Jak wykorzystać marketing masowy w 2023 roku?
3 min
3 min
Na skróty
Jak wykorzystać marketing masowy w odpowiedni sposób, który wpłynie na monetyzację i wyskalowanie Twojego przedsiębiorstwa? W naszym artykule odpowiemy na to pytanie oraz kompleksowo omówimy pozostałe kwestie związane z tą dziedziną reklamy w Internecie. Jesteś ciekawy szczegółów? Zachęcamy do lektury!
Marketing masowy to proces, w którym Twoja firma komunikuje się z szerokim spektrum klientów, używając różnorodnych kanałów i metod (np. telewizja, radio, prasa, internet).
Tego typu strategie marketingowego mają na celu dotarcie do jak największej liczby osób, bez personalizacji komunikatu.
Dobrym przykładem z naszej codzienności są setki maili na skrzynce pocztowej tego typu:
Zdj 1. Marketing masowy w postaci mailingu.
Źródło: Poczta WP.
Cechy szczególne marketingu masowego:
Jednym z najbardziej znanych narzędzi do marketingu masowego w postaci mailingu jest GetResponse. Za pomocą tego programu wyślesz tysiące maili jednym kliknięciem, które będą mogły potencjalnie wygenerować leady.
Zdj 2. GetResponse do marketingu masowego.
Źródło: GetResponse.
Biorąc natomiast pod uwagę charakterystykę marketingu masowego oraz potencjalnych klientów, których można z niego pozyskać, zdecydowanie lepiej zdecydować się na pozycjonowanie, czyli masowe, ale bardziej spersonalizowane działania marketerskie (SEO) pozwalające uzyskać satysfakcjonującą widoczność w Google oraz innych wyszukiwarkach.
Przekłada się to na pozyskanie stałych i opłacalnych klientów bez irytowania ich natarczywymi mailami czy reklamami typu AdSense (znanymi np. z YouTube).
Zdj 3. Pozycjonowanie w praktyce.
Źródło: Google.
Pozycjonowanie umożliwia targetowanie klientów w taki sposób, aby dać im dokładnie to, czego szukają. Tutaj nie “strzelamy” na ślepo (jak np. mailami), a dokładnie precyzujemy odbiorców. W konsekwencji klient, który wpisze wybraną frazę i znajdzie Cię w TOP 3 lub TOP 5 wyników wyszukiwania, prawdopodobnie skorzysta z Twojej oferty i jeśli będzie ona odpowiednia (czyt. adekwatna ceną do jakości), po prostu zakupi dany produkt.
Zdecyduj się na współpracę z rzetelną agencją SEO. Wypracuj przewagę konkurencyjną.
Rozważając marketing masowy w kontekście rozwoju Twojej firmy, powinieneś zastanowić się, czy masowy zasięg jest kluczowy pod kątem przyjętego modelu biznesowego.
Marketing masowy pozwala wyskalować firmę i osiągnąć znaczący zasięg, co będzie korzystne, gdy za cel obrałeś budowanie świadomości marki.
Szybkie rezultaty są możliwe dzięki temu rozwiązaniu, szczególnie w przypadku kampanii sezonowych i promocyjnych. Należy jednak mieć na uwadze, że efektywność marketingu masowego jest ściśle związana z precyzyjnością planowania i analizą danych.
Marketing masowy w 2023 roku możesz wykorzystać do wyskalowania zasięgu swojej marki, który pomoże Ci zdobyć dodatkowych klientów lub tzw. zimne leady, wymagające ocieplenia konkretnymi strategiami marketingowymi (np. edukacją blogową lub tworzeniem wartościowych i viralowych postów w social mediach).
Zdj 4. Posty wykorzystywane do marketingu masowego od Gymshark.
Źródło: Facebook.
Z perspektywy doświadczonej agencji SEO zapewniamy, że pozycjonowanie jest nieco bardziej skuteczną formą marketingu masowego, która pozwala personalizować przekaz i pozyskiwać stałych oraz opłacalnych klientów zgodnie z daną tematyką. Jeżeli potrzebujesz profesjonalnej strategii SEO lub konsultacji marketingowej, napisz do nas maila lub zadzwoń.
Chętnie przeprowadzimy Cię przez cały proces SXO i wykonamy audyt SEO, który będzie wstępem do jakościowych działań promocyjnych w Twojej branży. Pozostajemy do dyspozycji.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.