Marketing to branża, w której konieczny jest stały rozwój. Strategia biznesu staje się efektywna tylko wtedy, gdy podąża się za wszystkimi zmianami oraz innowacjami. Ciągłe ewoluowanie oraz dopasowanie do rynku to obowiązek w każdej firmie. Do nabywania fachowej wiedzy z zakresu reklamy służą między innymi konferencje marketingowe. Czy warto w nich regularnie uczestniczyć? Jak wyglądają takie spotkania i kogo zainteresują?
Na skróty
Konferencje marketingowe, a wiedza
Jeżeli masz jakiekolwiek doświadczenie w marketingu, wiesz, że schematyczne i powtarzalne działania nigdy się nie sprawdzają. Ważny jest świeży umysł, spojrzenie na daną sytuację w sposób inny niż wszyscy. To umiejętność szczególnie przydatna podczas tworzenia treści w myśl strategii real time marketing (reakcja na aktualne wydarzenia). Dobra reklama nakręca sprzedaż, podnosi zasięgi oraz zwiększa rozpoznawalność brandu. To dlatego konferencje marketingowe są takie ważne – podczas uczestnictwa w nich nabywasz fachową wiedzę, przekazywaną przez doświadczonych profesjonalistów. Dzięki temu możesz poszerzyć swoje umiejętności, dowiesz się czegoś nowego, dodatkowo zyskasz motywację do działania.
Wszystkie konferencje marketingowe są prowadzone przez dobrze przygotowanych specjalistów. Prezentacje są treściwe, merytoryczne, a przy tym przyjazne nawet dla laika. Nierzadko prowadzący skłania do dyskusji, przez co niejednokrotnie dochodzi do ciekawych rozmów z widownią. Takie przełamywanie bariery sprawia, że odbiorcy nie tylko słuchają, ale stają się integralną częścią konferencji marketingowej. Konwersacja może doprowadzić do intrygujących wniosków, a przy tym całe spotkanie odbywa się w przyjaznej, luźnej atmosferze, choć rozmowy traktują o poważnych tematach. Spotkania pozwolą Ci nabyć nie tylko nową wiedzę o marketingu online, ale także o tradycyjnych sposobach reklamy, które są skuteczne.
Szkolenia e-commerce i marketingowe – nowi znajomi
Wybierając się na szkolenie e-commerce lub konferencję marketingową, masz szansę poznać nowych ludzi. Kto wie, może niektórzy z nich będą w przyszłości Twoimi partnerami biznesowymi, pracownikami lub znajdziesz tam nowego szefa? Uczestnictwo w tego rodzaju spotkaniach otwiera nowe perspektywy. Dodatkowo masz szansę poznać naprawdę ciekawe osoby z branży. Z pewnością każdy znajdzie chwilę na krótką rozmowę – możesz zadać nieco bardziej specjalistyczne pytania osobom prowadzącym szkolenie e-commerce.
W Polsce konferencje marketingowe organizowane są kilka razy w roku przez różne instytucje. W internecie z łatwością znajdziesz zapisy na takie spotkania. Oczywiście wcześniej dowiesz się, kto będzie mieć zaszczyt poprowadzić takie spotkanie oraz czego będzie ono dotyczyć. Szkolenia e-commerce, kursy i konferencje marketingowe na ogół wyglądają bardzo podobnie. Na scenie znajduje się osoba prowadząca spotkanie, a naprzeciw niej zasiada zainteresowana widownia. Niektóre eventy odbywają się z udziałem setek lub dziesiątek słuchaczy, a na inne przygotowuje się z myślą o kilkunastu uczestnikach. Warto dodać, że choć ogólnie szkolenia mogą wyglądać podobnie, to każde omawia inny temat. Takie wydarzenia mogą poszerzyć Twoją wiedzę o marketingu online, reklamie tekstowej, mediach społecznościowych, SEO, reklamach PPC, czy email marketingu. Wystarczy zapisać się na spotkanie, które zainteresuje Cię najbardziej.
Konferencje marketingowe według pracodawcy
Jeżeli zarządzasz firmą i masz do dyspozycji szereg pracowników, warto co jakiś czas zorganizować im specjalne szkolenie. Takie spotkania nie tylko łączą ze sobą ludzi, ale pozwalają rozwijać umiejętności w dość krótkim czasie. Fachowa wiedza przekazywana przez profesjonalistów z pewnością nie pójdzie na marne. Warto pamiętać, że szkolenia mogą omawiać naprawdę różne tematy, dlatego pracownicy mogą nabyć wiedzę o marketingu online oraz offline. Często osoby prowadzące spotkania odwołują się do studium przypadku, które w ciekawy, namacalny wręcz sposób, wyjaśniają dane zagadnienie. Konferencje mogą być ubrane w akcent humorystyczny, dodatkowo rozluźniający atmosferę. Zobaczysz, że Twoi pracownicy będą zadowoleni, a nabytą wiedzę wykorzystają w czasie pracy.
Chcesz podszkolić swój zespół, ale nie możesz pozwolić sobie na inwestycję w profesjonalną konferencję? W takim przypadku zainteresują Cię szkolenia marketingowe online, gdzie wiedza przekazywana jest w łatwy sposób, a publiczność ma szansę porozmawiać z prowadzącymi poprzez czat tekstowy lub głosowy. To najczęściej spotkania darmowe, na które każdy może się zapisać, bez żadnych ograniczeń. Postaraj się znaleźć kilka takich wydarzeń, a następnie poinformuj o nich swoich pracowników. Spotkania przez internet to nie tylko wiedza o marketingu online, czasami wydarzenia odnoszą się do tradycyjnych sposobów promocji produktów oraz usług. Z pewnością uda Ci się znaleźć interesujące wydarzenie w formie webinaru przez internet. Szkolenia z zakresu e-commerce oraz marketingu są także cenione przez osoby, które posiadają ogromne doświadczenie w branży. To zawsze szansa na to, aby dowiedzieć się czegoś więcej.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.