Jak rozbudowywać sieć kontaktów na LinkedIn?
3 min
3 min
LinkedIn to sieć społecznościowa, której kluczowym założeniem jest nawiązywanie współpracy biznesowej. Dzięki tej platformie możemy dotrzeć do ponad 600 mln użytkowników z całego świata. Nie ważne jest to, w jakiej branży działasz – SEO, marketing, grafika, programowanie… Możesz zdobyć mnóstwo wartościowych znajomości. Sprawdź, jak rozbudowywać sieć kontaktów na LinkedIn i wykorzystać jej pełny potencjał.
Sposób, w jaki będziesz rozwijać sieć swoich kontaktów powinien opierać się o jasny cel. Zdecyduj kogo szukasz: rekruterów, czytelników bloga, nowych możliwości współpracy czy leadów B2B. W wyszukiwarce dopasuj swoje zapytanie do lokalizacji, miejsca pracy, zajmowanego stanowiska i branży, do której chcesz dotrzeć. Jakie są inne metody pozwalające zdobyć kontakty na LinkedIn? Poniżej przedstawiamy listę metod, które są nieco bardziej kreatywne, ale równie bezproblemowe w zastosowaniu.
W trakcie przewijania listy “osób, które możesz znać” nie klikaj w przycisk “nawiąż kontakt”. Jest lepszy sposób, który umożliwi wysłanie spersonalizowanego zaproszenia.. Przejdź do strony profilu danej osoby i dopiero z tego miejsca kliknij wspomniany niebieski przycisk. Spowoduje to wyświetlenie osobnego komunikatu umożliwiającego dodanie osobistej notatki z prośbą o połączenie. Możesz nawiązać do ostatniego spotkania lub przesłać krótkie pozdrowienie.
Na LinkedIn ważne jest, aby utrzymać konsekwencję, codziennie się logować i rzeczywiście być aktywnym. Najłatwiej rozpocząć od wrzucania codziennych aktualizacji na swój profil, który z czasem powinien przekształcić się w branżowe kompendium wiedzy. LinkedIn traktuj tak samo jak każde inne medium społecznościowe. Upewnij się, że dodane przez Ciebie posty wnoszą wartość dodaną, nawiązują do Twojej działalności (ale nieprzesadnie) i zawierają wezwanie do działania.
Regularnie przeglądaj profile innych osób. Udostępniaj ich content, komentuj aktualizacje i reaguj na dłuższe formy wypowiedzi. Zbudujesz w ten sposób trwałe relacje, co z czasem przełoży się na stworzenie rozbudowanej społeczności. Wchodząc w taką interakcję dasz ludziom znać o swoim istnieniu, zwiększając znacząco swoją widoczność.
Dodaj słowa kluczowe do swojego profilu. Ułatwisz w ten sposób odnalezienie swojego profilu. Miejsca, na których warto się skupić to nagłówek oraz sekcje: podsumowanie i doświadczenie. Treść z nich jest brana pod uwagę przez wyszukiwarkę, zarówno tę dostępną na LinkedIn, jak i Google. Jest to jeden z podstawowych, ale jak najbardziej znaczących kroków do stworzenia potencjału na nawiązanie nowych relacji.
Dołączaj do grup i bierz w nich czynny udział. Najlepiej wyszukaj kilka interesujących cię pozycji i udzielaj się co jakiś czas w każdej z nich. Zadawaj pytania, komentuj i podzielaj zdanie innych. Gdy nabierzesz pędu, wyjdź z własną inicjatywą i utwórz swoją grupę.
Kontakty na LinkedIn możesz zdobyć też w bardziej pomysłowy sposób np. dołączając link do swojego profilu na końcu wiadomości e-mail.
Wiemy już jak zdobyć kontakty LinkedIn, ale pozostaje kwestia tego jak je wykorzystać.
Obecność w społeczności LinkedIn w dużej mierze polega na pomaganiu innym. Jak możemy tego dokonać? Najprościej poprzez oferowanie darmowej edukacji, przedstawianie kogoś innej osobie, podsyłanie branżowych wskazówek i rekomendowanie innych specjalistów. Zanim zdecydujesz się na nawiązanie komunikacji, postaraj się zrozumieć biznes osoby kontaktowej. Dzięki temu będziesz w stanie zaoferować rozwiązania dostosowane do jej potrzeb. Pamiętaj, że do sprzedaży prowadzi głównie wartość dodana.
Nikt nie chce kupować kota w worku. Dlatego przy pierwszym kontakcie nie powinieneś wychodzić naprzeciw ze swoją ofertą sprzedażową. Użytkownicy LinkedIn powinni w pierwszej kolejności być uświadomieni o problemie, na który Twój produkt lub usługa odpowiadają. Daj się poznać i nie zachowuj się jak nachalny sprzedawca.
Postaraj się o to, aby zaangażować swoje kontakty na LinkedIn. Prowadź jak najwięcej rozmów. Sprawdzaj powiadomienia, aby dowiadywać się o nowych, powiązanych branżowo rekomendacjach. Zachowuj umiar w wysyłaniu bezpośrednich wiadomości i dbaj o ich personalizację. Efektywna strategia komunikacji w kwestii generowania leadów na LinkedIn obejmuje:
Aby zmaksymalizować skuteczność pamiętaj o tych zasadach: