Strona internetowa potrzebuje właściwego hostingu, aby zawsze prawidłowo działać. Jak znaleźć najlepszy hosting? Na co zwrócić uwagę podczas wyboru usługi? Pamiętaj o tych kilku, niezwykle ważnych aspektach!
Na skróty
Czym jest hosting?
Aby mieć własną stronę internetową, musisz wybrać odpowiedni hosting. To usługa realizowana przez wiele firm, która polega na udostępnianiu miejsca (pamięci), aby wszystkie dane dotyczące Twojej witryny mogły być bezpiecznie przechowywane. Bardzo często hosting ma wpływ na to, jak szybko ładuje się strona internetowa. Poszczególne usługi od różnych dostawców różnią się ceną oraz wieloma opcjami dodatkowymi. Jak wybrać hosting, aby mądrze wydać pieniądze? Musisz zwrócić uwagę na kilka bardzo istotnych kwestii.
Jaki wybrać hosting dla sklepu i strony firmowej?
Przeglądając strony internetowe dostawców hostingu, z pewnością znajdziesz wiele różnych firm i każda oferta będzie Ci się wydawać interesująca. Zanim zdecydujesz się na daną usługę, dokładnie ją zweryfikuj. Jak wybrać hosting, aby później nie żałować? Oto cenne porady.
Cena
Bardzo możliwe, że do jednej z ofert przyciągnie Cię zaskakująco niska cena. Pamiętaj jednak, że nad kwotą często znajduje się mała gwiazdka, która wyjaśnia, dlaczego przedstawiona wartość jest zaskakująco niska. Nierzadko firmy proponują pierwszy rok za realizację usługi na przykład za złotówkę, aby później naliczyć zdecydowanie większą opłatę niż konkurencja. Gdy będziesz zastanawiać się, jaki wybrać hosting, zwróć na to uwagę.
Masz pomysł na biznes, więc chcesz uruchomić własną witrynę, aby łatwiej dotrzeć do klientów? Doskonale, teraz musisz tylko wiedzieć jaki hosting dla sklepu i strony internetowej wybrać. Przede wszystkim, usługa musi być szybka i niezawodna. Jeżeli okienko ładowania będzie zbyt długo wyświetlać się użytkownikowi, stracisz potencjalnego klienta, a zyska go konkurencja. Nikt nie chce czekać, Twoja strona internetowa powinna wyświetlać się niemal natychmiast.
Problemy techniczne
Zanim zdecydujesz jaki hosting dla sklepu i strony internetowejwybrać, postaraj się znaleźć informacji o firmach, których oferta Cię zainteresowała. Na tym etapie porzuć reklamy i zapewnienia dostawców hostingu. Spróbuj dotrzeć na forum, gdzie znajdują się opinie realnych klientów. W tym celu możesz także wykorzystać media społecznościowe. Utrapieniem wielu dostawców hostingu są regularne problemy techniczne i przerwy. Wówczas Twoja strona internetowa nie będzie działać i jej wyświetlenie stanie się niemożliwe, co utrudni Ci pozyskanie kolejnych klientów.
Skrzynki e-mail
Użytkownicy z pewnością chętnie będą pisać do Ciebie wiadomości tekstowe. W takim przypadku idealnie sprawdzi się skrzynka e-mail. Gdy będziesz zamawiać hosting dla siebie, sprawdź, ile skrzynek e-mail możesz stworzyć. Niektóre firmy chcą mieć ich kilka, aby biznesową pocztę elektroniczną miał nie tylko zarząd, ale i pracownicy. Co prawda zawsze można wykupić skrzynki e-mail u innego dostawcy, ale zdecydowanie lepiej, mieć tę usługę w zestawie z hostingiem.
Hosting a pozycjonowanie
Twoje rozmyślania nad tym, jaki hosting dla sklepu lub strony internetowej wybrać powinny opierać się także na tym, iż usługa ta ma wpływ na pozycjonowanie. Zastanawia Cię pewnie, jak to możliwe. Nie ma w tym nic dziwnego – od dawna Google, podobnie jak inne wyszukiwarki, rekomenduje witryny, których czas ładowania jest krótki. Dzięki temu użytkownicy mogą szybko otwierać strony internetowe i je przeglądać. Hosting ma wpływ na pozycjonowanie, ponieważ od tej usługi w dużym stopniu zależy prędkość ładowania poszczególnych podstron.
Co więcej, niektórzy dostawcy usług współdzielą adres IP z innymi witrynami. Wówczas słaby hosting może utrudnić pozycjonowanie. Jak to wygląda w praktyce? Wyobraź sobie, że Twoja witryna jest powiązana z inną stroną (poprzez współdzielony adres IP), która posiada treści nieodpowiednie dla użytkowników lub wszystkie teksty są skopiowane z innych miejsc internetu. Taka domena jest negatywnie postrzegana przez algorytm wyszukiwarek, podobnie jak Twoja strona, ponieważ obie są powiązane.
Podsumowanie – jak wybrać hosting?
Masz już pewność, że hosting ma wpływ na pozycjonowanie. Zwróć uwagę na ten element podczas wyboru dostawcy usługi. Dodatkowo warto wybrać sprawdzoną firmę, najlepiej z doświadczeniem na rynku. Wówczas mniej zaryzykujesz i będziesz mieć dostęp do pomocy technicznej, czego zwykle nie mogą zaproponować firmy początkujące, działające na małą skalę. Sprawdź także, ile będzie kosztować hosting w perspektywie kilku najbliższych lat. Często dostawcy oferują rok po bardzo niskiej cenie, aby następnie zaproponować znacznie wyższe opłaty za realizowanie usługi. W efekcie inwestycja w tego rodzaju hosting staje się całkowicie nieopłacalna. Gdy wiesz już, na co zwracać uwagę, bez dwóch zdań uda Ci się znaleźć usługę dopasowaną do własnych potrzeb, która będzie Cię satysfakcjonować. Jeżeli zlecasz zaprojektowanie strony internetowej specjalistom, możesz zapytać ich o opinię, jaki hosting wybrać.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.