Oferujesz usługi hydrauliczne? Z pewnością kierujesz je głównie do lokalnych klientów w Twoim mieście, ewentualnie okolicznych miejscowości. Wypromowanie oferty za pomocą reklamy tradycyjnej może być niestety drogie i nieskuteczne. Ogromne możliwości pod względem promocji daje Ci internet. Jak dotrzeć do odbiorców Twojej oferty online?
Reklama dla hydraulika w sieci – jak zdobywać klientów?
W wielu przypadkach skorzystanie z usług hydraulicznych jest pilne, dlatego potencjalni klienci powinni móc Cię łatwo odnaleźć. Według BrightEdge aż 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki. To oznacza, że kiedy internauta szuka produktu, usługi albo odpowiedzi na jakieś pytanie, zaczyna od Google. Dlaczego akurat ta wyszukiwarka? Gdyż ma około 90% udziału w polskim rynku, a dla wielu jest wręcz synonimem wyszukiwania. Jednak możesz dotrzeć do zainteresowanych Twoimi usługami nie tylko za jej pośrednictwem. Sprawdź moje propozycje.
Załóż Profil Firmy w Google i go wypozycjonuj
Kiedy wyszukasz jakieś zapytanie lokalne, w wynikach wyszukiwania zobaczysz nietypowy rezultat. Chodzi o trzypak z Google Maps – tak jak poniżej. Widoczność w nim to znakomity sposób na dotarcie do lokalnych odbiorców. Ale co zrobić, aby Twoja firma mogła się znaleźć wśród usługodawców?
Przede wszystkim musisz założyć darmowy Profil Firmy w Google, a następnie go wypozycjonować. Niestety, ale konkurencja będzie spora, więc potrzebujesz czasu. Wpływ na pozycje zajmowane przez wizytówkę ma wiele czynników. Aby zwiększyć widoczność:
- Wypełnij wszystkie informacje w wizytówce, które dotyczą Twojej działalności. To ważne nie tylko ze względu na pozycjonowanie. Klienci są średnio 2,7 razy bardziej skłonni uznać firmę za godną zaufania, kiedy znajdują w 100% wypełniony profil.
- Umieść słowo kluczowe w nazwie i opisie firmy – ale tylko, jeśli zrobisz to naturalnie, np. Skup aut Carex. Nazwa „Skup aut Katowice” może się zakończyć blokadą konta.
- Pozyskuj opinie od klientów – najlepiej jeśli pojawiają się regularnie, są długie i zawierają istotne dla Ciebie słowa kluczowe.
- Zdobywaj tzw. NAP-y – są to wpisy w katalogach, które zawierają dane adresowe firmy.
To tylko część działań, które mają wpływ na widoczność wizytówki. Zdecydowanie warto ją rozwijać, gdyż może to zapewniać duży napływ klientów.
Pozycjonuj stronę WWW
W wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne pojawiają się również normalne strony. To Ci daje kolejną okazję na dotarcie do klientów przez Google. Pamiętaj, że google.com to najpopularniejsza strona w polskim internecie. Według badania Mediapanel w grudniu odnotowała ponad 26,5 mln unikatowych odwiedzin.
Źródło: https://pbi.org.pl/badanie-mediapanel/wyniki-badania-mediapanel-za-grudzien-2024/
Pozycjonowanie strony wymaga podjęcia innych działań niż w przypadku wizytówki. W tym przypadku największe znaczenie mają:
- Optymalizacja techniczna, w tym: przyspieszenie strony, responsywność, usunięcie błędów indeksowania, wdrożenie szyfrowanego połączenia i ogólnie dostosowanie do oczekiwań algorytmu Google.
- Content marketing – tworzenie zoptymalizowanej pod słowa kluczowe treści i optymalizacja już istniejącej.
- Link building, czyli pozyskiwanie odnośników prowadzących do strony.
W tym przypadku to również tylko część działań, które należy podjąć. Pozycjonowanie wymaga czasu – wysokich pozycji nie zdobędziesz z dnia na dzień.
Skorzystaj z reklamy Google Ads
Zdobycie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania przez stronę jest długotrwałym procesem – to samo dotyczy wizytówki Google. Jednak możesz pozyskiwać klientów z wyników wyszukiwania szybciej, a wszystko dzięki płatnej reklamie, która wyświetla się m.in. na samej górze wyników wyszukiwania – tak jak na poniższym screenie:
W Google Ads zapłacisz za każde przekierowanie na stronę z wyników wyszukiwania albo połączenie telefoniczne. Poza tym masz możliwość promowania się na stronach lokalnych, które należą do sieci Google Adsense.
Reklama na Facebooku
Facebook jest jednym z serwisów społecznościowych, które mają własny system reklamowy. Umożliwia on docieranie do grupy docelowej, np. mieszkańców danego miasta. Ten serwis daje również inne możliwości – choćby prowadzenia fanpage czy promowania się na grupach powiązanych z Twoim miastem. To kolejne okazje pozyskania klientów.
Taki zestaw działań pomoże Ci wypromować Twoje usługi hydrauliczne. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać ze wszystkich. Po prostu testuj i analizuj skuteczność.