Na skróty
Obecność marki w Internecie jest kluczowa dla prowadzenia biznesu, szczególnie jeżeli ten skupia się np. na e-sprzedaży. Serwis internetowy to najważniejszy element tej „obecności” i cyfrowa wizytówka każdej marki. Jednym z kluczowych elementów budowy każdej strony jest home page. Co to takiego? Dlaczego właśnie ta część może stanowić o sukcesie sprzedażowym firmy lub jego braku?
Nowoczesna strona internetowa zbudowana jest z kilku, a niekiedy kilkunastu elementów (w zależności od zapotrzebowania). Niezależnie czy mówimy o sklepie internetowym, witrynie w formie wizytówki czy blogu, podstawową częścią budowy strony jest homepage.
Homepage to inaczej strona główna, czyli pierwsza część witryny internetowej, którą widzi odbiorca po wejściu na daną domenę. Ten element serwisu pokazuje się, gdy użytkownik wpisze w okno przeglądarki adres URL domeny lub odszuka stronę główną w wyszukiwarce internetowej.
To kluczowy fragment strony internetowej, bo jako pierwszy pokazuje się użytkownikowi. Wpływa na tzw. pierwsze wrażenie i ma niebagatelne znaczenie dla SEO witryny. Audyt SEO, który przeprowadza wyspecjalizowana agencja SEO skupia się również na home page.
Jakie znaczenie ma home page dla optymalizacji witryny? Pamiętaj, że home page powinna zawierać słowa kluczowe, jej treści powinny być zgodne z zasadami SXO, a cała konstrukcja kodu witryny musi być wykonana bez błędów. To wszystko wpływa na pozycję całej witryny w wyszukiwarce. Homepage mocno odbija się bowiem na wynikach wyszukiwania.
Strona główna powinna zawierać kilka istotnych elementów. Jakie należą do tych najważniejszych?
Pamiętaj, że homepage to miejsce ekspozycyjne. Stanowi swoistą wystawę sklepu internetowego czy wizytówki. Musi być przygotowana na najwyższym poziomie.
Zdj 2. Przykład strony głównej, która jest przyjazna użytkownikom.
Źródło. Semcore.pl/screen
Strona główna jest najważniejszym elementem witryny internetowej również ze względu na użytkownika. Potencjalny klient, który odwiedza Twój serwis musi czuć się na nim dobrze. Prawidłowo dobrana kolorystyka, czytelna treść, wyraźne zdjęcia i intuicyjna nawigacja sprawiają, że odbiorca chce zostać na witrynie dłużej.
To zwiększa z kolei szansę na ewentualną konwersję w postaci zakupów lub skorzystania z usług przedsiębiorstwa. Zachęcony klient zacznie przeglądać kolejne podstrony i skupi się na samym clou Twojej marki. Dopiero w tym momencie przystąpi do analizy oferty i sprawdzenia cen. Pierwsze wrażenie gra tu niezwykle istotną rolę.
W przypadku, gdy homepage jest nieczytelna, mało intuicyjna i nieresponsywna, użytkownik zrezygnuje z dalszej eksploracji zawartości witryny. Nie wróci także więcej na serwis, aby dokonać zakupów lub zamówić określoną usługę, co będzie dla Ciebie ogromną stratą.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.