Specjaliści z branży SEO nie od dzisiaj wiedzą, że do skutecznego pozycjonowanie potrzeba obecnie czegoś więcej niż zautomatyzowanych działań, nachalnej promocji i nieprzemyślanego link buildingu. Wyróżnienie się wśród konkurencji należy oprzeć na zasadach tzw. White SEO, czyli na uczciwych, skutecznych i wartościowych praktykach podnoszących pozycję witryny w wyszukiwarkach. Jednym z narzędzi, które można wykorzystać w tym systemie jest popularna, wielofunkcyjna platforma WhitePress . Czy warto z niej korzystać?
Na skróty
WhitePress – co i dla kogo oferuje?
WhitePress pełni role pośrednika, który automatyzuje działania e-marketingowe między reklamodawcami (np. agencje reklamowe, firmy, domy mediowe), wydawcami (np. właściciele stron internetowych, blogów czy vlogów), influencerami oraz firmami i instytucjami, które zajmują się PR-em w sieci. Rejestrując się, mamy możliwość wybrania, w zależności od potrzeb, jednej lub więcej ról, w ramach których będziemy działać na platformie. WhitePress pozwala na takie działania, jak np.:
– publikowanie artykułów eksperckich i sponsorowanych,
– tworzenie profesjonalnych treści content marketingowych oraz ich promocję (w oparciu o współpracę z siecią ContentStream),
– zamawianie gotowych artykułów oraz infografik,
– współpracę marketingową z różnorodnymi firmami,
– dostęp do darmowych i wirtualnych biur prasowych,
– promowanie produktów lub usług poprzez współpracę z influencerami.
Pośrednictwo opiera się nie tylko na udostępnieniu sieci kontaktów oraz usprawnieniu komunikacji, ale również kontroli jakości i monitorowaniu całego procesu. Chociaż, jak głoszą twórcy platformy, idea jej powstania nie miała nic wspólnego z SEO, linki WhitePress szybko stały się jednak kuszącym narzędziem pozycjonującym.
Linki White Press – jak to działa?
Jeśli chcemy poprawić widoczność i ruch na naszej stronie poprzez sprawny content marketing, a jednocześnie nie współpracujemy z dobrym copywriterem, jak również nie mamy partnerów biznesowych wśród właścicieli powiązanych tematycznie, popularnych serwisów – WhitePress sprawdzi się idealnie. Dzięki platformie mamy możliwość zamówienia profesjonalnego artykułu promującego nasze usługi lub produkty (zweryfikowanego, opracowanego w krótkim czasie realizacji, przez dziennikarzy lub specjalistów w danej dziedzinie), ewentualne dodania grafiki, a następnie opublikowania go na jednym z licznych, dostępnych portali (np. branżowych czy informacyjnych). Oczywiście liczy się budżet, ponieważ atrakcyjność danego portalu wpływa na koszt publikacji, a zakres cenowy jest bardzo szeroki.
Pozycjonujące linki WhitePress możemy zdobywać także poprzez udostępniania treści eksperckich i poradnikowych, które odpowiadają na konkretne potrzeby użytkowników. Inną opcją jest np. nawiązanie kontaktu z influencerami i zachęcenie ich do recenzowania naszych produktów i promocji w kanałach mediów społecznościowych. Możemy również publikować newsy branżowe, rankingi czy relacje z wydarzeń.
Naturalne linkowanie
Aby nasze działania miały sens i wpłynęły na dobrą pozycję strony w wynikach wyszukiwania, odnośniki, które wykorzystujemy muszą być „naturalne” i wysokiej jakości. Restrykcyjne zmiany w algorytmach Google (aktualizacje Pingwin, Panda, Koliber) pozwoliły honorować wartościowe strony, ale i wpłynęły na to, że coraz trudniej wyróżnić się małym firmom czy niszowym serwisom, które nie mogą pozwolić sobie na spore wydatki w zakresie pozycjonowania. Linki WhitePress są w tym przypadku świetnym rozwiązaniem ze względu na weryfikację wydawców i czuwanie nad odpowiednim opracowaniem content marketingu. Platforma udostępnia wiele różnorodnych metod przyciągania uwagi odbiorców, co pozwala na opracowanie nieagresywnych i przemyślanych działań w zakresie promocji.
WhitePress – czy warto?
Jeśli korzystanie z tej formy pośrednictwa budzi Twoje wątpliwości, najlepszym krokiem będzie przetestowanie witryny– rejestracja w serwisie, założenie konkretnych celów, realizacja i sprawdzenie efektów. To, co WhitePress gwarantuje, to na pewno bezpieczeństwo. Nie tylko można korzystać z zaufanych copywriterów, wydawców i inflencerów, ale również monitorować cały proces współpracy. Mamy szansę precyzyjnie targetować nasz przekaz reklamowy ze względu na dostęp do wielu portali, ograniczamy również czas poświęcony na indywidualne kontakty z blogerami czy właścicielami serwisów, którzy mogliby podjąć się promowania naszej marki. Możemy podglądać konkurencję, śledzić, które artykuły są najbardziej popularne i wzbudzają najwięcej reakcji, a następnie analizować, co na to wpłynęło. Czy to się opłaca pod względem finansowym? WhitePress niejednokrotnie może zaoferować lepsze ceny publikacji niż te oficjalne, dostępny w serwisie wydawcy. Warto pamiętać, że możemy ograniczać wydatki np. poprzez samodzielne przygotowanie treści artykułu, ponadto tak bogata oferta pozwala bez problemu wybrać przystępny cenowo portal, jak również określić komfortowy harmonogram dodawania artykułów. Jeśli więc szukamy możliwości na poszerzenie grona potencjalnych klientów, zdobycie większej rozpoznawalności i przemyślane kreowanie wizerunku, WhitePress może okazać się cennym narzędziem.
Możesz też skorzystać z usług agencji, która opiera swoją działalność na zasadach white SEO i ma duże doświadczenie z doborem odpowiednich stron do linkowania także przez wspomnianego WhitePressa. Ta platforma to nie wszystko – istnieje o wiele więcej możliwości dbania o SEO i warto korzystać z różnych sposobów. W Semcore wiemy jak działać, aby pozycjonowanie faktycznie działało. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś!