Budowa serwisu WWW jest zazwyczaj skomplikowana. Jeśli chcesz dodatkowo stworzyć pełnoprawną witrynę zoptymalizowaną pod kątem SXO (SEO + UX), będzie jeszcze trudniej. Czytając nasz poradnik, ułatwisz sobie to zadanie! Sprawdź, jak zbudować serwis WWW w 7 prostych krokach!
Serwis WWW – jak go zbudować w 7 prostych krokach?
Jak zbudować serwis WWW? W tym celu postaw na następujące kroki:
- Wybór odpowiedniej domeny i hostingu – pierwszym krokiem jest określenie nazwy domeny, będącej Twoją wizytówką w internecie, oraz wybór hostingu, zapewniającego miejsce na serwerze i niezbędne zasoby;
- Planowanie struktury strony – zastanów się w jaki sposób rozmieścić informacje i treści na stronie, aby były intuicyjne i łatwo dostępne dla użytkowników;
- Projektowanie wyglądu – kreowanie designu strony, w tym wybór kolorów, czcionek i układu elementów, stanowi o unikalności i profesjonalizmie serwisu;
Zdj 1. Atrakcyjny design witryny przyciągający klientów.
Źródło: Shoper.
- Tworzenie treści – opracowywanie treści, które są wartościowe, angażujące i dostosowane do grupy docelowej;
- Kodowanie i rozwój techniczny – wykorzystanie języków programowania, jak HTML, CSS, JavaScript, aby zaimplementować niezbędne funkcjonalności witryny oraz zoptymalizować jej działanie;
- Testowanie i optymalizacja – przeprowadzanie testów na różnych urządzeniach i przeglądarkach, określi funkcjonalności Twojej witryny (możesz to sprawdzić np. za pomocą narzędzia GTMetrix);
Zdj 2. Testowanie wydajności witryny w GTMetrix.
Źródło: GTMetrix.
- Uruchomienie i promocja strony – finalny etap to wdrożenie serwisu w internecie i stosowanie różnych metod promocji, aby zwiększyć zasięg i widoczność w Google.
Serwis WWW zgodnie ze sztuką SEO – jakie elementy należy bezsprzecznie wdrożyć?
Najważniejsze elementy podczas tworzenia serwisu WWW pod kątem pozycjonowania:
- Optymalizacja słów kluczowych – znajdź i zastosuj odpowiednie słowa kluczowe, odpowiadające zainteresowaniom i potrzebom Twojej grupy docelowej.
Zdj 3. Weryfikacja fraz kluczowych w Senuto.
Źródło: Senuto.
- Metadane – skoncentruj się na tworzeniu atrakcyjnych i skutecznych tytułów (title tag) oraz opisów meta (meta description), które przyciągają użytkowników w wynikach wyszukiwania.
- Responsywność strony – zadbaj, aby strona wyświetlała się poprawnie nie tylko na komputerach i laptopach, ale również na urządzeniach mobilnych, w tym na smartfonach oraz tabletach;
- Szybkość ładowania – popracuj nad optymalizacją czasu ładowania strony (page speed jest jednym z 200 czynników rankingowych, poprawiając wyniki SERP oraz doświadczenia użytkowników);
- Optymalizacja obrazów – stosuj obrazy o odpowiedniej wielkości, implementując odpowiednie ALT tagi, opisujące zawartość w celu poprawy dostępności treści dla wyszukiwarek;
- Budowa wartościowych linków zewnętrznych i wewnętrznych – dzięki temu wzmocnisz strukturę strony (za pomocą internal linków) i zwiększysz jej autorytet w oczach wyszukiwarek (pozyskując backlinki).
- Regularna aktualizacja treści – dzięki temu użytkownicy będą przez cały czas zaangażowani.
- Używanie nagłówków H1, H2, H3 – stosuj hierarchiczną strukturę nagłówków, aby ułatwić organizację treści i poprawić skuteczność SEO.
- Implementacja SSL – zabezpiecz stronę za pomocą SSL, gwarantując bezpieczeństwo użytkowników (certyfikat SSL jest jednym z ponad 200 czynników rankingowych).
Zdj 4. Prawidłowo zaimplementowany SSL na stronie.
Źródło: Semcore.
- Tworzenie wartościowego contentu – skup się na tworzeniu treści, które są wartościowe, angażujące i pomocne dla Twojej grupy docelowej (zwiększy to ruch w serwisie i podniesie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania).
Ile trwa optymalizacja serwisu WWW pod kątem SXO (SEO + UX)?
Na wstępie, warto zrozumieć, że SXO łączy w sobie zarówno optymalizację dla wyszukiwarek (SEO), jak i doświadczenie użytkownika (UX). Wymaga to kompleksowego podejścia. Przygotowanie strategii, która uwzględnia oba te elementy, może zająć kilka tygodni, w zależności od złożoności i wielkości serwisu.
Implementacja zmian, zarówno w zakresie SEO, jak i UX, wymaga modyfikacji technicznych, contentowych i wizualnych, zajmując od 2 do 4 tygodni. Następnie, ważna jest faza testowania i analizy, która pozwala ocenić skuteczność wprowadzonych zmian. Testy A/B, analizy zachowań użytkowników na stronie i monitorowanie pozycji w wynikach wyszukiwania są już procesami ciągłymi, wykonywanymi w trakcie współpracy.
Optymalizacja SXO nie jest jednorazowym projektem, ale procesem wymagającym ciągłego monitorowania, testowania i dostosowywania.
Reasumując, początkowa faza optymalizacji SXO może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy, ale sam proces jest ciągły i wymaga regularnych przeglądów oraz aktualizacji, aby serwis był zawsze aktualny i odpowiadał na zmieniające się potrzeby użytkowników i algorytmy wyszukiwarek.
Postaw na audyt SEO – sprawdź wady i zalety swojej witryny w zakresie technicznym!