BiznesSocial media

Czy warto kupować lajki w biznesie online?

3 min czytania
Czy warto kupować lajki w biznesie online?

Na czym polega kupowanie lajków?

Jak można się domyślić kupowanie lajków to nic innego, jak pozyskiwanie polubień danej strony w wyniku transakcji kupna – sprzedaży. Dla wielu osób może być to zaskakujące, ponieważ nie do końca potrafią wyobrazić sobie tego typu procedurę. Otóż jest to zjawisko dosyć powszechne, a z takiego  rozwiązania korzysta wiele firm, w szczególności tych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z mediami społecznościowymi. Miejscem, gdzie dokonuje się zakupu lajków jest sklep kupowanie fanów. Można w nim wybrać różne pakiety, które różnią się ilością fanów i w konsekwencji ceną. Firmy zajmujące się tego typu sprzedażą niejednokrotnie oferują swoim klientom bonusy w postaci gratisowych polubieni. Kiedy zapadnie decyzja o zakupie lajków, wskazuje się link do danej strony internetowej, opłaca dany pakiet i najczęściej w ciągu kilkunastu godzin na fanpage’u pojawia się zamówiona ilość fanów. 

Czy warto kupować lajki w biznesie online?

Sklep kupowanie fanów, jako sposób na pozyskanie lajków

Tak jak zostało wcześniej wspomniane sklep kupowanie fanów to miejsce, w którym najłatwiej pozyskać pożądaną ilość lajków na swojego fanpage’a. W tego typu sklepach można wybrać interesujący nabywcę wariant, a następnie go opłacić i wskazać fanpage, na którym zlecenia ma zostać zrealizowane. Co ciekawe istnieją różne rodzaje lajków. Mogą być to polubienia danego fanpage’a, ale również i postów, które są na jego łamach publikowane. W zależności od rodzaju mediów społecznościowych mogą być to także obserwacje czy subskrypcje. Wszystko jest tak naprawdę uzależnione od mediów, w jakich prowadzona jest strona danej firmy. 

Zobacz  Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie w 2024 roku? Poradnik dla twórców

Czy warto kupować lajki?

Opisując schemat nabywania lajków poprzez ich zakup wiele osób pomyśli, że jest to dobry sposób na szybkie i łatwe rozkręcenie fanpage’a. Otóż nic bardziej mylnego. Przede wszystkim należy zacząć od tego, że pozyskani tą metodą fani są przypadkowi, a co za tym idzie niekoniecznie będą zainteresowani produktami czy usługami danej firmy. Brak zainteresowania przekłada się na niepodejmowanie żadnych działań w obrębie strony. Algorytmy w mediach społecznościowych są tak skonstruowane, że pozwalają na zwiększenie widoczności postów tylko w sytuacji, kiedy są one komentowane, lajkowane oraz udostępniane. Jak można się domyślić do wyżej wspomnianych nie dojdzie, kiedy odbiorcy nie są nimi zainteresowani. Kolejną ważną kwestią jest to, że osoby lajkujące fanpage otrzymują za to wynagrodzenie. Aby móc zarobić, każdego miesiąca lajkują różnorodne fanpage w dużych ilościach. W takiej sytuacji jest niemal pewne, że udostępniane na nich posty nawet im się nie wyświetlają, a niejednokrotnie klikając „lubię to” w tym samym czasie przestają daną stronę obserwować lub blokują wyświetlanie jej postów. Przy dużej ilości takich działań algorytmy w mediach społecznościowych traktują dany fanpage jako ten, który nie wzbudza zainteresowania i w konsekwencji jeszcze bardziej ograniczają zasięgi postów. Problem jeśli chodzi o kupowanie lajków pojawia się również w momencie wyświetlania płatnych reklam. Nawet jeżeli dany fanpage posiada wartościowych fanów, którzy naprawdę są zainteresowani jego postami, to przez dużą ilość sztucznych polubień reklamy mogą docierać właśnie do tej grupy osób, które nie skorzystają z reklamowanej usługi lub nie dokonają zakupu polecanego produktu. 

Zobacz  Jakie są zagrożenia współpracy marki z influencerem?

Czy warto kupować lajki w biznesie online?

W jaki sposób pozyskiwać wartościowe lajki?

Aby móc pozyskać wartościowe polubienia swojej strony w mediach społecznościowych należy przede wszystkim postawić na jakość, a nie ilość. Oczywiście inaczej odbiorcy reagują na fanage, który liczy tysiące polubień, a inaczej na ten, gdzie jest ich raptem kilkadziesiąt. Nie mniej jednak kilkadziesiąt osób, które naprawdę są zainteresowane produktami danej firmy okazują się być bardziej wartościowe od tych kilku tysięcy, z których niewielki ułamek okazuje się być grupą docelową. Aby móc rozkręcić fanpage warto przede wszystkim zadbać o jego dobry wygląd, a także o publikowanie wysokiej jakości postów. Świetnie sprawdzą się w tym wypadku płatne reklamy, dzięki którym można dotrzeć z ofertą do szerokiego grona odbiorców, którzy będą nią żywo zainteresowani. Pomóc mogą także konkursy. Ich organizowanie i skłanianie odbiorców do lajkowania, komentowania i udostępniania może przyczynić się do szybkiego pozyskania nowych fanów, a tym samym zwiększenia szansy na zdobycie klientów. 

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 3.7 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy