MarketingPozycjonowanie

Czym jest USP i jak wykorzystać SEO do jego promocji?

4 min czytania
Czym jest USP?

Każdy, kto prowadzi biznes online dąży do tego, aby się wyróżniać w swojej branży. Doskonałym sposobem jest pozycjonowanie. Jednak warto zadbać o różne aspekty, które mogą zwiększyć Twoją sprzedaż. Obecnie, ze względu na dużą konkurencyjność na rynku, klienci mają w czym wybierać. W związku z tym ważne jest to, aby skłonić ich do zakupu danego produktu właśnie w tym, a nie innym sklepie. Zwiększenie zainteresowania nie jest łatwe. W tym wypadku dużą rolę w całym procesie odgrywa zastosowanie unikalnej propozycji sprzedaży. W tym artykule dowiesz się co to USP i jak duże znaczenie ma dla całej branży e-commerce

Co to jest USP?

Czym jest Unique Selling Proposition, czyli USP? można najprościej powiedzieć, że jest to wyróżniająca się  propozycja sprzedaży. Powinna ona posiadać coś wyjątkowego, czego nie mają inne firmy z tej samej branży. Wprowadzenie takiego produktu wydaje się być trudne. Co można zaoferować charakterystycznego i unikalnego sprzedając ten sam produkt sprowadzany od identycznego producenta? Jest na to wiele sposobów, dowiesz się o nich w tym wpisie. Jeśli chcesz by Twoja marka była zapamiętana, to musi być wyróżniająca się. UPS to nie tylko lepsze zapadanie w pamięć potencjalnych klientów, ale także wyższa sprzedaż, która wiąże się bezpośrednio z rozpoznawalnością marki.

Jak stworzyć unikalną propozycję sprzedaży?

Wprowadzenie USP należy rozpocząć od badań wśród potencjalnych odbiorców produktu. Innowacje i wyróżniki oferty sprzedażowej mogą nie wpłynąć w żaden sposób na liczbę zakupów w sklepie online. Dzieje się tak właśnie wtedy, gdy pomija się wymagania odbiorców. Należy więc odpowiedzieć na kilka pytań:

  • jakie są wymagania klientów odnośnie produktu?
  • czy Twój produkt ma ułatwienia albo uzupełnienie w postaci dodatków? Możesz na przykład oferować w gratisie gadżet, który rozwiązuje problem użycia produktu. Do obrazu dodaj ramkę i gwoździe, a do kredek kolorowankę czy blok rysunkowy.
  • co jest przyczyną wyboru tego produktu u konkurencji?
  • jak wygląda proces zakupowy danego rodzaju produktu? Od podejmowania decyzji po finalizację.
Zobacz  Czym jest KPI w kontekście SEO?

Czym jest USP?

Krok pierwszy – opracowanie produktu

Po zbadaniu potrzeb kupujących należy opracować produkt, który wpisuje się w definicję USP. Musi on wyróżniać się czymś na tle innych. Dobrym sposobem jest dodawanie do niego użytecznego gratisu, który ułatwi lub umili korzystanie z Twojego produktu. Możesz też zaoferować inny, wyjątkowy kolor, zaproponować inne wymiary. Poszukaj czegoś, w czym możesz odróżnić swój produkt od konkurencji. Musi to jednocześnie spełniać potrzeby klientów.

Krok drugi – marketing online

Bez widoczności oraz odpowiedniego wypromowania produktu nie ma sukcesu. Po opracowaniu USP należy zadbać o rozpoznawalność. Jednym z najlepszych sposobów jest SEO. Pozycjonowanie zwiększy zainteresowanie produktem. Ważne i wartościowe jest to, że jeśli Twój produkt jest innowacyjny, to będzie go dosyć łatwo wypromować ze względu na niską konkurencję fraz kluczowych. Coś nowego, czego nie mają inni, będzie dobrze pozycjonowało się dlatego, że nikt nie zabiega o wysoką pozycję na frazy, które nie pokrywają się z produktami. Tym sposobem zadbasz o wysoką pozycję zarówno w mało konkurencyjnych frazach, jak i tych z długim ogonem. Jeśli nawiążesz współpracę z najlepszą agencją SEO, jaką jest Semcore, to będziesz też budować widoczność na konkurencyjne i bardziej ogólne frazy. Poza pozycjonowaniem zadbaj też o płatne reklamy (nawet tymczasowe), które wyróżnią i wybiją Twój produkt spośród innych z tej samej branży. Zdecydowanie warto też zainteresować się influencer marketingiem.

Krok trzeci – sposób przedstawiania produktu

Podczas przedstawiania klientom swojego produktu, który jest USP, musisz wyróżnić nie tylko cechy, które są unikalne. Pamiętaj o tym, aby wzbudzić w potencjalnych kupujących potrzebę posiadania takiego produktu. Musisz więc pokazać, że jest on niezbędny i zagwarantuje satysfakcję. Może rozwiązywać jakiś problem czy ułatwiać coś. Znajdź potrzeby, na które odpowiedzią jest właśnie Twoja oferta i promuj je. Podkreślaj też to, że Twój produkt jest lepszy niż inne, ma przewagę nad konkurencją. Zadbaj też o takie aspekty jak modne w danych czasach trendy. Zastanów się czy Twój produkt się w nie wpisuje. Może to być na przykład ekologia, wegańskość, antyalergiczność i wiele wiele innych współczesnych wyróżników, które sprawią, że Twoja oferta będzie nie tylko korzystna oraz wyjątkowa, ale także modna. Tak, moda dotyczy również konkretnych wyróżników produktów.

Zobacz  Marketing w trakcie Black Friday — jak zaplanować skuteczną kampanię?

Krok czwarty – opracuj kolejny produkt i dbaj o SEO cały czas

Po pierwszym produkcie USP przychodzi czas na następne. Wyróżnij całą swoją ofertę i uzupełnij swoje produkty w taki sposób, aby spełniały potrzeby klientów, których nawet sobie nie uświadamiają. Wprowadzając i promując następne produkty nie przestawaj dbać o pozycjonowanie. Raz osiągnięta pozycja nie pozostaje na długo w top 10. Musisz cały czas inwestować w to, aby mieć jedno z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania oraz stale poszerzać liczbę słów kluczowych, pod którymi wyświetli się Twój produkt. Jeśli chcesz nawiązać współpracę z solidną agencją SEO, to koniecznie skontaktuj się z nami!

Czym jest USP?

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy