Machine Learning – co warto wiedzieć?
3 min
3 min
Na skróty
Dzięki uczeniu maszynowemu możliwe jest między innymi szkolenie algorytmów, a także gra w szachy z komputerem. Sprawdź, czym dokładnie jest Machine Learning i w jaki sposób może sprawdzić się w marketingu Twojej firmy.
Machine Learning to uczenie maszynowe. To również zdolność komputera do naśladowania inteligentnego zachowania ludzkiego.
Pracę nad rozwojem tego zagadnienia odbywały się już w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Zostały zapoczątkowane przez kanadyjskiego psychologa, który aktualnie jest uznawany za ojca neuropsychologii oraz technologii sieci neuronowych. Z kolei pierwsze algorytmy Machine Learning powstały jeszcze w roku 1950. Jest to zatem zarówno technologia, jak i dziedzina nauki, która pozwala komputerowi na wykonanie procesu uczenia się w sytuacji, gdy został wcześniej zaprogramowany.
Machine Learning ma ogromne możliwości przetwarzania danych. Ludzki mózg nie byłby w stanie zrobić tego w tak krótkim czasie. Machine Learning pozwala zatem między innymi wykrywać oszustwa finansów w wielu instytucjach. Uczenie maszynowe odgrywa również ogromną rolę w biznesie. Dla przykładu pozwala na ustalanie związków pomiędzy różnymi zmiennymi. Dzięki temu możliwe jest przewidywanie przyszłych zachowań. Szczególnie przydaje się to w marketingu internetowym. Jeżeli zatem chcesz przekonać się, jak wiele może zdziałać dla Twojej firmy uczenie maszynowe, wystarczy, że skorzystasz z usług jednej ze sprawdzonych agencji marketingowych.
Machine Learning pozwala również na automatyczne przydzielanie pewnych cech do określonych grup. Ponadto dzięki działaniu uczenia maszynowego możliwe jest branie pod uwagę wyłącznie tych zmiennych, które są przydatne w trakcie przetwarzania informacji. Można zatem powiedzieć, że zarówno w biznesie, jak i w innych dziedzinach uczenie maszynowe zastępuje pracę człowieka i robi to najwyższym poziomie. Obsługa zamówień sklepów, zbieranie danych o klientach, przekazywanie ich do przedsiębiorstwa, a także analiza oraz wyciąganie wniosków to zasługa właśnie uczenia maszynowego.
Machine Learning jest nieoceniony w branżach, takich jak na przykład:
W branży finansowej przetwarzanych jest ogromna liczba informacji. Algorytmy są wykorzystywane na przykład przez ubezpieczycieli do ustalania ryzyka. Ponadto dzięki Machine Learning można wykrywać oszustwa przy zatwierdzaniu kredytów. Medycyna to dział, w którym trzeba przetwarzanie ogromnych ilości danych. W związku z tym lekarze mogą wesprzeć diagnostykę, a badacze skuteczniej i szybciej opracowywać leki oraz szybko wykrywać poważne choroby. Aplikacje internetowe potrzebują uczenia maszynowego po to, aby na przykład udzielać prawidłowych odpowiedzi na wpisywane frazy. Ponadto możliwe jest sugerowanie niektórych ofert, które mogą zainteresować użytkownika. Tak naprawdę istnieje ogrom wariantów wykorzystania Machine Learningu. W produkcji uczenie maszynowe daje możliwość wsparcia procesu kontroli jakości, a także pozwala wykrywać odchylenia od normy oraz prognozować popyt.
Machine Learning jest wykorzystywany między innymi przez wyszukiwarkę Google. Wdrożenie tego rozwiązania całkowicie zmieniło pozycjonowanie stron.
Machine Learning jest mocno powiązany ze sztuczną inteligencją. Stosowanie tych terminów zamiennie to jednak błąd. Sztuczna inteligencja jest bowiem pojęciem o znacznie szerszym znaczeniu. Główna siła napędowa sztucznej inteligencji to właśnie uczenie maszynowe. SI ma z założenia zastępować człowieka. Już dziś potrafi ona rozpoznawać dźwięki oraz filmy, a także tworzyć nowe dzieła. Wbrew pozorom sztuczna inteligencja może być również kreatywna i rozwiązywać wiele problemów. Machine Learning ma ułatwiać życie człowiekowi i taka jest jego główna rola. To również podstawa działania sztucznej inteligencji. Jeżeli interesuje Cię to zagadnienie i chciałbyś wykorzystać nowoczesną technologię w swojej firmie, skontaktuj się ze sprawdzoną agencją marketingową. Dzisiejsze możliwości wykorzystania Machine Learning w biznesie są przeogromne.