Na skróty
Reklama Google Ads to jeden z najlepszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów. Sprawdza się ona praktycznie w każdej branży, a dobrze przeprowadzona kampania może przyczynić się do rozwoju firmy. Najlepsze efekty jednak osiąga się po łączeniu płatnych reklam z pozycjonowaniem organicznym. Są jednak takie sytuacje, kiedy Google Ads sprawdza się szczególnie i to o nich powiemy w przedmiotowym artykule.
Przed odpowiedzeniem na pytanie – kiedy Google Ads sprawdzi się najlepiej – warto wyjaśnić czym w ogóle jest. Otóż Google Ads to system reklamowy Google, który stał się ostatnimi czasy niemal bezkonkurencyjnym kanałem promocyjnym. Pozwala on na wyświetlanie reklam tekstowych i produktowych w wyszukiwarce. Ponadto Google Ads daje możliwość tworzenia reklamy graficznej zwanej również bannerową, a także reklam wideo, które wyświetlane są na łamach portalu YouTube.
Najczęściej z reklamą Google Ads można spotkać się w sytuacji, kiedy po wpisaniu w wyszukiwarkę danego słowa kluczowego pojawiają się strony najlepiej pasujące do zapytania. Zajmują one najwyższe pozycje i są oznaczone zielonym znakiem z napisem „reklama”. Niejednokrotnie można również spotkać się z sytuacją, kiedy Google Ads towarzyszy kolor żółty. Niegdyś ten rodzaj reklam był wyświetlany również po prawej stronie wyników wyszukiwania w tak zwanym boxie. Obecnie jednak taka forma nie występuje. Reklama Google Ads wyświetlana jest również w innych witrynach internetowych. Dzięki temu użytkownicy mogą w nią kliknąć i automatycznie zostaną przeniesieni do strony reklamodawcy. Co ważne, z tego typu reklamą można spotkać się również na platformie YouTube.
Dla nikogo nie będzie zaskoczeniem, że bez odpowiedniej reklamy dotarcie do klientów jest praktycznie niemożliwe. W związku z powyższym inwestowanie w promocje to niemalże obowiązek każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na ciągłym rozwoju. Jak się jednak okazuje mają miejsce sytuacje, kiedy jest szczególnie dobry moment na Google Ads. Poniżej podajemy kilka przykładów.
Dobry moment na Google Ads stanowi niewątpliwie otwarcie sklepu internetowego. Z czym jest to związane? Mianowicie z tym, że w panelu reklamowym można w łatwy sposób sprawdzić, które ze słów kluczowych powodują wzrost konwersji, a które wręcz przeciwnie. Z taką wiedzą dużo łatwiej będzie zoptymalizować stronę www zgodnie z zasadami SEO, co przełoży się na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania.
Jak wiadomo, początki witryny internetowej w sieci są dosyć trudne. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na dużą konkurencję. Ponadto, nawet prowadzenie działań, których celem jest poprawa pozycji strony www w wynikach wyszukiwania przynosi pożądane efekty dopiero po upływie kilku miesięcy. Dlatego też aby móc dotrzeć do klientów, warto zainwestować w Google Ads.
Strony typu One- page zwane również wizytówkami idealnie nadają się do promocji przy użyciu Google Ads. Z reguły posiadają one mało treści i służą do reklamowania konkretnego produktu czy usługi. Przez wzgląd na niewielką ilość treści ich potencjał w SEO jest równy zeru. Dlatego też Google Ads jest w ich przypadku najlepszym rozwiązaniem.
Tego typu strony mają jasno określone zadanie do wykonania. Przykładem może być skłonienie odbiorców do zapisania się na webinar czy pobranie określonich materiałów w zamian za podanie swojego adresu e-mail. Landing page sprawdzi się również w przypadku oferty limitowanej czy promocji. Ze względu na to, że tego typu strona nie zawiera dużej ilości treści, a także jej żywotność jest krótka nie ma możliwości, aby ją wypozycjonować. Stąd najlepszym rozwiązaniem okazuje się być Google Ads.
Google Ads to dobry sposób na zweryfikowanie czy dany Start-up ma szansę na rozwój. Ponadto, dzięki linkom sponsorowanym można przetestować różnorodne promocje i zweryfikować, która okaże się najbardziej atrakcyjna dla klientów.
Stosowanie Google Ads to dobre rozwiązanie w przypadku osiągnięcia krótkookresowych celów. Mowa tu między innymi o zwiększeniu ruchu na stronie w konkretnym miesiącu, zwielokrotnienie sprzedaży czy pozyskanie określonej ilości leadów. Niektóre firmy decydują się na korzystanie z Google Ads właśnie w określonych miesiącach w roku.
Niektóre firmy działają sezonowo. W związku z tym nie potrzebują reklamy przez cały rok, ale w kluczowych dla nich okresach, kiedy uzyskują przychody. W takim wypadku nieocenione okaże się właśnie Google Ads.
Reklamowanie się firm na słowa brandowe konkurencji to dosyć powszechne i dopuszczalne przez Google zjawisko. W związku z tym faktem, aby móc obronić się przed konkurencją można umieszczać reklamy w wyszukiwarce właśnie na słowa brandowe. Warto pamiętać jednak o tym, że ma to sens jedynie w przypadku, kiedy rzeczywiście konkurencja posługuje się nimi przy swoich kampaniach marketingowych.