News

Google rozpoczyna walkę z nadużyciami autorytetu w witrynach!

2 min czytania
Grafika SEO News

SearchLiaison z Google potwierdził, że egzekwowanie zasad dotyczących nadużyć witryn będzie od teraz mocno przestrzegane. Google nieustannie walczy ze spamem.

Google rozpoczyna walkę z nadużyciami autorytetu w witrynach!

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/writer-work-handsome-young-writer-sitting-table-writing-something-his-sketchpad-home_155003-16694.jpg?t=st=1715685111~exp=1715688711~hmac=a5de41e0ed19c3146183817a5d695be2f72ad9d2100bac637f3fa3a4e23ec61a&w=996

Nadużycia autorytetu polegają na umieszczaniu w witrynach treści stron trzecich, które mają na celu manipulację wynikami wyszukiwania. Tego typu content często nie jest nadzorowany przez właścicieli witryn, a ich jedynym celem jest wykorzystanie wysokiej reputacji strony gospodarza (np. Reddita, LinkedIna lub Twittera). 

Takie praktyki są często określane jako „parasite SEO”, chociaż termin ten jest mylący, gdyż zakłada, że wymienione działania są prowadzone bez zgody gospodarza, co nie zawsze okazuje się prawdą.

Google rozpoczyna walkę z nadużyciami autorytetu w witrynach!

Zdj 1. Nadużywanie reputacji witryny – oficjalne informacje od Google Search Central.

Źródło: developers.google.com/search/blog/2024/03/core-update-spam-policies?hl=pl#site-reputation

Manualne działania Google

Obecnie Google bazuje na manualnych działaniach, które są prowadzone przez rzeczywistych pracowników firmy. Przeglądają oni strony i decydują, czy dana witryna powinna otrzymać ostrzeżenie lub zostać usunięta z indeksu wyszukiwania.

Planowane wprowadzenie algorytmicznych działań

W przyszłości Google planuje wprowadzenie algorytmicznych działań, które automatycznie będą identyfikować i eliminować strony nadużywające autorytetu. Algorytmy przeanalizują strukturę witryn, jakość publikowanych treści oraz stopień zaangażowania właściciela witryny w publikowane treści.

Kogo dotyczy nowa polityka?

Nowa polityka dotyczy przede wszystkim witryn publikujących treści stron trzecich bez odpowiedniego nadzoru. Dotyczy to m.in.:

  • treści sponsorowanych;
  • reklamowych; 
  • partnerskich.

Teksty te zazwyczaj nie mają bezpośredniego związku z głównym celem witryny i nie przynoszą wartości użytkownikom. Przykłady obejmują recenzje produktów bez dowodów na faktyczne testowanie, brak oryginalnych zdjęć czy wyników testów.

Zobacz  Rekomendacje Google odnośnie CWV, ChatGPT o1, wydajne CMS-y

Google rozpoczyna walkę z nadużyciami autorytetu w witrynach!

Zdj 2. Zapowiedź zmian w ekosystemie Google przez Google SearchLiaison.

Źródło: www.twitter.com/searchliaison/status/1787516944947777869

Co to oznacza dla właścicieli witryn?

Jeśli posiadasz stronę internetową, powinieneś zwrócić uwagę na jakość publikacji. Google zachęca właścicieli witryn do większego zaangażowania w tworzenie i nadzór nad tekstami, aby zapewnić ich autentyczność i wartość dla użytkowników. Skoncentruj się w tym przypadku na tworzeniu unikalnego, wartościowego contentu, którzy przyciągnie użytkowników i poprawi pozycjonowanie strony internetowej.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Dominik Bigosiński
Dominik Bigosiński Copywriter
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy