Jak utworzyć i promować wydarzenie na Facebooku? Podpowiadamy
3 min
3 min
Na skróty
Firmowe wydarzenie na horyzoncie? Niezależnie od tego, czy jest to element budowania marki, czy część kampanii korporacyjnej, musisz zacząć promować wydarzenie w mediach społecznościowych. Oto wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć sukces tego wydarzenia za pośrednictwem marketingu na Facebooku.
Zacznijmy od podstaw. Oto przewodnik krok po kroku, jak skonfigurować wydarzenie na Facebooku:
Teraz już wiesz, jak dodać wydarzenie na FB. Po skonfigurowaniu strony duża część Twojej pracy jest już wykonana. Teraz czas na optymalizację strony wydarzenia, reklamę i promocję wydarzenia na Facebooku.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak utworzyć wydarzenie na fb na telefonie – wygląda to bardzo podobnie. Jest to proces na tyle intuicyjny, że nie wymaga dodatkowego omówienia.
Nie wystarczy wiedzieć, jak zrobić wydarzenie na FB. Musisz użyć stosownej strategii i kampanii, aby zwiększyć frekwencję planowanego eventu.
Wiele firm ponosi porażkę w próbach uzyskania większej frekwencji na wydarzeniu na Facebooku. Niestety, uważają, że samo utworzenie wydarzenia na Facebooku spowoduje gwałtowny wzrost liczby rejestracji i frekwencji. Nie promują wydarzenia poza jednym początkowym postem, co jest ogromnym błędem.
Wydarzenia na Facebooku mogą być naprawdę przydatne dla Twojej firmy, ale tylko wtedy, gdy wykorzystasz je prawidłowo. Oto kilka przydatnych strategii:
Czas publikacji wydarzenia na Facebooku powinien być dostosowany do jego charakteru. W przypadku dużych wydarzeń, takich jak festiwale, opublikowanie informacji z dużym wyprzedzeniem – nawet na rok przed – pozwala budować zainteresowanie i stopniowo uzupełniać szczegóły. Dla mniejszych wydarzeń krótszy czas promocji, na przykład kilka tygodni, może być wystarczający, by utrzymać uwagę uczestników i skutecznie ich zaangażować. Kluczem jest dobranie odpowiedniej strategii do skali i specyfiki wydarzenia.
Zanim podpowiemy, jak promować wydarzenie na fb – warto przypomnieć, że przed takim działaniami zawsze należy upewnić się, że strona wydarzenia jest w pełni zoptymalizowana,.
Co to dokładnie oznacza? Wybierz atrakcyjne zdjęcie w tle, jak również zadbaj o to, by nazwa wydarzenia była krótka, chwytliwa i zapadająca w pamięć. Na koniec dopieść szczegóły wydarzenia na Facebooku – to znaczy dodaj wystarczająco dużo danych i informacji, aby pokazać serwisowi, że jest to pełnoprawny event! Podaj daty, godziny, lokalizacje, uzupełnij sekcję „o nas” i oznacz wszystkie inne firmy, które będą również w tym brały udział.
Jeśli dysponujesz budżetem na promocję swojego wydarzenia, platforma reklam na Facebooku może pomóc Ci przyciągnąć jeszcze szersze grono uczestników. Co istotne, nawet jeśli Twój budżet jest ograniczony, istnieje kilka kreatywnych sposobów na to, jak promować wydarzenie na facebooku.
Promowanie wydarzenia na FB ma sens tym większy, że Facebook ADS pozwala Ci kontrolować niestandardowe targetowanie, śledzenie i personifikację. Podczas tworzenia reklam wydarzeń Facebook pozwala zaprezentować wydarzenie w wielu formach, dopasowanych do określonej grupy odbiorców – włączając w to działania na Instagramie.
Jak widać, działa to bardzo podobnie jak w przypadku zwykłego, promowanego posta. Dodatkowo warto zainwestować swój czas w wideo, korzystając z płatnych reklam. Treści wideo bardzo często działają lepiej niż statyczne obrazy, szczególnie w przypadku płatnych reklam.
Facebook jest niezmiennie dominującą platformą mediów społecznościowych z ponad miliardem aktywnych użytkowników dziennie. Podczas gdy młodsza publiczność może preferować platformy takie jak Instagram czy TikTok, siła Facebooka jest niezaprzeczalna, dlatego jest to doskonałe miejsce do promowania wydarzenia.
Autor wpisu: Damian Grądzki