instalację oprogramowania do czytania RSS (np. Tiny Tiny RSS czy FreshRSS).
Zdj 3. The Old Reader – narzędzie do czytania RSS.
Źródło: The Old Reader.
W celu dodania kanału RSS do swojej strony, wykonaj następujące kroki:
Jeśli korzystasz z systemów zarządzania treścią (CMS), np. WordPress, Joomla czy Drupal, mają one wbudowane wsparcie dla RSS. W takim przypadku wystarczy aktywować odpowiednią opcję.
Zdj 4. Aktywacja RSS w CMS WordPress – instrukcja.
Źródło: Site Ground.
W przypadku dedykowanych CMSów lub stron tworzonych w HTML5, skorzystaj z Feedity.
Określ, jakie treści chcesz udostępnić w RSS – mają to być artykuły, wpisy na blogu i aktualności czy coś jeszcze? Ustal również szczegóły kanału: tytuł, opis i link do strony głównej.
Umieść na stronie ikonę RSS (klasyczny symbol jest pomarańczowy z białym znakiem wiadomości). Linkując, rób to bezpośrednio do Twojego kanału RSS, aby użytkownicy mogli bezproblemowo zasubskrybować treści.
W celu sprawdzenia, czy kanał został poprawnie sformatowany, wykorzystaj W3C Feed Validation Service.
Zdj 5. Testowanie kanału RSS.
Źródło: W3C Feed Validation.
W przypadku promocji kanału, bazuj na pop-upach, wpisach w social media oraz regularnych postach blogowych w tematyce branżowej. Jeżeli chcesz zweryfikować potencjał reklamowy oraz optymalizacyjny swojej witryny, zainwestuj w darmowy audyt SEO.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.