Marketing

Marketing referencyjny – strategia dla firm

3 min czytania
Marketing referencyjny – strategia dla firm

Marketing referencyjny, czyli promowanie poprzez polecanie. Na rynku istnieją dziesiątki tysięcy produktów, które nie są szczególnie lepsze od innych, natomiast ich reklamowanie (zarówno indywidualne, przez firmę, jak i referencyjne, przez partnerów) winduje dany towar lub nawet usługę cyfrową na sam szczyt i sprawia, że klienci to kupują. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj ten artykuł!

Marketing referencyjny – strategia dla firm

Marketing referencyjny – przykładowa strategia na przykładzie Surfer SEO

Surfer SEO to narzędzie do optymalizacji treści pod kątem SEO. Działa na prostej zasadzie: model NLP (Natural Language Proccesing) wraz z pomocą sztucznej inteligencji podpowiada, jakie frazy kluczowe oraz dodatkowe wstawić do treści, żeby miała szanse na zarankowanie w Google.

Rynek jest wyposażony w setki tego typu narzędzi. Zdecydowanie mniej popularnym i tańszym o ponad połowę instrumentem jest Contadu, inaczej też Neuron Writer. Stosunek ceny wynosi $89 za najtańszy pakiet w Surfer SEO i $39 za Contadu, gdzie mamy do czynienia z pakietem pozwalającym napisać dwukrotnie więcej tekstów za kilkukrotnie mniejszą cenę.

Czy to oznacza, że Contadu i inne tańsze pokrewne narzędzia są po prostu gorsze? W przypadku Surfera i Contadu zadziałała po prostu potęga marketingu referencyjnego.

Tak naprawdę dla większości firm oraz freelancerów Surfer SEO jest absolutnym przepłacaniem, jednak każdy reklamuje to narzędzie, pozycjonując je jako najlepsze w SEO ze względu na ogromne korzyści finansowe. Surfer ma program afiliacyjny, który daje 25% za każdy zakup narzędzia z ich linku afiliacyjnego. W konsekwencji jeden zakup to około 22 dolary, czyli nieco powyżej 100 zł.

Zobacz  Ekomarketing – czym jest i jak działa?

Sprawdź ofertę: Pozycjonowanie stron internetowych

Tańsze narzędzia (np. Contadu) są po prostu nieopłacalne w reklamie, ponieważ rekomendowany dla konsumenta pakiet kosztuje $39. Prowizja ze sprzedaży wynosi wówczas około 10 dolarów, czyli 40 zł.

Nie ma w konsekwencji sensu reklamować tak tanich narzędzi. Wszyscy reklamują te droższe, tworząc np. poradniki lub recenzje. Dla przykładu – wyszukiwarka Google na frazę „Surfer SEO recenzja” ma 122 tysiące wyników.

Marketing referencyjny – strategia dla firm

Zdj 1. Afiliacja Surfer SEO.

Źródło: Google.

W przypadku Contadu jest to już 28 tysięcy wyników, z czego wyłącznie kilka pierwszych wyników to recenzje i poradniki. Reszta obejmuje tematy pochodne (np. zestawienia narzędzi SEO itd.).

Marketing referencyjny – strategia dla firm

Zdj 2. Afiliacja Contadu.

Źródło: Google.

Na przykładzie Surfer SEO możesz opracować własną strategię afiliacyjną, werbując do tego wartościowych partnerów biznesowych. Dzięki temu nawet pomimo droższych produktów lub usług osiągniesz rynkowy sukces. Nie musisz mieć produktów, które wyjątkowo wyróżniają się spośród konkurencji (chociaż powinieneś). Zadbaj po prostu o wysoką jakość i wyższe ceny, żeby ludziom opłacało się polecać Twoją ofertę.

Semcore to Twoja nowa agencja SEO! Skontaktuj się z nami. Porozmawiajmy o współpracy.

Marketing referencyjny – tworzenie udanej strategii afiliacyjnej w e-commerce lub B2B

W pierwszej kolejności znajdź produkt, który jest drogi i wyróżnia się przystępną lub bardzo wysoką jakością. Następnie określ, jaką prowizję możesz dać partnerom za jego promowanie.

Porównaj swoją ofertę do konkurencji i zweryfikuj, czy dana oferta ma rynkowe szanse na osiągnięcie sukcesu (nawet pomimo wysokiej ceny). Jeżeli działasz w branży obuwniczej lub modowej, możesz wzorować się na programie afiliacyjnym Nike.

Zobacz  Marketing sklepu internetowego – sprzedaż e-commerce

Marketing referencyjny – strategia dla firm

Zdj 3. Program afiliacyjny Nike.

Źródło: Nike.

Aby zachęcić użytkowników do afiliacji, uruchom kampanię Google Ads targetowaną na branżowe słowa kluczowe oraz poinformuj o tym użytkowników w mediach społecznościowych.

Dobrym rozwiązaniem będzie wówczas kampania PPC (np. Facebook Ads) targetowana na znane osoby. Jako doświadczona agencja SEO, zachęcamy do weryfikacji każdego partnera afiliacyjnego. Szczególnie nakłaniaj ich do promocji w social mediach, na własnych stronach internetowych (w tym blogach), a także na branżowych forach. Spamming nie jest dobrą opcją. Osoby, które do tego zatrudniasz powinny przedstawiać realne korzyści z danego produktu lub usługi, a dodatkowo nieść merytoryczny przekaz.

Zadbaj również o to, aby formularz kontaktowy do aplikowania o promowanie Twojej oferty był przejrzysty i intuicyjny, zgodny z zasadami SXO. Jeżeli potrzebujesz zweryfikować swój program partnerski oraz wydajność i interaktywność witryny internetowej, skorzystaj z audytu SEO i wyprzedź konkurencję już dziś!

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy