Performance marketingSocial media

Jak wykorzystać kampanie TrueView for Action na YouTube do generowania konwersji?

3 min czytania

YouTube to jedna z największych wyszukiwarek na świecie, która daje wiele możliwości pod kątem rozwoju biznesu. Jako własność Google, jest poddawana ciągłym usprawnieniom, a dzięki innowacyjnym narzędziom udostępnianym przez kluczowego gracza na rynku, pozwala przyciągnąć potencjalnych klientów i generować konwersję. Jednym z rozwiązań, które doskonale radzi sobie z tym zadaniem, jest TrueView for Action. Co to takiego i jak wykorzystać narzędzie od Google na YouTube do generowania konwersji? Tego dowiesz się z naszego artykułu. Zapraszamy.

Co to jest TrueView for Action na YouTube?

W dużym uproszczeniu – TrueView for Action to rodzaj reklamy wykorzystywanej na platformie YouTube. Celem tego narzędzia jest zachęcanie odbiorców do podejmowania ważnych działań, z punktu widzenia danego biznesu. Mimo że YouTube kojarzony jest przede wszystkim z promocją wizerunkową, zwiększeniem świadomości odbiorców i szeroko pojętym światem influencerów, to nie koniec jego potencjału. Jak się bowiem okazuje, może stanowić skuteczne narzędzie w przypadku działań związanych z generowaniem konwersji.

Czym charakteryzuje się TrueView for Action na YouTube?

To, co przede wszystkim wyróżnia TrueView For Action na YouTube, to jego format. Jest to tzw. wideo In-Stream. Oznacza to, że reklama promowanego produktu czy usługi wyświetla się podczas oglądania materiałów na YouTube, przed nimi lub po. Co więcej, towarzyszą jej nagłówki składające się z maksimum 15 znaków oraz przycisk Call To Action (CTA), po wybraniu którego odbiorca zostaje przekierowany do strony www promowanej marki.

Zobacz  Reklama na YouTube – rodzaje

Nie bez znaczenia jest również fakt, że po zakończeniu TrueView for Action wyświetlać się będzie tzw. ekran końcowy, którego nie da się pominąć. To automatycznie wygenerowany obraz, który w zależności od urządzenia, wyświetla się przez około 5-7 sekund. Z uwagi na to, że odbiorca nie może go pominąć, TrueView for Action zwiększa szanse na skuteczność kampanii.

Jak skutecznie wykorzystać TrueView for Action na YouTube?

TrueView for Action to narzędzie, które może być stosowane zgodnie z potrzebami danej marki. Istnieją jedna takie obszary, gdzie użycie tego typu reklamy na YouTube będzie szczególnie polecane. TrueView for Action sprawdzi się przede wszystkim:

  • Przy zwiększeniu liczby wizyt na stronie internetowej,
  • Przy pozyskaniu ważnych informacji o użytkownikach. TrueView for Action może kierować odbiorców do formularza kontaktowego, udostępnionego w witrynie.
  • Przy zwiększeniu sprzedaży. Stosując to narzędzie do promocji produktów lub usług firmy, można zwielokrotnić liczbę transakcji i ich wartość.

Wyżej opisane rozwiązania to tylko jedne z licznych możliwości, jakie oferuje TrueView for Action na YouTube. Decydując się na jego wdrożenie można rozwinąć biznes w branży e-commerce, a także poprawić wyniki strony internetowej.

To, o czym warto jeszcze wspomnieć, to fakt, że YouTube udostępnia swoim użytkownikom również usługę – TrueView for Shopping. To sposób na przekierowanie odbiorcy do strony zawierającej konkretny produkt i usprawnienie procesu jego zakupu.

Jak wykorzystać kampanie TrueView for Action na YouTube do generowania konwersji?

źródło: https://pixabay.com/pl/photos/youtube-laptop-zeszyt-online-1158693/ 

Zobacz  Kiedy najlepiej jest wstawiać Tiktoki?

TrueView for Action na YouTube – co jest najważniejsze?

TrueView for Action to potężne narzędzie, które odpowiednio wykorzystane może przynieść szereg korzyści. Z uwagi na fakt, że jest to specyficzny rodzaj reklamy, warto mieć na uwadze kilka istotnych aspektów. Przede wszystkim to, że decydując się na ten rodzaj promocji, reklamodawca ma tylko 5 sekund, aby zwrócić uwagę odbiorcy i zachęcić go do podjęcia oczekiwanego działania. Co zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać ten czas? Skupić się na kilku istotnych kwestiach. Oto one:

  • Dynamizm. Przekaz audiowizualny oddziałuje na wzrok oraz słuch. Aby maksymalnie wykorzystać ten fakt i zaciekawić użytkownika, należy zadbać o odpowiednią zmianę scen i właściwie dopasowaną ścieżkę dźwiękową.
  • Estetyka. Dbając o odpowiedni poziom estetyczny, można zachęcić użytkownika do obejrzenia całego spotu, a tym samym zwiększyć szansę na wygenerowanie konwersji.
  • Osiągnięcie celu. Skuteczność kampanii jest uzależniona od określenia jej celu. Chcąc sprzedać produkt, warto skupić się na jego kluczowych cechach, będących uzasadnieniem zakupu.

TrueView for Action to narzędzie, które doskonale sprawdza się w generowaniu konwersji na YouTube. Jego odpowiednie wykorzystanie pozwala osiągnąć cele reklamowe i skutecznie promować firmę. Z uwagi na liczne zalety tego rozwiązania, warto wdrożyć TrueView for Action do strategii marketingowej swojej marki. 

Autor: Anna Brysz

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy