Jak napisać reklamę? Przydatne porady
3 min
3 min
Na skróty
Wiele osób zastanawia się, jak napisać reklamę, aby jej treść była zachęcająca do dokonania zakupu. Nieprzypadkowo firmy wydają niemałe pieniądze na działania marketingowe. Reklama jest dźwignią handlu, ale trzeba tutaj dodać, że tylko dobra. W tym artykule przedstawiamy Ci podstawowe informacji na temat jej formułowania.
Przed napisaniem reklamy warto dobrze się przygotować. Spontaniczne i pisane w pośpiechu treści mogą bowiem okazać się niewystarczające. Przede wszystkim powinieneś określić:
W pierwszym przypadku chodzi oczywiście o zalety tego, co masz do zaoferowania. Warto wskazać na przykład, czym różni się Twoja oferta od tego, co oferuje konkurencja. Możesz posłużyć się na przykład językiem korzyści. Określenie grupy odbiorców także ma ogromne znaczenie. Dzięki temu działaniu możesz bowiem dostosować na przykład styl wypowiedzi.
Opisując korzyści, możesz także bazować na przykład na zainteresowaniach lub przyzwyczajeniach i przekonaniach grupy odbiorców. Jeżeli masz problem z określeniem, do kogo targetujesz swoją reklamę, sporo pomóc może Ci dobra agencja marketingu internetowego. Określenie fraz kluczowych to dobór takich słów, które odbiorcy reklamy mogą wpisywać w oknie wyszukiwarki. To również rdzeń semantyczny tego, o czym piszesz. W tym przypadku mogą Ci pomóc narzędzia, takie jak na przykład Planer słów kluczowych. To jednak tylko jedna z wielu możliwości. Możesz również postawić na przykład na Ubersuggest lub SEMSTORM.
Przeczytaj także: Reklama Google Ads oraz SXO Semcore
Przede wszystkim warto podkreślać wyjątkowość Twojego produktu. W związku z tym korzystaj z przymiotników, takich jak na przykład: niezwykły, oryginalny, zaawansowany itd. Po drugie, warto decydować się na zwroty, które są perswazyjne. Dlatego wykorzystaj między innymi: kup, zasmakuj, warto, trzeba itd. Po trzecie, pamiętaj o tym, żeby pisać w reklamie krótkimi zdaniami. Zbyt długie są bowiem trudne dla czytelnika. Ten czynnik ma również wpływ na User Experience, czyli doświadczenie użytkownika na stronie internetowej.
Oprócz tego, że Twoje zdania powinny być krótkie, muszą także być zrozumiałe. Używaj zatem prostych słów i dopasowuj język do rozmówcy. Nie warto zatem używać wysoce branżowego słownictwa. Absolutnie unikaj także lania wody. Twoje teksty powinny być konkretne. Kierując się tymi wskazówkami, warto dodatkowo wykorzystać wspomniany wcześniej język korzyści.
Język korzyści oznacza w dużym uproszczeniu taki sposób formułowania wypowiedzi, jakbyś nie sprzedawał produktu lub usługi, a raczej korzyść. W tym przypadku, gdy piszesz, musisz odpowiedzieć sobie na trzy pytania. Po pierwsze, jaką cechę produktu lub usługi opisujesz. Po drugie, jaką korzyść ona gwarantuje, czyli co daje nabywcy. Po trzecie, co wynika z tej korzyści.
Przykładem może być zatem coś w rodzaju „Odkurzacz X ma inteligentnie skonstruowaną końcówkę (cecha). Dzięki temu dotrzesz nim nawet w trudno dostępne zakamarki w Twoim domu (korzyść). Tym sposobem Twoje mieszkanie będzie idealnie posprzątane (konsekwencja)”. Ważne jest zatem, abyś nie podawał samych cech produktu lub usługi, ale powód, dla którego warto się zdecydować na zakup.
Podsumowując informacje dotyczące tego, jak napisać reklamę, pamiętaj o tym, że warto się przygotować do jej formułowania. Koniecznie określ, jakie cechy ma produkt/usługa, kim są odbiorcy przekazu marketingowego, a także jakie słowa najlepiej wykorzystać w treści reklamy. Warto używać języka korzyści. Pamiętaj o tym, że specjaliści ze sprawdzonych agencji marketingu internetowego stworzyli już ogromną liczbę perswazyjnych reklam i w niektórych przypadkach warto zlecić im wykonanie usługi.