Masz doskonałe produkty, albo oferujesz usługi na najwyższym poziomie, ale nie skupiasz się na reklamie w internecie? To błąd. Internet jest miejscem, gdzie możesz zdobyć mnóstwo nowych klientów, wystarczy, że dobrze wypromujesz swoją działalność. Nie ma znaczenia czy prowadzisz biznes lokalny, czy też świadczysz usługi na cały kraj. W internecie jest miejsce dla każdego i zawsze możesz dotrzeć do grupy docelowej. Oto krótki poradnik tego, w jaki sposób można działać w internecie aby sprawić, że firma będzie bardziej rozpoznawalna.
Na skróty
Social media
Obecnie większość firm ma konta na Facebooku i Instagramie, powoli staje się to standardem. Jest wiele plusów posiadania konta na tych portalach. Przede wszystkim można dodawać treści angażujące innych użytkowników portalu, organizować konkursy, ale także rozmawiać z potencjalnymi klientami. Dobrze prowadzona komunikacja z klientami może mocno wpłynąć na sprzedaż. Media społecznościowe umożliwiają również przeprowadzanie płatnych kampanii. Wykorzystaj wszystkie możliwości mediów społecznościowych i aktywnie prowadź swój profil. Dodawaj nowe ciekawe materiały, zachęcaj do czytania bloga firmowego, twórz darmowe i płatne kampanie marketingowe. Instagram i Facebook to nie wszystko, jest o wiele więcej portalów społecznościowych, na których możesz zaistnieć. Najpierw zbadaj odbiorców swoich treści oraz potencjalnych klientów. Określ ich grupę wiekową, preferencje i sprawdź z jakich portali społecznościowych korzystają. Dzięki temu trafisz bezpośrednio do osób, na których Ci zależy.
Jak reklamować firmę? Załóż bloga
Nie powstrzymuj się przed tym, nawet jeśli prowadzisz jedynie jednoosobową działalność gospodarczą. Blog firmowy wzmacnia pozycję ekspercką danego przedsiębiorstwa. Potrafi gromadzić ogromne społeczności. Jeśli na takim blogu będą się pojawiały ciekawe treści, porady i odpowiedzi na najpopularniejsze pytania, to nie ma wątpliwości, że wiele osób zajrzy, zostanie na dłużej i zaufa firmie wybierając jej produkty. Dobrze pozycjonowany blog zapewni wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania – to umożliwia dotarcie do bardzo dużej liczby potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak o tym, aby wszystkie artykuły były pisane w sposób poprawny, kwestie językowe są niezwykle ważne. Wykorzystuj swojego bloga także do pozycjonowania, umieszczaj we wpisach frazy kluczowe w odpowiednim nasyceniu, stosuj nagłówki (H1, H2, H3). Pamiętaj, że blog to miejsce, w którym możesz skupić mnóstwo potencjalnych klientów. Twórz więc takie treści, które będą dla nich przydatne.
Dzielenie się wiedzą zawsze jest dobrze postrzegane. Najlepiej jest wykorzystywać do tego newsletter oraz darmowe materiały, takie jak ebook, bezpłatne webinary czy kursy. Twoi odbiorcy zostaną z Tobą na dłużej, jeśli będziesz dbać o wartościowy content. Pamiętaj również o automatyzacji email marketingu. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie Ci tworzyć więź między marką, a odbiorcami. Personalizacja maili pozwoli Ci zbudować społeczność, która będzie związana z Twoim przedsiębiorstwem. Nie zapominaj jednak o konkursach – one zawsze tworzą zasięgi. Niech nagrodami będą akcesoria, rabaty czy produkty z Twojego sklepu internetowego. Po każdym konkursie zauważysz wzrost zainteresowania marką, jednak nie możesz wtedy odpuszczać promowania firmy. To właśnie moment, w którym powinieneś powziąć wszystkie możliwe działania, dzięki którym zatrzymasz przy sobie odbiorców na dłużej.
Reklama płatna
Kolejną metodą jest płatna reklama. Takie kampanie tworzy się poprzez media społecznościowe, Google Ads, ale możesz także wykorzystać inne serwisy. Umieszczaj tam artykuły sponsorowane, które będą tworzone według zasad reklamy natywnej. Dzięki temu w naturalny sposób przyciągniesz do siebie nowych potencjalnych klientów, którzy będą zainteresowani kupnem. Jednak nie zapomnij o tym, aby odpowiedzialnie i z uwagą dobierac serwisy, na których będziesz umieszczać swoje artykuły. Dzięki temu trafisz do swojej grupy docelowej, reklama pojawi się tylko na stronach związanych z Twoją branżą. Jednak wybór odpowiedniej marki powinien też być podyktowany pozyskiwaniem linków zewnętrznych.
Pozycjonowanie to jedna z najważniejszych metod reklamy w internecie. Dzięki niemu możesz trafić do wielu nowych klientów. Większość użytkowników internetu wyszukuje produkty i usługi poprzez Google, własnie dlatego tak ważne jest, aby Twoja witryna była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie organiczne przeprowadzane w profesjonalny sposób może sprawić, że zyski Twojego sklepu internetowego znacznie wzrosną. Jeśli chcesz wykonać audyt SEO swojej strony internetowej, to skontaktuj się z nami.
Jak reklamować firmę w internecie? Podsumowanie
Jest wiele metod reklamy firmy w środowisku online. Warto korzystać z wielu z nich. Jednak zawsze podstawą powinno byc pozycjonowanie, bez niego Twoja firma nie będzie widoczna.