Co to jest Visual Storytelling?
3 min
3 min
Na skróty
Często pytani o firmę przedstawiciele natychmiast zagłębiają się w szczegóły produktów i usług, nie informując słuchacza o samej firmie. Dlaczego firma istnieje? Jakie problemy mają ludzie, które rozwiązuje Twój produkt lub usługa? Wszystkie te informacje mogą być trudne do przyswojenia, zwłaszcza jeśli działasz w złożonej lub wysoce technicznej branży. Właśnie w tym miejscu ratunkiem się się Visual Storytelling, przybliżymy Twoją firmę.
Wizualne opowiadanie historii (Visual Storytelling) to przekazywanie wielu informacji za pomocą stosunkowo prostej pomocy wizualnej, która pomaga potencjalnym klientom zrozumieć przesłanie Twojej firmy, a nawet może pomóc w szybszym nawiązaniu emocjonalnego połączenia. Wizualizacje przyciągają ludzi i dają klientom szybki i łatwy sposób na zrozumienie, a co ważniejsze, zapamiętanie wiadomości, którą Twoja marka e-commerce ma do przekazania.
Będziesz mógł wysłać swoją wiadomość bez użycia jakichkolwiek słów, a przynajmniej używając bardzo niewielu słów, a jednocześnie może służyć jako wezwanie do działania. Opowiadanie wizualne pozwala również na przełamanie barier językowych. Daje Ci to korzyści płynące z przekazywania wiadomości bez względu na to, jakim językiem mówią Twoi potencjalni klienci, ich pochodzenie kulturowe lub etniczne. Wizualne opowiadanie historii to przekazywanie wielu informacji za pomocą stosunkowo prostej pomocy wizualnej, która pomaga potencjalnym klientom zrozumieć przesłanie Twojej firmy, a nawet może pomóc w szybszym nawiązaniu emocjonalnego połączenia. Wizualizacje przyciągają ludzi i dają klientom szybki i łatwy sposób na zrozumienie, a co ważniejsze, zapamiętanie wiadomości, którą Twoja marka e-commerce ma do przekazania. To skuteczna taktyka marketingu e-commerce, która pomaga przekształcić Twój przekaz w coś, co może być zabawne i interesujące dla Twoich potencjalnych klientów.
Przeczytaj także: SXO
Na początek możesz zacząć robić zdjęcia lub filmy i publikować je na platformach społecznościowych lub blogach w ciągu kilku sekund. Pokaż przykłady Twojego produktu używane przez klientów za pomocą dedykowanego hashtagu do grupowania zdjęć. Umieszczając zwykłych ludzi w centrum swoich kampanii marketingowych e-commerce, tworzysz angażujące i powiązane treści, z którymi klienci mogą się łączyć. To buduje zaufanie i emocjonalne połączenie, dzięki czemu możesz skutecznie wyróżnić swoją markę e-commerce.
Następnie rozważ dedykowany zespół projektowy produkujący wydruki wielkoformatowe i filmy, które reprezentują przesłanie Twojej firmy e-commerce. Aby robić to skutecznie, naprawdę musisz znać swoich odbiorców, aby tworzyć treści, które łączą. To skuteczna taktyka marketingu e-commerce, która pomaga przekształcić Twój przekaz w coś, co może być zabawne i interesujące dla Twoich potencjalnych klientów.
Przeczytaj także: SEO
Wizualne opowiadanie historii to strategia, która ma na celu tworzenie narracji zdolnych do zaangażowania publiczności za pomocą mediów wizualnych z najbardziej różnorodnych. Chodzi o to, by osobowość marki przyciągała treści, które poruszają problemy, które mają wspólne z charakterem tej narracji. Główną różnicą formatu, z jakim mamy do czynienia w tym poście, jest to, że jest on oparty na treści wizualnej. Mówimy o kilku rodzajach mediów, takich jak:
Możesz znaleźć przykłady wizualnego opowiadania historii z różnymi podejściami. Ton głosu firmy jest czynnikiem, który bezpośrednio wpływa na sposób budowania tej narracji i wybór formatu medialnego. Na przykład, jeśli mówimy o firmie, która stosuje zrelaksowane i zabawne podejście, możesz doskonale użyć mema. Aby mieć wartość w koncepcji storytellingu, niezbędne jest, aby raportował fakt, który generuje identyfikację wśród odbiorców docelowych.