Sklepy internetowe są obecnie jednym z najważniejszych narzędzi do prowadzenia sprzedaży online. Google Zakupy nazywane inaczej Google Shopping to bardzo dobry sposób, aby pomóc konsumentom znaleźć interesujące produkty i ułatwić im zakupy, wspierając w podjęciu właściwej decyzji konsumenckiej. Jeżeli chcesz w pełni wykorzystać potencjał platformy Google, dodaj swoją stronę do Google Zakupy.
Przeczytaj także: SEO i Pozycjonowanie
Google Zakupy – co mają wspólnego z Google Merchant Center?
Jeżeli chcesz wdrożyć oferowane produkty do Google Zakupy, powinieneś założyć konto w Google Merchant Center. Za pomocą tej platformy będziesz mógł w łatwy sposób przesyłać wyszukiwarce najważniejsze dane na temat swojej oferty.
W pierwszej kolejności wejdź na stronę Merchant Center i zarejestruj się, poprzez wykorzystanie swojego firmowego konta Google. Następnie uzupełnij formularz. Zadbaj o trzy główne elementy, czyli:
- adres Twojej strony internetowej,
- nazwa przedsiębiorstwa,
- kraj prowadzenia działalności gospodarczej.
Ostatnim krokiem jest weryfikacja strony. Wykorzystaj do tego Google Search Console. Zazwyczaj sprawdzenie serwisu nie trwa dłużej niż 24 godziny.
Dodanie strony do Google Zakupy w 7 krokach
Aby dodać swoją stronę do Google Zakupy, należy wykonać następujące kroki:
- załóż konto w Google Merchant Center – jest to platforma umożliwiająca zarządzanie produktami, pozwalająca na ich wyświetlanie w Google Shopping;
- wprowadź informacje o swojej firmie i produktach – w Merchant Center wprowadź informacje dotyczące przedsiębiorstwa oraz oferowanych artykułów (jak już wcześniej wspomnieliśmy: nazwa firmy, adres, opis i kategorie produktów);
- przypisz produkty do odpowiednich kategorii – wprowadzone produkty należy zaimplementować do właściwych kategorii (dzięki temu będą mogły poprawnie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania);
- załaduj plik produktowy – zawierający informacje o produktach (możesz wykorzystać do tego narzędzia do ładowania produktów lub API);
- skonfiguruj konto Google Ads – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, powinieneś skonfigurować konto Google Ads (dawniej AdWords) i utworzyć kampanię Google Shopping;
- zweryfikuj i opublikuj swoje produkty – po wprowadzeniu niezbędnych informacji i załadowaniu pliku produktów, zweryfikuj je, a następnie opublikuj (pamiętaj, że każdy plik produktowy przechodzi weryfikację);
- monitoruj i aktualizuj produkty – regularnie monitoruj i aktualizuj informacje o swoich produktach w celu zapewnienia ich prawidłowego wyświetlania w Google Shopping.
Google Zakupy a certyfikat SSL – dlaczego protokół HTTPS jest ważny?
Produkty do Google Shopping można dodać pod warunkiem, że witryna Twojego sklepu internetowego zostanie zabezpieczona protokołem HTTPS, czyli inaczej certyfikatem SSL.
W przeciwnym razie gigant z Mountain View zweryfikuje Twoją witrynę negatywnie, a co za tym idzie – kampania produktowa się nie odbędzie.
Dlaczego protokół HTTPS jest ważny?
Protokół HTTPS gwarantuje użytkownikom bezpieczeństwo. Jego wdrożenie pozwala dokonywać bezpiecznych zakupów. Dzięki temu internauta, podając swój numer konta, adres do korespondencji, numer telefonu oraz login i hasło ma pewność, że osoby trzecie lub podmioty niepożądane nie wykorzystają podanych informacji na swoją korzyść (np. w celu popełnienia przestępstwa).
Aktywny protokół HTTPS oznacza, że adres będzie zaczynał się od “https://”, natomiast w lewym rogu paska wyszukiwań znajdzie się zamknięta, zielona kłódka.
Kampanie produktowe Google Ads – dlaczego wybór Google Zakupy to dobre rozwiązanie?
Inwestycja w kampanie produktowe Google Ads jest dobrym rozwiązaniem umożliwiającym maksymalizację konwersji sprzedażowych. Dzięki właściwie zoptymalizowanej kampanii AdWords:
- pozyskasz dodatkowych klientów,
- wzbudzisz zaufanie wśród konsumentów,
- staniesz się branżowym liderem.
Należy natomiast pamiętać, że w przypadku kampanii Google Ads kluczowa jest prawidłowa optymalizacja reklamy. To właśnie między innymi od wyniku jakości (tzw. quality score) zależy miejsce Twoich produktów w wynikach wyszukiwania Google Shopping. Im wyższy wynik jakości, tym lepiej dana reklama jest dostosowana do wymagań internautów.
Aby poprawić quality score, warto zdecydować się na darmowy audyt SEO. Dzięki temu zweryfikujesz wady i zalety swojej witryny, a dodatkowo otrzymasz od ekspertów Semcore wytyczne umożliwiające poprawę mankamentów optymalizacyjnych (np. obejmujących SEO i UX), co poskutkuje lepszym dopasowaniem reklamy i wyższym wynikiem jakości.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat artykułu dotyczącego Google Zakupy?
Co to jest Google Zakupy?
Google Zakupy to narzędzie reklamowe za pośrednictwem którego sprzedawcy mogą promować swoje produkty w wynikach wyszukiwania Google.
Dlaczego warto dodać stronę do Google Zakupy?
Dzięki dodaniu strony do Google Zakupy zwiększysz widoczność produktów w wynikach wyszukiwania i zachęcisz potencjalnych klientów do dokonania konwersji zakupowej.
Ile kosztuje dodanie strony do Google Zakupy?
Dodanie strony do Google Zakupy jest bezpłatne, natomiast reklamy w ramach tego narzędzia są płatne i opierają się na modelu płatności za kliknięcie.
Jakie informacje są wymagane do dodania strony do Google Zakupy?
Wymagane informacje to m.in.: nazwa produktu, opis, cena, zdjęcia i dostępność.
Czy dodanie strony do Google Zakupy wpłynie na jej pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania?
Dodanie strony internetowej nie wpłynie bezpośrednio na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać, że prawidłowa optymalizacja serwisu pod kątem SXO zminimalizuje współczynnik odrzuceń witryny (tzw. bounce rate), co może wpłynąć pozytywnie na jej pozycję w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page).