JavaScript, Google AIO, domeny krajowe, rich snippets dla e-commerce
3 min
3 min
Na skróty
Google ujawniło nowe szczegóły dotyczące swojego systemu renderowania JavaScript, który teraz symuluje stan „bezczynności”, aby poprawić renderowanie stron internetowych. Warto również wspomnieć, iż badania firmy BrightEdge pokazują szybkie zmiany w trendach słów kluczowych wyzwalających AI Overviews.
Oprócz tego: Google potwierdza, że domeny z kodami krajowymi mają wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a John Mueller wyjaśnia, jak uzyskać więcej rich snippets dla produktów. Dodatkowo rosnące znaczenie AI w e-commerce przynosi korzyści w postaci bardziej kompleksowych informacji dla konsumentów.
Najnowsze newsy o SEO z Semcore… czas start!
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/stacking-wooden-blocks-is-risk-creating-business-growth-ideas_1150-19611.jpg?t=st=1721649938~exp=1721653538~hmac=94ba3756a7a6aee2b05f07b59dae9579f32c23b1fab504e52281567b6fd4e81c&w=996
W najnowszym odcinku podcastu Search Off The Record, Zoe Clifford z zespołu renderowania Google ujawniła, że system renderowania Google symuluje stan „bezczynności”, aby wywołać pewne zdarzenia JavaScript i poprawić renderowanie stron.
Dotychczas Googlebot był zbyt wydajny, co uniemożliwiało niektórym stronom pełne ładowanie zawartości.
Zdj 1. Najważniejsze informacje an temat renderowania JavaScript w Google.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=XBT_DUzUbOI
Firma BrightEdge przeprowadziła nowe badania, które ujawniły znaczące zmiany w witrynach prezentowanych przez funkcję AI Overviews Google. Mimo że Google utrzymuje dominującą pozycję na rynku wyszukiwarek, konkurencyjna wyszukiwarka AI, Perplexity, zyskuje na popularności.
Przedstawiciel BrightEdge zaznaczył, że AI w e-commerce zwiększa swoje znaczenie, notując 20% wzrost liczby słów kluczowych związanych z e-commerce wyświetlających AI Overviews od początku lipca oraz 62,6% wzrost w stosunku do ostatniego tygodnia czerwca.
Co więcej, słowa kluczowe wyzwalające AI Overviews zmieniają się w bardzo szybkim tempie. Przykładowo, w czerwcu frazy zawierające słowo „best” wywoływały AI Overviews o 50% częściej. Trend ten bardzo szybko się jednak zmienił w kolejnym miesiącu, warunkując zupełnie inne frazy:
Wskazuje to na rosnące znaczenie AI w wynikach wyszukiwania e-commerce oraz dostarczanie bardziej kompleksowych informacji konsumentom którzy regularnie odkrywają nowe rozwiązania w wynikach AI Overviews.
Zdj 2. Istotny artykuł BrightEdge w zakresie trendów słów kluczowych Google AIO i nie tylko.
Źródło: www.brightedge.com/blog/10-observations-AI-Overviews-June2024
Gary Illyes z Google odpowiedział na pytanie dotyczące preferencji rankingowej dla witryn używających domen z kodami krajowymi (ccTLD). Są one skierowane do użytkowników w określonym kraju, na przykład .de dla Niemiec czy .kr dla Korei.
Illyes wyjaśnił, że lokalne domeny, np. .kr, mają przewagę w rankingach, ponieważ Google promuje treści lokalne dla użytkownika. Oznacza to, że rejestracja specyficznej dla danego kraju domeny jest w stanie poprawić ranking witryny w wynikach wyszukiwania pod kątem użytkowników z tego kraju.
Podkreślił jednak, że język strony ma większy wpływ na pozycjonowanie niż sama domena. Strona w odpowiednim języku będzie lepiej odpowiadała na zapytania użytkowników, niezależnie od kraju, z którego szukają.
Zdj 3. Ważne pytanie dot. domen z kodami krajowymi w podcaście Google.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=VuzvVnKSwV4
W podcaście SEO Office Hours John Mueller z Google wyjaśnił, jak uzyskać więcej rich snippets dla produktów. Istnieją w tym przypadku cztery kluczowe czynniki, które należy spełnić, aby zakwalifikować się do rich results.
Mueller podkreślił, że uzyskanie rich snippets nie jest gwarantowane nawet przy poprawnych danych strukturalnych – decydująca okazuje się jakość treści.
Zdj 4. Informacje na temat porządkowania rich snippets dla produktów.
Źródło: www.developers.google.com/search/docs/appearance/structured-data/product-snippet?hl=pl
Jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojego sklepu internetowego, dobrze jest skonsultować się z profesjonalistami, na przykład z agencją marketingową Semcore.
Zdj 5. Tworzenie pliku danych Google – wskazówki.
Źródło: support.google.com/merchants/answer/7439058
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.