Na skróty
Brand manager to opiekun marki, który sprawuje pieczę nad działaniami reklamowymi. Zakres jego obowiązków uzależniony jest od przedsiębiorstwa, a także branży, w której pracuje. Obszar działań jest szeroki, a praca pozwala na sporą różnorodność. Poniżej dowiesz się, za co odpowiada osoba zatrudniona na tym stanowisku, jaki powinien być brand manager, a także na jakie zarobki może liczyć.
Podstawowym zadaniem brand managera jest współtworzenie strategii marki. W związku z tym jest odpowiedzialny za jej obecność na rynku. Osoby, które są zatrudnione na tym stanowisku, powinny również współpracować z działem marketingu. Jest on odpowiedzialny za zadania, które mają na celu uświadomienie klientów, że oferta firmy zaspokaja ich potrzeby. Marka musi bowiem zaistnieć w świadomości odbiorców. Ekspert, którego opisujemy, bierze również udział w tworzeniu strategii i pozycjonowaniu. Jego zadaniem musi być także sporządzanie różnego rodzaju raportów na temat Marki, a także koordynacja pracy przedstawicieli handlowych. Wzorcowym przykładem tego, jak wyglądają dobrze prowadzone działania marketingowe są usługi agencji Semcore. Przekonaj się samemu, jak wiele dla firm oznacza dobry manager.
Dla każdego przedsiębiorstwa wizerunek ma kluczowe znaczenie. Osoba, która dba o to, aby stworzyć jak najlepsze trwałe wrażenie na konsumentach doprowadza zatem do tego, żę szybko rośnie poziom sprzedaży. Dzięki temu, że brand manager monitoruje trendy rynkowe, Twoja firma będzie cały czas na marketingowym topie. Pamiętaj jednak o tym że brand manager powinien mieć do tego predyspozycje.
Osoba, która pracuje nad tym stanowisku, musi charakteryzować się następującymi cechami:
Ze względu na to, że brand menedżer współpracuje z innymi ludźmi, niezbędna w jego przypadku jest również komunikatywność. Chodzi nie tylko o utrzymywaniu dobrego kontaktu z rozmówcą, ale również o jasne i precyzyjne tworzenie komunikatów. Pracodawcy wymagają od specjalistów doświadczenia zawodowego. Nierzadko również ogromną zaletą kandydata jest wyższe wykształcenie w dziedzinie marketingu, reklamy, bądź też promocji. Kolejnym atutem jest umiejętność wykorzystywania narzędzi marketingowych. Trzeba również wspomnieć o tym, że osoba zatrudniona na tym stanowisku powinna biegle posługiwać się językiem angielskim. Brand manager powinien cały czas się rozwijać i umieć patrzeć na rzeczywistość z różnych punktów widzenia. Dodatkowo powinna dzielić się swoim doświadczeniem z innymi. Jeżeli dodatkowo dobrze posługujesz się pakietem Office, to stanowisko może być dla Ciebie.
Najwyższych zarobków w tym zawodzie mogą oczekiwać osoby zatrudnione w województwie mazowieckim. Również w okolicach największych aglomeracji miejskich wypłaty brand menedżerów są najbardziej okazałe. W Warszawie eksperci na tym stanowisku otrzymują kwoty nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie brutto.
Ekspert zatrudniony na stanowisku brand managera to osoba, która jest odpowiedzialna za wizerunek działalności. To ogromnie ważna funkcja dla przedsiębiorstw. Z tego też powodu firmy są w stanie płacić sporo za jego usługi. Z drugiej strony praca brand managera może być naprawdę opłacalna. Wszystko zależy jednak od tego, w jakim dokładnie przedsiębiorstwie został zatrudniony. Jeżeli zastanawiasz się, czy warto zostać opisywanym w tym artykule specjalistą, zastanów się, nad swoimi predyspozycjami oraz umiejętnościami. Być może to doskonała decyzja. Z kolei, jeśli jesteś właścicielem firmy, skorzystanie z usług takiego eksperta również może być strzałem w 10.