E-commerce

Co to jest System PIM?

3 min czytania
Co to jest System PIM?

Popularność systemów PIM szybko rośnie ze względu na silny wzrost sprzedaży i rosnący poziom profesjonalizmu w e-commerce. Impuls do digitalizacji wywołany przez COVID był również głównym motorem przyjęcia narzędzi PIM. Ponieważ Product Information Management lub PIM to stosunkowo nowa koncepcja w biznesie i IT, wyjaśnimy to w skrócie.

Co to jest System PIM? – definicja

Narzędzie PIM to oprogramowanie, które pomaga sprzedawcom detalicznym, hurtownikom i producentom kontrolować swoje produkty w centralnym miejscu. Zapewnia jeden punkt prawdy o produkcie (i wszystkich jego danych). To miejsce gromadzenia, optymalizacji i dystrybucji danych dotyczących treści produktów. Jest to w pewnym sensie centralne narzędzie do zarządzania danymi produktu, choć oferuje znacznie więcej.

7 najważniejszych przypadków użycia narzędzia PIM

Istnieje wiele sposobów wykorzystania systemu PIM i uzyskania najlepszego efektu. Oto kilka najważniejszych, które powinny zachęcić Cię do zapoznania się z tym narzędziem.

Korzystanie z narzędzia PIM do zarządzania złożonymi produktami

W ramach narzędzia PIM możliwe jest efektywne zarządzanie złożonymi produktami. Firmy wprowadzają produkty, które składają się z dużej liczby kombinacji (np. strój składający się ze spodni, koszul i butów) lub możliwości wariacji (np. koszulka w różnych kolorach i rozmiarach). Wyzwaniem jest sprawne zarządzanie tymi zasobami, a następnie możliwość przekazywania ich do różnych kanałów wyjściowych. System PIM pozwala to zrobić w prosty i jednoznaczny sposób, czyniąc z PIM źródło „Danych Głównych”.

Zarządzaj relacjami w systemie PIM

Kolejnym ważnym tematem w e-commerce są relacje i zależności między produktami. Relacje między np. częściami zamiennymi lub wymiennymi, opcjami, akcesoriami itp. można łatwo utrzymywać i wyświetlać w systemie PIM.

Zobacz  Up-selling

Co to jest System PIM?

Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepów i SEO

Przestrzegaj międzynarodowych standardów

Oprócz tego, że produkty mają swoje specyficzne cechy, trend jest taki, że coraz więcej produktów jest klasyfikowanych zgodnie z międzynarodowymi standardami, takimi jak GS1 lub eClass. Jednym z potężnych narzędzi w systemie PIM jest możliwość przypisywania klasyfikacji do konkretnych produktów lub grup produktów. Tworzy to „bogaty” produkt, którego zawartość jest łatwo udostępniana.

Łatwo importuj zawartość produktu

Struktura klasyfikacji treści umożliwia łatwe odbieranie danych produktów z centralnych repozytoriów treści: wszystkie one korzystają z tych międzynarodowych standardów. Docelowo celem jest pokazanie klientowi końcowemu jak największej ilości informacji o produkcie, co znacznie poprawi konwersję.

Międzynarodowy biznes

Wdrażanie handlu elektronicznego powoduje zacieranie się granic państw. Wiele firm coraz aktywniej działa na rynku międzynarodowym. Dzięki systemowi PIM lokalizację produktów można łatwo śledzić w przepływie pracy. W ten sposób możesz łatwo zarządzać i wdrażać tłumaczenia oraz inne dostosowania regionalne, takie jak określone wymagania prawne.

Obiekty multimedialne

System PIM nie jest kompletny bez sekcji zarządzania zasobami cyfrowymi (DAM). Jest to również obsługiwane przez przepływ pracy w narzędziu PIM. System DAM zarządza obiektami multimedialnymi, takimi jak obrazy w różnych formatach, dokumenty i filmy związane z katalogami i produktami. Dodatkowa funkcjonalność systemu DAM (wyszukiwanie, formatowanie i automatyczne konwertowanie, porównywanie, eksportowanie itp.) jest częścią dojrzałego systemu PIM.

W jaki sposób PIM może pomóc Twojej firmie?

W tym momencie jest rzeczą oczywistą, że rozwiązanie PIM jest absolutnie niezbędne zarówno dla sprzedawców detalicznych, jak i producentów. Zbierając informacje o produktach i zarządzając nimi za pomocą narzędzia PIM w warstwie sprzedaży, możesz zwiększyć wydajność, skalować swój biznes oraz zaoszczędzić czas i pieniądze w całej organizacji. 

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy