Nawet duże marki muszą intensywnie opierać swoje działania na marketingu, aby skutecznie realizować założone wyniki sprzedażowe. To efekt kuli śnieżnej: raz rozpoczęta praca nad budowaniem pozycji firmy musi być udoskonalana, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji. Dowodem na to są działania SEO, które w przypadku dużych firm opierają się na strategii zwanej enterprise SEO. Co to takiego? Co warto wiedzieć o tego rodzaju działaniach?
Zdj 1. Enterprise SEO to rozwiązanie dla dużych, wymagających przedsiębiorstw, które chcą kompleksowych działań
Źródło: https://pixabay.com/photos/stairs-building-businessmen-6133971/
Jeżeli zarządzana przez Ciebie firma stawia wysokie cele biznesowe, opierające się na intensywnym zwiększaniu wyników sprzedaży, musisz inwestować w enterprise SEO. To specjalny rodzaj strategii, który pozwala na skuteczne pozycjonowanie stron dużych marek, wymagających intensywnego działania. Umożliwia m.in. odpierania zakusów konkurencji, które również chcą mieć odpowiednie wyniki w wyszukiwarkach.
Co to jest enterprise SEO?
Enterprise SEO to zbiór działań i narzędzi, które służą do realizacji zadań SEO przeznaczonych dla dużych firm i organizacji. Opierają się na bardzo rozbudowanych budżetach marketingowych, szeroko zakrojonej strategii pod pozycjonowanie i wszechstronności w sposobach dotarcia do klienta.
Enterprise SEO wykorzystuje najczęściej technologie wdrażane przez Big Data i sztuczną inteligencję. Wiele narzędzi, które wdraża się w SEO enterprise nie jest użytkowana podczas pozycjonowania stron mniejszych przedsiębiorstw. Dlaczego? Nie byłoby to w żadnym wypadku działanie opłacalne. Efekt byłby rzeczywiście bardzo skuteczny i zwiększyłby obroty, ale przychody nie byłyby w stanie sfinansować nakładów finansowych.
Czym SEO enterprise różni się od tradycyjnego rozwiązania?
Enterprise SEO polega na podobnym doborze działań do tradycyjnej wersji SEO. Podobnie jak w przypadku standardowego pozycjonowania, konieczna jest optymalizacja witryny, dobór odpowiednich słów kluczowych, wdrożenie narzędzi UX i przebudowanie bloga, opisów produktów czy opisów kategorii.
Działania rozbudowanego, korporacyjnego SEO są jednak szerzej zakrojone i bardziej intensywne niż standardowa wersja optymalizacji. Co różni SEO od enterprise SEO?
- Rozbudowana strategia i długofalowe działanie – w strategiach enterprise spotyka się długofalowe wytyczne (na kilka lat w przód), oparte na dużych budżetach. Bardzo istotne są precyzyjnie wskazane cele i sposób ich realizacji.
- Stosowanie zaawansowanych narzędzi – podczas działań korporacyjnego SEO wykorzystuje się m.in. narzędzia oparte na sztucznej inteligencji (m.in. do analizy danych), czy elementy automatyzacji. Pozycjoner czy copywriter używa takich produktów jak np. Keyword Tools czy Senuto Enterprise.
- Tempo działań – SEO korporacyjne prowadzone jest dużo bardziej intensywnie niż tradycyjne działania i ma szerszy zakres. Np. pojawia się dużo więcej treści zewnętrznych, linkowanie jest prowadzone przez cały zespół ludzi, a do tego konieczne jest zaangażowanie zewnętrznych wykonawców (np. copywriterów).
- Zasięg – w przypadku działań pozycjonowania dla małych podmiotów, stosuje się SEO lokalne lub regionalne. Enterprise SEO oparte jest na krajowych, a nawet globalnych elementach. Niekiedy optymalizacja jest wielojęzyczna.
Zdj 2. Celem enterprise SEO jest zwiększenie obrotów firmy
Źródło: https://pixabay.com/illustrations/ai-generated-business-man-statistics-8714005/
Jak wdrożyć enterprise SEO w dużej firmie?
Działa korporacyjnego SEO oparte są na kilku podstawowych elementach, które istotnie należy wdrożyć. W jaki sposób działać na rzecz optymalizacji dużej firmy?
- Najwyższa jakość eksperckich treści – enterprise SEO musi być oparte na treściach o najwyższym charakterze, bez błędów merytorycznych i językowych.
- Kompleksowy reasearch słów kluczowych – słowa kluczowe muszą uwzględniać charakter firmy, ale też globalny zakres pozycjonowania
- Analiza konkurencji – podczas działań korporacyjnej optymalizacji, należy uwzględnić analizę działań konkurencji.
Im więcej tego typu działań jest wdrożonych, tym większe efekty może mieć korporacyjne wydanie optymalizacji. Do tego należy dodać jeszcze korzystanie z rozbudowanych funkcji narzędzi, międzynarodowe wdrażanie treści, wszechstronne linkowanie i kompleksową przebudowę struktury strony. Wszystkie te działania (choć bardzo kosztowne) procentują w długofalowym, ciągłym zakresie.