Dlaczego strony się nie indeksują? Napraw ten problem SEO!
3 min
3 min
Na skróty
Problem, jakim jest brak indeksacji stron przez Google, stanowi poważne wyzwanie dla właścicieli witryn pod kątem SEO. Jeśli Twoje podstrony nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania, tracisz potencjalnych klientów i zyski. Jak można temu zaradzić? Przejdźmy do konkretów.
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/business-women-signature-document_1388-89.jpg?t=st=1724755932~exp=1724759532~hmac=2655baefa331fc966762b50f86a4ecb3d33c11e7d30df1772ccf9080c566b510&w=900
Indeksacja to proces, w którym Google dodaje Twoje podstrony do swojego indeksu, umożliwiając ich wyświetlanie w wynikach wyszukiwania. W praktyce wygląda to tak:
Warto zrozumieć, że nie każda strona zostaje zaindeksowana. Google musi selekcjonować treści, które będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania, bazując na ich wartości dla użytkowników.
Zdj 1. Poradnik Google na YouTube w tematyce indeksacji.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=Q5kYrmzNhcU
Znajdowanie się strony w stanie „Discovered – currently not indexed”, wynika z kilku czynników:
W celu naprawy problemów z indeksacją zwróć uwagę na następujące kwestie:
Strony, które nie oferują wartościowych informacji, mają mniejsze szanse na indeksację. Rozbuduj swoje artykuły, dodaj więcej istotnych informacji i unikaj powielania treści z innych stron. Warto zastanowić się nad tym, jakie treści przyciągają użytkowników i jakie zapytania wpisują w wyszukiwarkę (np. przy pomocy Ubersuggest, Ahrefs lub Senuto).
Twoje treści powinny być dobrze zintegrowane z resztą witryny. Linkowanie wewnętrzne ułatwia Googlebotowi nawigację po stronie i zrozumienie jej struktury, przyspieszając proces indeksacji.
Narzędzie to pozwala monitorować stan indeksacji Twojej witryny. Raporty Crawl Stats pokazują, w jaki sposób Googlebot przeszukuje Twoją stronę, a wszelkie wykryte błędy mogą być sygnałem, że konieczne są poprawki.
Zdj 2. Statystyki crawlowania w GSC.
Źródło: search.google.com/search-console/
Pamiętaj, że indeksacja nie jest natychmiastowa. Nawet dobrze zoptymalizowane strony mogą potrzebować czasu, zanim zostaną dodane do indeksu Google.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.