MarketingReklama

Co to jest Employee Advocacy?

3 min czytania
Co to jest Employee Advocacy?

Poczta pantoflowa, czyli rozpowszechnianie pozytywnych opinii o firmie lub usłudze między ludźmi to najlepszy sposób na darmową reklamę. Na tym właśnie polega Employee Advocacy, czyli publikowanie opinii przez pracowników.

Co to jest Employee Advocacy — definicja

Employee Advocacy (rzecznictwo pracownicze) jest często definiowane jako „promowanie organizacji przez jej pracowników”, ale w rzeczywistości idzie znacznie dalej, z wieloma wymiernymi korzyściami dla organizacji, która osadza ją w swojej kulturze. Udowodniono, że przyjęcie kultury rzecznictwa przyspiesza rozwój firm. W sumie pracownicy mają średnio dziesięciokrotnie więcej połączeń w mediach społecznościowych niż standardowe konto marki, co oznacza dziesięciokrotnie większe szanse sprzedaży. Co więcej, McKinsey Global Institute twierdzi, że produktywność wzrasta o 20-25% w organizacjach z aktywnymi pracownikami. Definicja rzecznictwa pracowniczego jest dość prosta: to promocja Twojej firmy przez ludzi, którzy dla niej pracują. Ludzie cały czas opowiadają się za swoimi pracodawcami w mediach społecznościowych. Post na Facebooku w stylu: „Właśnie zjadłem w pracy świetny lunch, który zapewnił mi pracodawca. Dzięki, [Pracodawcy!]” liczy się jako Employee Advocacy. Podobnie jak udostępnianie najnowszego postu z bloga firmowego w kanale LinkedIn.

Co to jest Employee Advocacy?

Przeczytaj także: Pozycjonowanie

Na czym polega Employee Advocacy?

Jednak to nieformalne, codzienne udostępnianie nie jest tym, co ekscytuje świat marketingu. Employee Advocacy jako taktyka marketingowa to strategiczny, zrównoważony program zachęcający pracowników do dzielenia się wartościami i komunikatami marki w sposób organiczny. Jaki powinien być Employee Advocacy:

  •  Strategiczny: Wdrożony z myślą o celach i miernikach służących do pomiaru postępów w osiąganiu tych celów.
  •  Zrównoważony: Zaprojektowany z myślą o trwałości, ze wsparciem ze strony kierownictwa i planem podtrzymania entuzjazmu.
  •  Organiczny: udział powinien być dobrowolny i wynikać z prawdziwego zainteresowania. Inspirujesz się do popierania, a nie nakazujesz.
Zobacz  Jak dodać zdjęcie do opinii Google?

Rodzaje Employee Advocacy

Rozpowszechnianie informacji na wydarzeniach lub za pośrednictwem ogólnych wiadomości z ust do ust to przykłady Employee Advocacy, ale w dzisiejszym środowisku wszystko kręci się wokół mediów społecznościowych. Kiedy aktywujesz swoich pracowników w różnych sieciach za pomocą ustrukturyzowanego i zorientowanego na cel planu udostępniania treści za pomocą narzędzia takiego jak LinkedIn, zasięg cyfrowy gwałtownie rośnie. A co najważniejsze, jest mierzalny.

Poza podnoszeniem świadomości marki istnieją dwa pożądane podstawowe wyniki programu wspierania pracowników, więc każda inicjatywa będzie zwykle oparta na osiągnięciu jednego lub (dość często) obu.

Przyciąganie nowych kontrahentów

Wzmocnienie marki za pośrednictwem sieci pracowników może znacznie zwiększyć widoczność, potencjalnie przyciągając uwagę wielu nowych potencjalnych klientów. Gdy jest to celem, pracownicy są często zachęcani do udostępniania treści, które spodobają się osobom lub organizacjom, z którymi chcesz prowadzić interesy.

Pomyśl o tym w ten sposób: Jeśli szukasz rozwiązań dla wyzwania biznesowego, czy bardziej zachęci Cię reklama firmy pojawiająca się w przeglądanej witrynie, czy też pracownik z ekscytacją omawiający jakiś fajny projekt, który właśnie zakończył dla podobnego klienta? Jeszcze lepiej: co się stanie, jeśli zobaczysz reklamę, a potem natkniesz się na post, który wzmacnia jej przekaz? Niektóre obszary treści programu rzecznictwa pracowniczego skupiającego się na rozwoju biznesu mogą obejmować:

  •       artykuły o Twojej niszy z przydatnymi spostrzeżeniami dla firm, które w niej działają,
  •       studia przypadków i referencje klientów, aby pokazać swoje mocne strony,
  •       przemyślane posty przywódcze od dyrektorów i liderów,
  •       instruktażowe webinaria lub SlideShares, które pomagają rozwiązywać problemy.
Zobacz  Marketing w firmie – jak zdobywać klientów?

Przeczytaj także: SEO

Przyciąganie nowych talentów

Większość organizacji dokłada wszelkich starań, aby wspierać wysokie morale w miejscu pracy poprzez dodatki dla pracowników, wyjazdy firmowe, inicjatywy rozwoju osobistego i nie tylko. Trudno jest promować te wysiłki z góry bez brzmienia samozadowolenia. Umożliwienie pracownikom dzielenia się doświadczeniami i wrażeniami z ich własnej perspektywy może komunikować te korzyści w bardziej autentyczny i możliwy do odniesienia sposób.

Oczywiście pozytywna kultura pracy i nacisk na przyciąganie najlepszych talentów przemawiają do potencjalnych klientów, więc ten cel zwykle przekłada się na pierwszy. Program rzecznictwa pracowniczego ukierunkowany na pozyskiwanie talentów może obejmować:

  •       wiadomości firmowe oraz informacje o produktach/usługach,
  •       oferty pracy i wolne stanowiska,
  •       relacje z imprez firmowych lub wycieczek,
  •       treść „Dzień z życia” przedstawiająca kulturę biurową.

Przeczytaj także: SXO

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy