Dlaczego nie widać mojej opinii w Google?
3 min
3 min
Na skróty
Jeżeli zadajesz sobie pytanie typu, dlaczego nie widać mojej opinii w Google” jesteś w odpowiednim miejscu. W tym artykule wskażemy Ci bowiem najczęstsze przyczyny takiej sytuacji. Ponadto szczegółowo je opiszemy. Przyczyn takiego stanu, w którym napisana przez Ciebie recenzja jest niewidoczna pod firmową wizytówką, może być wiele. Przekonaj się sam!
Pierwszą przyczyną, jaką możesz podejrzewać, jest stwierdzenie przez Google’a, że Twoje treści stanowią spam. Jeżeli dla przykładu dodałeś do swojego profilu kilka pozytywnych recenzji z różnych kont, aby poprawić wizerunek swojego firmowego profilu, popełniłeś błąd. W takim przypadku całkiem prawdopodobne, że nie tylko nie pojawią się opublikowane opinie, ale również, że konta, z których zostały opublikowane opinie, zostaną zablokowane. Pamiętaj, że platforma Google bazuje na inteligentnych i nowoczesnych algorytmach i szybko wychwytuje takie działania. Jeżeli zależy Ci zatem na doskonale zoptymalizowanej wizytówce firmowej i sporej liczbie opinii, zdecyduj się na usługi sprawdzonej agencji marketingowej.
Drugim częstym powodem, który stoi za brakiem widoczności opublikowanych recenzji, jest sytuacja, w której osoba zamieszczająca jakiś komentarz nie trzyma się tematu albo publikuje fałszywe informacje. Jeżeli dla przykładu w treści opinii Map Google zamieściłeś swoje przemyślenia polityczne społeczne, a nawet religijne i nijak nie dotyczy do miejsca, pod którym zamieszczasz recenzję, możesz spodziewać się, że taka treść nie zostanie opublikowana.
Trzecią przyczyną, która może stać za brakiem napisanej przez Ciebie opinii na firmowym profilu, jest umieszczenie niedozwolonych linków lub treści opinii w Google. Jeżeli masz wrażenie, że firmowy profil jakiejś działalności jest doskonałym miejscem na promowanie własnej firmy, popełniasz błąd. W takim przypadku Google z pewnością usunie opublikowaną przez Ciebie treść.
Przeczytaj także: SEO i Pozycjonowanie lokalne
Czwartą przyczyną jest sytuacja, w której serwis Google podejrzewa Cię albo o terroryzm, albo o inne przestępstwo. Ponadto w treści recenzji nie mogą pojawiać się nawiązania do nielegalnych usług, produktów lub działań, które są niezgodne z prawem albo niebezpieczne. Ponadto Google zakazuje naruszania praw autorskich innych osób oraz propagowania pornografii i przemocy.
Piątym powodem może być sytuacja, w której właściciel firmy doszedł do wniosku, że za pośrednictwem platformy Google może zwalczać konkurencję. W takim przypadku może na przykład wystawić negatywną opinię konkurencyjnej firmie. Google bardzo szybko wychwytuje takie sytuacje i na dłuższą metę nie można nic osiągnąć takimi działaniami. Jeżeli naprawdę zależy Ci na tym, aby Twój firmowy profil był widoczny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, a także, żebyś przyciągnął jak najwięcej klientów, zdecyduj się na usługi sprawdzonej agencji marketingowej.
Jak zatem widzisz, powodów sytuacji, w której Twoja opinia w Google jest niewidoczna, może być wiele. Pamiętaj również, że wymieniliśmy tylko niektóre ze wszystkich możliwych. Czasami zdarzają się również sytuacje, takie jak choćby chwilowe problemy z publikowaniem recenzji z przyczyn technicznych. Sytuacje, w których to firma Google jest winowajcą braku wyświetlenia opinii, jest jednak stosunkowo niewiele. Pamiętaj o tym, aby uczciwie podchodzić do oceniania firm, z których usług korzystałeś, a także, aby nie wykorzystywać wizytówek konkurencji do robienia antyreklamy. Znacznie lepiej zdecydować się na profesjonalny marketing internetowy. W takim przypadku będziesz pewien doskonałej widoczności w sieci i tego, że nie naruszasz wytycznych Google’a.