Na skróty
Landing page – co to jest i o co tak właściwie chodzi z tą całą konwersją? Ten rodzaj strony internetowej pozwoli Ci przedstawić ofertę firmy poza główną witryną. Landing page świetnie sprawdzi się również w przypadku kampanii reklamowej, zwłaszcza w tych, których głównym celem jest zdobycie leadów, pobranie e-booka lub zapisanie się na kurs. Przekonaj się, jak Ty możesz go wykorzystać w swoich działaniach marketingowych!
Z pewnością widziałeś reklamy na Facebooku lub w Google Ads, które po kliknięciu przenosiły Cię na prostą stronę internetową. Był to właśnie landing page. W jakim celu jednak tworzy się tego typu witryny? Głównym wyróżnikiem strony lądowania jest jasno określony cel i prostota – maksymalny nacisk kładzie się na zaprojektowanie jej w taki sposób, aby w jak najbardziej treściwy sposób prezentowała produkt lub usługę. Landingi składają się zwykle z kilku sekcji, w przypadku których głównym elementem jest graficzne przedstawienie korzyści dla użytkownika. Treści muszą być krótkie i celne, aby jak najlepiej zachęcać do wykonania oczekiwanej przez Ciebie akcji. Dlatego najważniejszym aspektem tworzenia landing page’a jest określenie formy konwersji, która nas interesuje. Wypełnienie formularza kontaktowego, zapis na newsletter czy webinar, zakup książki w przedsprzedaży – aby do tego doszło, strona musi być zaprojektowana w naprawdę konsekwentny sposób.
Jest to jedna strona, na której nie ma oddzielnych podstron – są tylko sekcje, widoczne również w menu.
Na pytanie “Landing page – po co?” odpowiedzieliśmy już w poprzednim akapicie, warto więc teraz poruszyć kwestię samego projektowana i tworzenia landing page’a. Zanim zlecisz zrobienie strony lądowania, dokładnie przemyśl na czym Ci zależy. Co jest oferowane, do kogo skierowane będą treści, co zyska i jaki proces Klient musi przejść, abyś osiągnął cel? Wszystkie te kwestie w znacznym stopniu określą to, jakie sekcje i formularz pojawią się w projekcie. A jak wygląda reszta procesu? Jeśli zlecasz zadanie agencji, przede wszystkim rozpoczną oni od researchu konkurencji. Warto przekonać się jakie działania i kampanie prowadzą inne marki, aby wybrać element, który wyróżni Twoją ofertę wśród innych. Warto również zerknąć do Google Analytics i poprzednich kampanii, które prowadzone były na Twoich profilach społecznościowych. Następnie powstanie projekt graniczy, a napisanie treści zostanie zlecone copywriterowi. Ważne jest to, aby obie te części zostały wykonane jak najlepiej – od nich bowiem zależy to, czy potencjalny Klient będzie zaciekawiony usługą lub produktem, czy może uzna landing page za nieciekawy i niewyróżniający się. Kolejnym etapem jest kodowanie, przeprowadzenie testów i instalacja śledzenia – może to być na przykład Pixel Facebooka lub parametr ValueTrack w przypadku Google Ads. W projekcie zwróć uwagę na aspekty takie jak widoczność formularza kontaktowego – należy pamiętać o tym, aby landing page nie był zbyt długi, ponieważ będzie po prostu nudny. W zakresie treści koniecznie zwróć uwagę na to, czy na stronie znajduje się wystarczająca ilość nagłówków i czy korzyści są jasno wypunktowane. Jednym z najważniejszych elementów na landing page’u są także teksty Call To Action, czyli buttony, które jasno nawołują odbiorcę do wykonania akcji. Co jeszcze musisz wiedzieć o tym, jak tworzyć landing page? Przede wszystkim pamiętaj o tym, aby nie przekombinować strony. Prosta, czytelna i spójna wizualnie strona lądująca z dobrze napisanymi treściami z pewnością będzie dobrze konwertować. Nie zapomnij jednak o dostosowaniu jej do urządzeń mobilnych!
Odpowiedzieliśmy sobie już na pytania po co nam landing page oraz jak tworzyć landing page. Co jednak zrobić po tym, kiedy strona lądująca jest już w sieci? Pozostaje Ci tylko mierzyć efektywność konwersji! W zależności od tego, jaki cel spełnia Twoja witryna, zwróć uwagę na takie zdarzenia jak kliknięcia, interakcje, odtworzenia filmu i wykonane telefony – to ostatnie będzie dotyczyło mobilnej wersji strony. Nie możesz zignorować tego, jak ważną rolę pełnią obecnie smartfony w działaniach reklamowych! Są ciągle w użyciu, dlatego też najlepiej stworzyć szybko ładującą się wersję tylko na urządzenia mobilne.
Tego typu działania w sieci są szczególnie przydatne dla marek osobistych, w branży szkoleniowej, eventowej, a także w e-commerce. Landing page świetnie sprawdzi się także kiedy potrzebny jest marketing mający na celu promocję premiery nowego produktu lub usługi.