Założenie strony swojej firmy w mediach społecznościowych, ma na celu pozostawanie w ciągłym kontakcie z obecnymi klientami, jak i dążenie do zdobycia nowych. W związku z tym nic więc dziwnego, że administratorzy takich stron dążą do pozyskiwania jak największej liczby polubień danego fanpage’a czyli tytułowych lajków. Jak wiadomo początki bywają trudne i jest to widoczne również w tym przypadku. Sposobów na powiększanie grona swoich odbiorców w mediach społecznościowych jest wiele, nie mniej jednak wymagają one dużego zaangażowania i przede wszystkim cierpliwości. Wielu adminom jednak brakuje tej ostatniej i dlatego wybierają drogę na skróty, którą jest kupowanie lajków.
Na skróty
Na czym polega kupowanie lajków?
Jak można się domyślić kupowanie lajków to nic innego, jak pozyskiwanie polubień danej strony w wyniku transakcji kupna – sprzedaży. Dla wielu osób może być to zaskakujące, ponieważ nie do końca potrafią wyobrazić sobie tego typu procedurę. Otóż jest to zjawisko dosyć powszechne, a z takiego rozwiązania korzysta wiele firm, w szczególności tych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z mediami społecznościowymi. Miejscem, gdzie dokonuje się zakupu lajków jest sklep kupowanie fanów. Można w nim wybrać różne pakiety, które różnią się ilością fanów i w konsekwencji ceną. Firmy zajmujące się tego typu sprzedażą niejednokrotnie oferują swoim klientom bonusy w postaci gratisowych polubieni. Kiedy zapadnie decyzja o zakupie lajków, wskazuje się link do danej strony internetowej, opłaca dany pakiet i najczęściej w ciągu kilkunastu godzin na fanpage’u pojawia się zamówiona ilość fanów.
Sklep kupowanie fanów, jako sposób na pozyskanie lajków
Tak jak zostało wcześniej wspomniane sklep kupowanie fanów to miejsce, w którym najłatwiej pozyskać pożądaną ilość lajków na swojego fanpage’a. W tego typu sklepach można wybrać interesujący nabywcę wariant, a następnie go opłacić i wskazać fanpage, na którym zlecenia ma zostać zrealizowane. Co ciekawe istnieją różne rodzaje lajków. Mogą być to polubienia danego fanpage’a, ale również i postów, które są na jego łamach publikowane. W zależności od rodzaju mediów społecznościowych mogą być to także obserwacje czy subskrypcje. Wszystko jest tak naprawdę uzależnione od mediów, w jakich prowadzona jest strona danej firmy.
Opisując schemat nabywania lajków poprzez ich zakup wiele osób pomyśli, że jest to dobry sposób na szybkie i łatwe rozkręcenie fanpage’a. Otóż nic bardziej mylnego. Przede wszystkim należy zacząć od tego, że pozyskani tą metodą fani są przypadkowi, a co za tym idzie niekoniecznie będą zainteresowani produktami czy usługami danej firmy. Brak zainteresowania przekłada się na niepodejmowanie żadnych działań w obrębie strony. Algorytmy w mediach społecznościowych są tak skonstruowane, że pozwalają na zwiększenie widoczności postów tylko w sytuacji, kiedy są one komentowane, lajkowane oraz udostępniane. Jak można się domyślić do wyżej wspomnianych nie dojdzie, kiedy odbiorcy nie są nimi zainteresowani. Kolejną ważną kwestią jest to, że osoby lajkujące fanpage otrzymują za to wynagrodzenie. Aby móc zarobić, każdego miesiąca lajkują różnorodne fanpage w dużych ilościach. W takiej sytuacji jest niemal pewne, że udostępniane na nich posty nawet im się nie wyświetlają, a niejednokrotnie klikając „lubię to” w tym samym czasie przestają daną stronę obserwować lub blokują wyświetlanie jej postów. Przy dużej ilości takich działań algorytmy w mediach społecznościowych traktują dany fanpage jako ten, który nie wzbudza zainteresowania i w konsekwencji jeszcze bardziej ograniczają zasięgi postów. Problem jeśli chodzi o kupowanie lajków pojawia się również w momencie wyświetlania płatnych reklam. Nawet jeżeli dany fanpage posiada wartościowych fanów, którzy naprawdę są zainteresowani jego postami, to przez dużą ilość sztucznych polubień reklamy mogą docierać właśnie do tej grupy osób, które nie skorzystają z reklamowanej usługi lub nie dokonają zakupu polecanego produktu.
Aby móc pozyskać wartościowe polubienia swojej strony w mediach społecznościowych należy przede wszystkim postawić na jakość, a nie ilość. Oczywiście inaczej odbiorcy reagują na fanage, który liczy tysiące polubień, a inaczej na ten, gdzie jest ich raptem kilkadziesiąt. Nie mniej jednak kilkadziesiąt osób, które naprawdę są zainteresowane produktami danej firmy okazują się być bardziej wartościowe od tych kilku tysięcy, z których niewielki ułamek okazuje się być grupą docelową. Aby móc rozkręcić fanpage warto przede wszystkim zadbać o jego dobry wygląd, a także o publikowanie wysokiej jakości postów. Świetnie sprawdzą się w tym wypadku płatne reklamy, dzięki którym można dotrzeć z ofertą do szerokiego grona odbiorców, którzy będą nią żywo zainteresowani. Pomóc mogą także konkursy. Ich organizowanie i skłanianie odbiorców do lajkowania, komentowania i udostępniania może przyczynić się do szybkiego pozyskania nowych fanów, a tym samym zwiększenia szansy na zdobycie klientów.