Marketing

Jak zwiększyć ruch na stronie – podpowiadamy

3 min czytania
Jak zwiększyć ruch na stronie – podpowiadamy

Według Statista liczba stron WWW na świecie wynosi ok. 1,88 mld zł. Jeśli prowadzisz witrynę i chcesz zdobywać za jej pośrednictwem klientów, musisz pokonać wielu konkurentów. W sieci masz możliwość wykorzystania różnych sposobów na dotarcie do nich. Sprawdź, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej. Jakie działania mogą przynieść najlepszy efekt?

Większy ruch na stronie – jak to osiągnąć?

Jeśli prowadzisz biznes online, powinno Cię interesować nie tylko to, jak osiągnąć większą liczbę odwiedzin, ale przede wszystkim, ile wynosi współczynnik konwersji. Docelowo chodzi o to, aby jak najwięcej internautów kupiło produkt, zamówiło usługę lub wysłało zapytanie. W sieci znajdziesz różne analizy dotyczącej tej kwestii. Sprawdź poniższą grafikę:

Jak zwiększyć ruch na stronie – podpowiadamy

Źródło: https://firstpagesage.com/reports/digital-marketing-conversion-rate/

Jak widzisz, w przypadku B2B najlepsze wyniki osiągnęły: SEO, e-mail marketing i webinary. Natomiast w B2C – e-mail marketing oraz ruch organiczny i płatny z social media i SEO. Oczywiście, w zależności od branży, te rezultaty mogą być inne. Pokażę Ci kilka rodzajów działań marketingowych, które przynoszą efekt w większości branż. 

Pozycjonowanie w Google

Wyszukiwarka Google ma ponad 95% udziału w polskim rynku – korzysta z niej zdecydowana większość internautów w Polsce. Według BrightEdge 68% doświadczeń online zaczyna się właśnie od niej. Pozycjonowanie polega na zdobyciu jak najwyższych pozycji na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes. Kampania może obejmować nawet setki czy tysiące słów kluczowych. Z tego samego raportu BrightEdge wynika, że SEO generuje ponad 1000% więcej ruchu niż organiczne media społecznościowe. Efekt pozycjonowania nie jest widoczny natychmiast – narasta wraz z trwaniem kampanii. Dla witryn z wielu branż to kluczowe źródło ruchu. 

Zobacz  Jak usunąć stronę z wyszukiwarki Google?

Jak zwiększyć ruch na stronie – podpowiadamy

Źródło: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland

Kampania Google Ads

Kolejnym sposobem na to, jak zwiększyć ruch na stronie WWW jest skorzystanie z reklamy w wynikach wyszukiwania Google i na stronach należący do Google Adsense. Płacisz za kliknięcia lub połączenia telefoniczne. Jak podaje Demandsage, 79% marketerów twierdzi, że reklamy PPC mają kluczowe znaczenie dla sukcesu ich firmy. To bardzo dobre uzupełnienie dla kampanii SEO, gdyż możesz pozyskiwać ruch z wyników wyszukiwania już w dniu rozpoczęcia działań, a z czasem nadejdzie większy ruch z rezultatów organicznych.

Serwisy społecznościowe

Jak wynika z raportu Dataportal, z social media korzysta blisko 28 mln Polaków. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn i inne serwisy, umożliwiają Ci dotarcie do różnych grup docelowych. Możliwe, że w przypadku Twojej działalności każda z tych witryn będzie skuteczna, a w innych – tylko wybrane. Serwisy społecznościowe dają Ci wiele możliwości. Przykładowo, na Facebooku możesz promować stronę poprzez fanpage, na grupach tematycznych czy w ramach kampanii płatnych. W przypadku poszczególnych serwisów społecznościowych te opcje są inne. 

Kampanie email marketingowe

Ten jeden z najstarszych sposobów dotarcia do odbiorców w sieci wciąż ma się bardzo dobrze. Według HubSpot jest wykorzystywany przez około 31% marketerów. Masz różne możliwości. Znakomicie sprawdza się rozsyłanie newslettera, ale wcześniej musisz zebrać bazę odbiorców, którzy chcą otrzymywać takie wiadomości. Dzięki temu możesz ich powiadamiać o aktualizacjach, nowych promocjach i ogólnie – zachęcać do ponownych odwiedzin. Oczywiście, możesz również odpłatnie reklamować ofertę użytkownikom innych serwisów. Upewnij się jednak, czy na pewno wyrazili zgodę na otrzymywanie e-maili reklamowych. Poza tym wysyłaj takie wiadomości wyłącznie do odbiorców, których może  zainteresować Twoja oferta. 

Zobacz  Jak szybko zwiększyć widoczność strony? Quick wins w SEO

Marketing afiliacyjny

To doskonały sposób, aby zwiększyć ruch na stronie, płacąc jedynie za leady lub od uzyskanej sprzedaży. Ten model – z punktu widzenia właściciela sklepu WWW – jest idealny. Poniesiesz koszt tylko wtedy, gdy osiągniesz przychód z pozyskanych odwiedzin. Właściciel witryny zgłasza się do programu afiliacyjnego, wstawia reklamy na swoją stronę, a system monitoruje, jakie są tego efekty. 

Z Rakuten’s Forrester Report wynika, że 80% ankietowanych przeznacza 10% swojego ogólnego budżetu marketingowego wyłącznie na marketing afiliacyjny.

Jak zwiększyć ruch na stronie – podpowiadamy

Źródło: https://luisazhou.com/blog/affiliate-marketing-statistics/#

To popularne rodzaje działań marketingowych online i sposoby na to, jak zwiększyć ruch na blogu, stronie firmowej czy sklepie WWW. Oczywiście testuj również inne – kampanię warto planować, biorąc pod uwagę branżę. 

Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy