Jak zacząć dropshipping? Poradnik krok po kroku!
4 min
4 min
Na skróty
Obecnie coraz więcej osób zainteresowanych jest własnym biznesem. Pomysłów może być wiele, natomiast dropshipping okazuje się najbardziej powszechnym rozwiązaniem. Czy każdy odniesie tutaj sukces? Nie, ale osoby, które zadbają o marketing, mają na to zdecydowanie większe szanse. W tym artykule podpowiemy, jak zacząć dropshipping krok po kroku! Przedstawimy również, jak działa, a także dlaczego warto zdecydować się na tę formę biznesu w Internecie!
Dropshipping to model biznesowy, w którym sprzedawca nie przechowuje fizycznie produktów, które sprzedaje. Zamiast tego współpracuje z dostawcą hurtowym lub producentem, przechowującym towary i wysyłającym je bezpośrednio do klienta po złożeniu zamówienia.
Chcesz rozpocząć swoją przygodę w dropshippingu? W takim razie powinieneś w pierwszej kolejności wybrać rentowną i lukratywną niszę. Poszukaj produktów, które mają popyt, ale nie są zbyt konkurencyjne. Następnie wybierz platformę sprzedażową do prowadzenia sklepu dropshippingowego. Może to być m.in.:
Aby zorientować się co do popularności platform e-commerce, zobacz ranking Similartech.
Sprawdź również: Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce.
Zdj 1. Ranking Similartech przedstawiający najpopularniejsze platformy e-commerce na świecie.
Źródło: www.similartech.com/categories/ecommerce-platforms
Kolejnym krokiem będzie znalezienie dostawców hurtowych. Możesz ich poszukać w katalogach hurtowych lub skorzystać z funkcjonalności platform dropshippingowych, takich jak AliExpress, Oberlo, Spocket czy też SaleHoo. Zwróć w tym przypadku uwagę na jakość produktów i wiarygodność dostawców.
Teraz wystarczy, że zbudujesz stronę internetową na wybranej platformie sprzedażowej.
Na początku dostosuj swój serwis do komunikacji brandu, który prowadzisz. Dodaj produkty do swojego asortymentu, a następnie nadaj im opisy i zaimplementuj atrakcyjne, jakościowe zdjęcia. Kolejnym zadaniem jest utworzenie strategii marketingowej. Powinna opierać się przede wszystkim o pozycjonowanie (SEO) i marketing w mediach społecznościowych. Można do tego dobrać również Google Ads (dawniej AdWords), czyli płatną reklamę w Google, która ma za zadanie przyciągnąć do Twojego sklepu klientów nawet w ciągu kilku dni od rozpoczęcia kampanii.
Pozycjonowanie (SEO) jest obecnie jednym z najpopularniejszych sposobów na reklamę firm dropshippingowych online. Warto jednak zadbać o to, żeby Twoja strona pojawiła się w TOP 5 wyników wyszukiwania. Jak podają badania, 68% kliknięć w Google opiera się o pięć pierwszych pozycji. Reszta to zaledwie 32%.
Ponadto SEO jest ponad 1000% bardziej opłacalne od social media marketingu – wyróżnia się zdecydowanie większym zwrotem z inwestycji.
Żeby osiągnąć sukces w organicznych wynikach wyszukiwania, należy dać sobie czas. Klientów Semcore promujemy zazwyczaj w 6-18 miesięcy. Tyle potrzeba, aby SEO zaczęło się zwracać.
Zdj 1. Efekty pozycjonowania w Google.
Źródło: www.google.pl
Jeżeli chodzi o koszty pozycjonowania – wiele zależy od specyfiki Twojej branży, jej konkurencyjności oraz fraz kluczowych, które mają być widoczne. Niebagatelny pozostaje również czas osiągnięcia efektów. Im szybciej chcesz wypozycjonować biznes, tym drożej będzie. Optymalnym rozwiązaniem jest współpraca z agencją SEO na minimum 12 miesięcy. W tym czasie zostaniesz wypozycjonowany na topowe miejsca w Google za “uczciwe” pieniądze.
Opłacalność dropshippingu zależy od indywidualnych umiejętności, zaangażowania i zdolnoci adaptacji do zmieniającego się rynku. Przed rozpoczęciem tego rodzaju biznesu, warto dokładnie zbadać rynek, konkurencję i potencjalne zyski w celu podjęcia przemyślanej decyzji. Poniżej przedstawiamy główne zalety dropshippingu:
Należy jednak pamiętać, że dropshipping jest bardzo popularnym modelem biznesowym, w którym rywalizacji może być bardzo intensywna. Konkurencja wpływa także na marże. Istotna w biznesie dropshippingowym jest również współpraca z niezawodnymi dostawcami. Jeśli dany dostarczyciel ma problemy z dostawą, jakością produktów lub obsługą klienta, może to wpłynąć negatywnie na Twoje wyniki finansowe i reputację.
Osiągnięcie sukcesu w dropshippingu jest jak najbardziej możliwe, natomiast powinieneś skoncentrować się dodatkowo na efektywnym marketingu i wysokiej jakości obsłudze klienta. Zbuduj świadomość marki, przyciągnij ruch na stronę internetową i utrzymuj pozytywne relacje z klientami. Wtedy wygenerujesz dodatkową sprzedaż, która pozwoli Ci zwiększyć rentowność biznesową.
Najważniejszym elementem w dropshippingu jest marketing poprzez stronę internetową. Aby zweryfikować, czy wszystko robisz poprawnie, powinieneś zdecydować się na kompleksowy audyt SEO. Zespół Semcore wskaże wówczas wady i zalety Twojej witryny pod kątem optymalizacji, a dodatkowo zarekomenduje i wdroży niezbędne poprawki.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat rozpoczęcia przygody w dropshippingu.
Aby rozpocząć działalność w dropshippingu, musisz przejść przez kilka podstawowych kroków. Po pierwsze, zdecyduj, jaką branżą lub kategorią produktów chcesz się zajmować. Następnie znajdź dostawców hurtowych lub producentów oferujących model dropshippingowy oraz zbuduj stronę internetową, lub sklep internetowy, na którym będziesz prezentować produkty. Zajmij się także promocją swojego biznesu online – np. wykorzystując potencjał pozycjonowania (SEO).
Zarabianie pieniędzy w dropshippingu polega na sprzedaży produktów z marżą. Kiedy klient składa zamówienie i płaci za towar, Ty płacisz dostawcy hurtowemu niższą cenę za ten produkt, zachowując różnicę jako zysk. Ważne, aby odpowiednio ustalić ceny swoich produktów, uwzględniając koszty zakupu, reklamy oraz inne wydatki związane z prowadzeniem sklepu.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.