MarketingReklama

Czy da się dużo zarobić z Google Adsense?

4 min czytania
Wielkość zarobków z Google Adsense

Dlaczego i jak zacząć zarabianie w Google Adsense?

Zarabianie z Google Adsense jest atrakcyjnym sposobem na stworzenie dodatkowego źródła dochodu, które pozwoli nam zaspokoić swoje potrzeby. Dzięki temu możemy sprawić, aby nasza pasja przynosiła nam realny zysk i nie stawała się obciążeniem dla naszego portfela. Z programu może skorzystać każdy, kto posiada swojego bloga czy stronę internetową. Warunki dołączenia nie są zbyt restrykcyjne, co daje przestrzeń do monetyzowania ruchu praktycznie we wszystkich możliwych branżach. W ciągu pojedynczego roku, wydawcy (uczestnicy) z całego świata otrzymują wypłaty na blisko 10 miliardów dolarów. Środki, rzecz jasna, pochodzą od reklamodawców. Właścicielem jest samo Google (spółka Alphabet), co oznacza, że nie musimy martwić się o stabilność oraz bezpieczeństwo tego rozwiązania.

Aby rozpocząć korzystanie z dobrodziejstw, jakie daje Google Adsense musimy posiadać ruch przychodzący na naszą stronę. Jeśli zadbamy o nowe wizyty, to nie pozostaje nic innego niż złożyć aplikację do programu pod oficjalnym adresem. Możemy zarejestrować się niezależnie od wielkości witryny. Ważne jest jednak to, aby nie zawierała ona treści dla dorosłych czy czegoś, co mogłoby być uznane za spam. Proces jest intuicyjny. Wystarczy podać URL witryny, adres e-mail oraz przejść przez weryfikację. Po akceptacji przez administratorów będziemy mogli zamieścić na swojej stronie reklamy w wybranej wielkości i formacie. Warto zauważyć, że możemy samodzielnie decydować o tym, co będzie się u nas wyświetlało.

Zobacz  Zanim kupisz szkolenie z marketingu. Co rozważyć przed?

 

Wielkość zarobków z Google Adsense

Myślisz o szybkich postępach? Pamiętaj o dobrych praktykach

Zanim zdecydujemy się na dołączenie do programu, powinniśmy mieć na względzie kilka istotnych zasad. Pozwolą się upewnić, że zmniejszymy ewentualne ryzyko i zapewnimy sobie optymalne warunki do generowania przychodów.

  1. Wybierz niszę bądź temat, który Cię interesuje. Pamiętaj: przy tworzeniu treści skorzystaj z planera słów kluczowych od Google, aby dobrać frazy o satysfakcjonującym Cię wynagrodzeniu za kliknięcie (CPC). Wybierz ulubiony typ tworzonej treści: tekstowa, obrazkowa bądź wideo (YouTube).
  2. Regularnie publikuj nowe posty i artykuły. Pozwoli to na zachowanie ciągłości, która jest niezbędna do pozyskiwania nowych odwiedzających.
  3. Nie klikaj w swoje reklamy ani nie motywuj innych, aby to robili. Każde nienaturalne kliknięcie może spowodować wykluczenie z programu.
  4. Nie umieszczaj w swojej witrynie zbyt wielu reklam. Zachowasz w ten sposób dobre doświadczenie użytkownika oraz nadasz większej wartości pojedynczej jednostce reklamowej.
  5. Decyzję podejmuj na drodze testów. Zachowaj takie ustawienia, które przynoszą Ci największe zyski. Wiele CMS-ów oferuje darmowe wtyczki ułatwiające ten proces.

Zarobki Google Adsense – czego się spodziewać?

Dołączając do programu Google Adsense nie możemy mieć całkowitej pewności, ile będziemy zarabiać. Po akceptacji naszej witryny możemy skorzystać z orientacyjnych szacunków dostępnych w kalkulatorze przychodów dostępnych z poziomu panelu wydawcy Adsense. Jest kilka rodzajów witryn, które w tym kontekście prosperują wyjątkowo dobrze. Można do nich zaliczyć:

  • strony ze stałymi odwiedzającymi,
  • fora internetowe,
  • blogi,
  • narzędzia ułatwiające i automatyzujące pracę,
  • niewielkie sieci społecznościowe,
  • strony z nowinkami i wiadomościami,
  • filmy na YouTube.
Zobacz  Reklama Twitter — poradnik

 

Wielkość zarobków z Google Adsense

Same stawki są różne i w głównej mierze są uzależnione od kraju oraz tematyki danej reklamy. Im więcej wyświetleń mamy, tym z reguły więcej jesteśmy w stanie zarobić. Zarobki Google Adsense możemy oszacować samodzielnie przyjmując średnie wynagrodzenie za 1000 wyświetleń. W Adsense pieniądze otrzymujemy za każde kliknięcie.

Aby uzmysłowić sobie, jak to rzeczywiście wygląda, możemy posłużyć się przykładem. Załóżmy, że za jeden klik dostajemy 4 zł. Przy tym codziennie na naszą stronę wchodzi 1000 użytkowników, a w obrazek czy baner reklamowy klika 9 osób. Daje to stosunek wejść do kliknięć na poziomie 0,9% (CTR – Click-Through-Rate). Możemy też powiedzieć, że 1000 unikalnych wyświetleń daje 9 (liczba kliknięć) * 4 zł (CPC) = 36 zł. Za 100 tys. wyświetleń otrzymalibyśmy 3600 zł.

Nasze zarobki w Google Adsense są zależne od kilku czynników:

  • wybranych słów kluczowych,
  • treści na stronie – jeśli użytkownik spędzi dużą część czasu na naszej stronie to zwiększy się szansa na kliknięcie,
  • intencji użytkowników odwiedzających naszą stronę,
  • umiejscowienia i rozmiaru reklamy,
  • lokalizacji i danych demograficznych użytkownika.

Przyglądając się bliżej łatwo uznać, że duże zarobki z Google Adsense są możliwe, ale nie są łatwe do osiągnięcia. To model, który wymaga dużej ilości ruchu przychodzącego. Powinien być liczony w dziesiątkach tysięcy odwiedzin. Optymalnie powinniśmy postawić na kraj, gdzie koszt za kliknięcie (CPC) w reklamę jest wysoki.

Warto wykorzystać media społecznościowe, w których zaoferujemy odwiedzającym swoją wartość dodaną za wejście. Wraz z praktyką za pojedyncze udostępnienie będziemy w stanie pozyskiwać kilka tysięcy odwiedzin.

Zobacz  Jak zabiegać o dobre opinie w Google i wpłynąć na SEO?

Wyniki organiczne, a więc działania z zakresu optymalizacji stron dla wyszukiwarek internetowych (SEO) pozwolą wygenerować najwyższy CPC. Nie będzie to jednak tak ogromny ruch i kiedy decydujemy się na taki krok, powinniśmy wziąć pod uwagę również inne formy reklamy.

Google AdSense zarobki – podsumowanie

Dzięki AdSense można generować zadowalające zarobki, jednak należy dbać o wysoką jakość materiałów publikowanych na stronie, ruch, a także konwersję. Im strona jest bardziej popularna, tym więcej pieniędzy będzie można dzięki niej zyskiwać. Budowanie zasięgu to jednak proces długotrwały, dlatego też warto w sposób ciągły rozwijać serwis i ciągle monitorować jego widoczność oraz aktywność użytkowników. Zarobki z Google AdSense będą wzrastały razem z ruchem na Twojej stronie internetowej.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 4.9 / 5. Liczba głosów: 11

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy