Blog dotyczący danej branży, wpisy sponsorowane, poradniki… Wydawać by się mogło, iż na każdy temat można stworzyć niezliczoną liczbę tekstów. Jednak każdy twórca internetowy miewa problem z wymyśleniem kolejnego tematu. Wiemy, że treść musi być ciekawa, jej zadaniem jest zainteresowanie i przyciągnięcie odbiorcy. Dlatego też tak trudno jest czasem wymyślić kolejny temat. Jakie są sposoby na to, aby zawsze mieć pomysł na ciekawy tekst dotyczący Twojej dziedziny?
Na skróty
Content marketing
O marketingu treści pisaliśmy szerzej w innym tekście. Jednak należy podkreślić to kilka ważnych kwestii z tym związanych. Wszystkie teksty, które publikujesz na swoim blogu czy stronie, powinny powstawać zgodnie z zasadami content marketingu. Co to oznacza? Muszą być wartościowe i cenne dla odbiorcy. Ich atrakcyjność zwiększają także tematycznie powiązane grafiki. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, to zajrzyj do innych naszych tekstów z tej kategorii.
Pomysły dadzą Ci klienci!
Mnóstwo osób nie docenia tego, jak wiele pomysłów można zaczerpnąć dzięki utrzymywaniu kontaktów z klientami. Jeśli działasz w branży usługowej, to zapewne często spotykasz się z różnymi zapytaniami. Twoi klienci chcą zrozumieć różnice między różnymi działaniami, pytają o przyczyny, konsekwencje czy też sposób wykonywania danej usługi. Te wszystkie rozmowy mogą stanowić tematy kolejnych tekstów. Dzięki wykorzystaniu wątpliwości klientów oraz wszystkich konwersacji z nimi zyskasz o wiele więcej niż tylko pomysły na artykuły. Zawsze możesz zachęcić potencjalnego klienta, który ma wątpliwości do zapoznania się z danym tematem na blogu – dzięki temu będziesz mieć więcej wejść na stronę. Wydłuży to także czas przebywania klientów na Twojej witrynie. To czynniki wpływające na pozycjonowanie. Ponadto potencjalni klienci, którzy dowiedzą się od Ciebie wszystkiego, co chcą wiedzieć, chętniej skorzystają właśnie z Twoich usług. Zaufają Ci, ponieważ stworzysz wizerunek pomocnego eksperta. Jeśli natomiast masz sklep internetowy, możesz tłumaczyć różne zagadnienia związane ze sprzedawanymi przez Ciebie produktami. Prowadząc sklep online z odzieżą opisuj właściwości materiałów, newsy modowe, różnice pomiędzy różnymi rodzajami krojów.
Twój blog firmowy powinien też poruszać aktualne problemy, tematy i nowinki. Informuj o nowościach branżowych, innowacyjnych rozwiązaniach oraz ich zaletach. Tym udowodnisz, że cały czas aktualizujesz swoją wiedzę i sprzedajesz nowoczesne produkty. To podoba się klientom, którzy szukają najlepszej jakości.
Informacje o Twojej firmie
Wyjazdy integracyjne, nowe współprace, partnerzy biznesowi, wartości firmy, akcje charytatywne. To tylko część działań, o których możesz informować w ciekawych, angażujących wpisach. Daj się poznać swoim klientom i udowodnij, że Twojej firmie można zaufać. Możesz pokazywać też proces produkcji różnych sprzedawanych przez Ciebie przedmiotów, albo też przedstawiać wartości marki. Pisanie o firmie zawsze jest dobrym rozwiązaniem, pokażesz odbiorcom czym charakteryzuje się Twoja działalność.
Pomyśl o tym, co będzie przydatne dla Twoich klientów
Najbardziej doceniane są teksty, które są przydatne i pokazują rozwiązania różnych problemów. Dlatego właśnie warto dzielić się wiedzą. Można to robić za pomocą poradników, wpisów edukacyjnych czy całych serii. To rodzaj tekstów, które można zastosować w każdej branży! Prowadzisz sklep z narzędziami, farbami i innymi akcesoriami tego typu? Zaprezentuj w tekście, na zdjęciach oraz filmikach sposoby na samodzielną renowację mebli, stworzenie altanki, dekorację czy praktyczne rozwiązania. Masz sklep z kosmetykami? Pokaż jak dobierać odcień podkładu do cery, wytłumacz jakie są rodzaje cery i w jaki sposób pielęgnować konkretny typ, dodawaj poradniki dotyczące tworzenia różnego rodzaju makijażu. W każdej dziedzinie możesz zadziałać tworząc praktyczne teksty, które będą bardzo przydatne i chętnie czytane. To mocno wpłynie na Twój wizerunek w sieci!
Jak mieć pomysł na tekst? Obserwuj konkurencję i stosuj RTM
Sprawdzaj co dzieje się u konkurencji, dzięki temu będziesz wiedzieć co jest obecnie na topie, o czym się mówi. Publikuj nie tylko uniwersalne teksty, które są przydatne w każdych czasach, ale bądź ciągle na bieżąco. Dzięki temu będziesz czytany przez osoby zainteresowane tym, co teraz się dzieje. Korzystaj też z narzędzia jakim jest RTM (Real Time Marketing). Polega on na tworzeniu tekstów, kampanii marketingowych i wpisów na portale społecznościowe, które nawiązują do bieżących wydarzeń.
Jak mieć pomysł na content? Podsumowanie
Wykorzystując nasze rady już nigdy nie będziesz zastanawiać się nad tym, jak mieć pomysł na tekst na bloga firmowego. Warto zrobić listę tematów uniwersalnych, które mogą posłużyć na dodawanie nowych treści w każdej chwili. Jednak śledź również bieżące wydarzenia i reaguj na nie!