Obecność marki w Internecie jest kluczowa dla prowadzenia biznesu, szczególnie jeżeli ten skupia się np. na e-sprzedaży. Serwis internetowy to najważniejszy element tej „obecności” i cyfrowa wizytówka każdej marki. Jednym z kluczowych elementów budowy każdej strony jest home page. Co to takiego? Dlaczego właśnie ta część może stanowić o sukcesie sprzedażowym firmy lub jego braku?
Nowoczesna strona internetowa zbudowana jest z kilku, a niekiedy kilkunastu elementów (w zależności od zapotrzebowania). Niezależnie czy mówimy o sklepie internetowym, witrynie w formie wizytówki czy blogu, podstawową częścią budowy strony jest homepage.
Czym jest home page?
Homepage to inaczej strona główna, czyli pierwsza część witryny internetowej, którą widzi odbiorca po wejściu na daną domenę. Ten element serwisu pokazuje się, gdy użytkownik wpisze w okno przeglądarki adres URL domeny lub odszuka stronę główną w wyszukiwarce internetowej.
To kluczowy fragment strony internetowej, bo jako pierwszy pokazuje się użytkownikowi. Wpływa na tzw. pierwsze wrażenie i ma niebagatelne znaczenie dla SEO witryny. Audyt SEO, który przeprowadza wyspecjalizowana agencja SEO skupia się również na home page.
Jakie znaczenie ma home page dla optymalizacji witryny? Pamiętaj, że home page powinna zawierać słowa kluczowe, jej treści powinny być zgodne z zasadami SXO, a cała konstrukcja kodu witryny musi być wykonana bez błędów. To wszystko wpływa na pozycję całej witryny w wyszukiwarce. Homepage mocno odbija się bowiem na wynikach wyszukiwania.
Co powinna zawierać odpowiednia strona startowa?
Strona główna powinna zawierać kilka istotnych elementów. Jakie należą do tych najważniejszych?
- Linki do innych podstron – ważna jest budowa prawidłowej mapy strony, opartej na działających linkach. To element istotny dla użytkowników, a także z punktu widzenia pozycjonowania.
- Najważniejsze informacje na temat oferowanych usług lub produktów – strona startowa jest kluczowa dla odbioru produktów. Informacje w przystępnej formie (np. wypunktowane), dane kontaktowe czy formularz dla klienta mogą pomóc w wyborze danego podmiotu.
- Dane o korzyściach do klienta, który skorzysta z oferty – język korzyści to element istotny w treściach. Pokaż potencjalnemu klientowi, dlaczego powinien skorzystać z Twoich usług
- Wizualizację produktów/wykonanych usług – odpowiednio przygotowane zdjęcia są ważnym punktem wykonania strony startowej.
- Nagłówki – pełnią rolę informacyjną, umożliwiają podzielenie strony na sektory tematyczne i pełnią niebagatelną rolę w odpowiednim SEO.
- Call to action – element strony głównej, zachęcający do zakupu. Może to być slogan, istotna informacja czy bardzo sugestywna ilustracja
- Pozostałe elementy nawigacyjne – chodzi tu głównie o buttony, mapę strony, formularze i podobne części, umożliwiające poruszanie się po witrynie.
- Słowa kluczowe – pozycjonowanie strony głównej opiera się na wdrożonych słowach kluczowych. To istotny element wpływający na wyniki strony w wyszukiwarce internetowej.
Pamiętaj, że homepage to miejsce ekspozycyjne. Stanowi swoistą wystawę sklepu internetowego czy wizytówki. Musi być przygotowana na najwyższym poziomie.
Zdj 2. Przykład strony głównej, która jest przyjazna użytkownikom.
Źródło. Semcore.pl/screen
Homepage – dlaczego główna strona jest tak istotna z punktu widzenia klienta?
Strona główna jest najważniejszym elementem witryny internetowej również ze względu na użytkownika. Potencjalny klient, który odwiedza Twój serwis musi czuć się na nim dobrze. Prawidłowo dobrana kolorystyka, czytelna treść, wyraźne zdjęcia i intuicyjna nawigacja sprawiają, że odbiorca chce zostać na witrynie dłużej.
To zwiększa z kolei szansę na ewentualną konwersję w postaci zakupów lub skorzystania z usług przedsiębiorstwa. Zachęcony klient zacznie przeglądać kolejne podstrony i skupi się na samym clou Twojej marki. Dopiero w tym momencie przystąpi do analizy oferty i sprawdzenia cen. Pierwsze wrażenie gra tu niezwykle istotną rolę.
W przypadku, gdy homepage jest nieczytelna, mało intuicyjna i nieresponsywna, użytkownik zrezygnuje z dalszej eksploracji zawartości witryny. Nie wróci także więcej na serwis, aby dokonać zakupów lub zamówić określoną usługę, co będzie dla Ciebie ogromną stratą.