Jakie są najskuteczniejsze metody reklamy gabinetu fizjoterapii w internecie?
3 min
3 min
Na skróty
Liczba fizjoterapeutów w Polsce wynosi ponad 70 tys. Prowadzisz własny gabinet w mieście? Z pewnością musisz radzić sobie z dużą konkurencją. To jednak nie oznacza, że nie jesteś w stanie zbudować mocnej pozycji na rynku. Jeżeli chcesz dotrzeć do lokalnych odbiorców, wykorzystaj potencjał marketingu online.
Fizjoterapeuta jest specjalistą od leczenia problemów z narządem ruchu. To osoba, która ma wykształcenie medyczne, a jej działania zmierzają do przywrócenia chorym maksymalnej sprawności. Do fizjoterapeutów trafiają osoby z bólami kręgosłupa, przeciążeniami stawów czy schorzeniami neurologicznymi. W tym miejscu warto zadać sobie pytanie: skoro fizjoterapeuci działają w branży medycznej, to czy mają w ogóle możliwość reklamowania swoich usług?
Te kwestie reguluje artykuł 14 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. nr 112, poz. 654 z późn. zm.). Zgodnie z nim przekaz kreowany przez medyków nie może nosić cech reklamy. Oznacza to, że fizjoterapeuta nie może dokonywać oceny jakości sprzętu, zapewniać, że zabiegi przyniosą efekty ani w żaden sposób wartościować swoich działań. .
Zgodnie z prawem może przekazywać do informacji publicznej następujące dane:
Czy zatem reklama gabinetu fizjoterapii jest możliwa? Jeśli tylko promujesz się na zasadach zgodnych ze wspomnianą ustawą, to jak najbardziej tak. Jakie metody wchodzą w grę?
Masz co najmniej kilka możliwości. Każda z tych metod może Ci przynieść zadowalające efekty. Na czym dokładnie polegają te działania?
Dzięki SEO witryna Twojego gabinetu może zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google na frazy, które najlepiej opisują Twoją działalność. W efekcie internauta łatwo odnajdzie ofertę po zapytaniach typu: fizjoterapeuta Katowice czy fizjoterapia Katowice. Im wyższa pozycja, tym większe szanse na zdobycie klienta. Pozycjonowanie wymaga czasu, ale strona, która osiągnie dużą widoczność, może Ci zapewniać mnóstwo zapytań od zainteresowanych Twoimi usługami. Wpływ na pozycję witryny mają m.in. optymalizacja techniczna zgodna z wymaganiami Google, content w serwisie i linki prowadzące do witryny.
W wynikach lokalnych pojawiają się nie tylko odnośniki do stron WWW, ale również trzypak rezultatów z Google Maps. Wyglądają tak jak poniżej. Aby Twoja oferta mogła się znaleźć wśród nich, musisz najpierw założyć bezpłatny Profil Firmy w Google. To wizytówka, która zawiera dane na temat Twojej działalności, produktów, usług oraz aktualności. Pozycjonowanie takiego profilu wymaga podjęcia innych działań niż w przypadku strony WWW. Tutaj znaczenie mają m.in. nazwa i opis, opinie, systematyczne aktualizowanie profilu, a także dodanie produktów i usług.
Zanim zobaczysz efekt pozycjonowania, możesz pozyskiwać ruch z Google dzięki systemowi Google Ads. Z pewnością korzysta już z tego wielu Twoich konkurentów. W tym przypadku płacisz za każde kliknięcie czy też połączenie telefoniczne. Co najważniejsze, trafiasz do zainteresowanych nawet w dniu rozpoczęcia kampanii. Tylko czy internauci klikają takie reklamy? Tak! Współczynnik klikalności wynosi ponad 6% przy ok. 30% dla pierwszego wyniku organicznego. Google Ads stanowi ważne uzupełnienie dla pozycjonowania. Pamiętaj jednak, że komunikacja musi być zgodna z wymaganiami wspomnianej ustawy.
Facebook, LinkedIn czy TikTok udostępniają platformy reklamowe, dzięki którym możesz docierać do ściśle określonej grupy docelowej. Masz do wyboru różne formy reklamy. Poza tym możesz pozyskiwać odbiorców na inne sposoby, np. poprzez fanpage na Facebooku czy też grupy tematyczne. Opcji masz mnóstwo, ale i tutaj pamiętaj o komunikacji zgodnej z przepisami.
Nie są to jedyne formy działań, które wchodzą w grę. Natomiast warto podejmowane kroki konsultować ze specjalistami, aby mieć pewność, że prowadzisz działania zgodne z prawem.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.