Co to jest System PIM?
2 min
2 min
Na skróty
Popularność systemów PIM szybko rośnie ze względu na silny wzrost sprzedaży i rosnący poziom profesjonalizmu w e-commerce. Impuls do digitalizacji wywołany przez COVID był również głównym motorem przyjęcia narzędzi PIM. Ponieważ Product Information Management lub PIM to stosunkowo nowa koncepcja w biznesie i IT, wyjaśnimy to w skrócie.
Narzędzie PIM to oprogramowanie, które pomaga sprzedawcom detalicznym, hurtownikom i producentom kontrolować swoje produkty w centralnym miejscu. Zapewnia jeden punkt prawdy o produkcie (i wszystkich jego danych). To miejsce gromadzenia, optymalizacji i dystrybucji danych dotyczących treści produktów. Jest to w pewnym sensie centralne narzędzie do zarządzania danymi produktu, choć oferuje znacznie więcej.
Istnieje wiele sposobów wykorzystania systemu PIM i uzyskania najlepszego efektu. Oto kilka najważniejszych, które powinny zachęcić Cię do zapoznania się z tym narzędziem.
W ramach narzędzia PIM możliwe jest efektywne zarządzanie złożonymi produktami. Firmy wprowadzają produkty, które składają się z dużej liczby kombinacji (np. strój składający się ze spodni, koszul i butów) lub możliwości wariacji (np. koszulka w różnych kolorach i rozmiarach). Wyzwaniem jest sprawne zarządzanie tymi zasobami, a następnie możliwość przekazywania ich do różnych kanałów wyjściowych. System PIM pozwala to zrobić w prosty i jednoznaczny sposób, czyniąc z PIM źródło „Danych Głównych”.
Kolejnym ważnym tematem w e-commerce są relacje i zależności między produktami. Relacje między np. częściami zamiennymi lub wymiennymi, opcjami, akcesoriami itp. można łatwo utrzymywać i wyświetlać w systemie PIM.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepów i SEO
Oprócz tego, że produkty mają swoje specyficzne cechy, trend jest taki, że coraz więcej produktów jest klasyfikowanych zgodnie z międzynarodowymi standardami, takimi jak GS1 lub eClass. Jednym z potężnych narzędzi w systemie PIM jest możliwość przypisywania klasyfikacji do konkretnych produktów lub grup produktów. Tworzy to „bogaty” produkt, którego zawartość jest łatwo udostępniana.
Struktura klasyfikacji treści umożliwia łatwe odbieranie danych produktów z centralnych repozytoriów treści: wszystkie one korzystają z tych międzynarodowych standardów. Docelowo celem jest pokazanie klientowi końcowemu jak największej ilości informacji o produkcie, co znacznie poprawi konwersję.
Wdrażanie handlu elektronicznego powoduje zacieranie się granic państw. Wiele firm coraz aktywniej działa na rynku międzynarodowym. Dzięki systemowi PIM lokalizację produktów można łatwo śledzić w przepływie pracy. W ten sposób możesz łatwo zarządzać i wdrażać tłumaczenia oraz inne dostosowania regionalne, takie jak określone wymagania prawne.
System PIM nie jest kompletny bez sekcji zarządzania zasobami cyfrowymi (DAM). Jest to również obsługiwane przez przepływ pracy w narzędziu PIM. System DAM zarządza obiektami multimedialnymi, takimi jak obrazy w różnych formatach, dokumenty i filmy związane z katalogami i produktami. Dodatkowa funkcjonalność systemu DAM (wyszukiwanie, formatowanie i automatyczne konwertowanie, porównywanie, eksportowanie itp.) jest częścią dojrzałego systemu PIM.
W tym momencie jest rzeczą oczywistą, że rozwiązanie PIM jest absolutnie niezbędne zarówno dla sprzedawców detalicznych, jak i producentów. Zbierając informacje o produktach i zarządzając nimi za pomocą narzędzia PIM w warstwie sprzedaży, możesz zwiększyć wydajność, skalować swój biznes oraz zaoszczędzić czas i pieniądze w całej organizacji.