Google ujawniło nowe szczegóły dotyczące swojego systemu renderowania JavaScript, który teraz symuluje stan „bezczynności”, aby poprawić renderowanie stron internetowych. Warto również wspomnieć, iż badania firmy BrightEdge pokazują szybkie zmiany w trendach słów kluczowych wyzwalających AI Overviews.
Oprócz tego: Google potwierdza, że domeny z kodami krajowymi mają wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a John Mueller wyjaśnia, jak uzyskać więcej rich snippets dla produktów. Dodatkowo rosnące znaczenie AI w e-commerce przynosi korzyści w postaci bardziej kompleksowych informacji dla konsumentów.
Najnowsze newsy o SEO z Semcore… czas start!
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/stacking-wooden-blocks-is-risk-creating-business-growth-ideas_1150-19611.jpg?t=st=1721649938~exp=1721653538~hmac=94ba3756a7a6aee2b05f07b59dae9579f32c23b1fab504e52281567b6fd4e81c&w=996
Renderowanie JavaScript – dlaczego crawlery udają, że nic nie robią?
W najnowszym odcinku podcastu Search Off The Record, Zoe Clifford z zespołu renderowania Google ujawniła, że system renderowania Google symuluje stan „bezczynności”, aby wywołać pewne zdarzenia JavaScript i poprawić renderowanie stron.
Dotychczas Googlebot był zbyt wydajny, co uniemożliwiało niektórym stronom pełne ładowanie zawartości.
Zdj 1. Najważniejsze informacje an temat renderowania JavaScript w Google.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=XBT_DUzUbOI
Trendy słów kluczowych Google AIO – mamy badania!
Firma BrightEdge przeprowadziła nowe badania, które ujawniły znaczące zmiany w witrynach prezentowanych przez funkcję AI Overviews Google. Mimo że Google utrzymuje dominującą pozycję na rynku wyszukiwarek, konkurencyjna wyszukiwarka AI, Perplexity, zyskuje na popularności.
Przedstawiciel BrightEdge zaznaczył, że AI w e-commerce zwiększa swoje znaczenie, notując 20% wzrost liczby słów kluczowych związanych z e-commerce wyświetlających AI Overviews od początku lipca oraz 62,6% wzrost w stosunku do ostatniego tygodnia czerwca.
Co więcej, słowa kluczowe wyzwalające AI Overviews zmieniają się w bardzo szybkim tempie. Przykładowo, w czerwcu frazy zawierające słowo „best” wywoływały AI Overviews o 50% częściej. Trend ten bardzo szybko się jednak zmienił w kolejnym miesiącu, warunkując zupełnie inne frazy:
- „What Is” – wzrost o 20%;
- „How to” – wzrost o 15%;
- „symptoms of” – wzrost o 12%;
- „treatment” – wzrost o 10%.
Wskazuje to na rosnące znaczenie AI w wynikach wyszukiwania e-commerce oraz dostarczanie bardziej kompleksowych informacji konsumentom którzy regularnie odkrywają nowe rozwiązania w wynikach AI Overviews.
Zdj 2. Istotny artykuł BrightEdge w zakresie trendów słów kluczowych Google AIO i nie tylko.
Źródło: www.brightedge.com/blog/10-observations-AI-Overviews-June2024
Wyższe pozycje domen z kodami krajowymi to nie mit! Google potwierdza.
Gary Illyes z Google odpowiedział na pytanie dotyczące preferencji rankingowej dla witryn używających domen z kodami krajowymi (ccTLD). Są one skierowane do użytkowników w określonym kraju, na przykład .de dla Niemiec czy .kr dla Korei.
Illyes wyjaśnił, że lokalne domeny, np. .kr, mają przewagę w rankingach, ponieważ Google promuje treści lokalne dla użytkownika. Oznacza to, że rejestracja specyficznej dla danego kraju domeny jest w stanie poprawić ranking witryny w wynikach wyszukiwania pod kątem użytkowników z tego kraju.
Podkreślił jednak, że język strony ma większy wpływ na pozycjonowanie niż sama domena. Strona w odpowiednim języku będzie lepiej odpowiadała na zapytania użytkowników, niezależnie od kraju, z którego szukają.
Zdj 3. Ważne pytanie dot. domen z kodami krajowymi w podcaście Google.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=VuzvVnKSwV4
Więcej rich snippets dla produktów? To nie takie trudne! Sprawdź podpowiedzi Google.
W podcaście SEO Office Hours John Mueller z Google wyjaśnił, jak uzyskać więcej rich snippets dla produktów. Istnieją w tym przypadku cztery kluczowe czynniki, które należy spełnić, aby zakwalifikować się do rich results.
- Strona musi być zaindeksowana;
- Strona musi posiadać poprawne dane strukturalne;
- Systemy Google muszą uznać, że warto wyświetlić te dane strukturalne;
- Właściciel musi wysłać feed produktowy do Google Merchant Center.
Mueller podkreślił, że uzyskanie rich snippets nie jest gwarantowane nawet przy poprawnych danych strukturalnych – decydująca okazuje się jakość treści.
Zdj 4. Informacje na temat porządkowania rich snippets dla produktów.
Źródło: www.developers.google.com/search/docs/appearance/structured-data/product-snippet?hl=pl
Jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojego sklepu internetowego, dobrze jest skonsultować się z profesjonalistami, na przykład z agencją marketingową Semcore.
Zdj 5. Tworzenie pliku danych Google – wskazówki.
Źródło: support.google.com/merchants/answer/7439058