Marketing w trakcie Black Friday — jak zaplanować skuteczną kampanię?
3 min
3 min
Na skróty
Black Friday to jeden z najbardziej oczekiwanych dni zakupowych w roku. Właściwie zaplanowana kampania marketingowa w tym okresie może przynieść znaczący wzrost sprzedaży i pomóc w zbudowaniu długoterminowych relacji z klientami.
To czas przekrzykiwania się w ofertach. Nie wystarczy już tylko obniżyć cen o 5, czy 10%. Aby osiągnąć sukces sprzedażowy i zamknąć listopad ze sporym zyskiem, warto działać wg wcześniej zaplanowanej strategii.
Sprawdź, jak zaplanować skuteczną kampanię na Black Friday, aby w pełni wykorzystać potencjał tego wyjątkowego wydarzenia.
Black Friday, czyli Czarny Piątek, to jeden z najbardziej intensywnych dni zakupowych w roku. Wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, gdzie po Święcie Dziękczynienia sklepy organizowały jednodniowe wyprzedaże, przyciągające tłumy klientów.
Z czasem wydarzenie to ewoluowało i przeniosło się na rynek globalny, bardzo szybko zyskując popularność w Europie (również w Polsce). Obecnie Black Friday marketing nie ogranicza się do piątku – wyprzedaże mogą trwać kilka dni lub nawet tydzień.
Źródło: https://allegro.pl/strefaokazji/black-friday
Głównym celem promocji w tym okresie jest przyciągnięcie uwagi klientów agresywnymi obniżkami cen oraz wyróżnienie się na tle konkurencji w gąszczu ofert. Aby to osiągnąć, warto opracować strategię działań. Marketing w Black Friday wymaga szczegółowego planowania i przemyślenia każdego etapu kampanii, która zaczyna się dużo wcześniej, niż w Czarny Piątek. Co i kiedy musisz zrobić?
To czas budowania napięcia i zapewnienia technicznej gotowości. Postaraj się obudzić w klientach potrzebę zakupów.
Tuż przed startem wyprzedaży zwiększ intensywność działań promocyjnych.
Źródło: https://www.empik.com/black-friday
Black Friday to moment kulminacyjny kampanii, dlatego działania muszą być maksymalnie dopracowane:
Już od dawna Black Friday nie kończy się tego samego dnia. Zazwyczaj akcje promocyjne trwają weekend, lub nawet cały następny tydzień. Po zakończeniu wyprzedaży warto spróbować podtrzymać zainteresowanie klientów poprzez dodatkowe promocje.
Źródło: https://www.mediaexpert.pl/
Marketing w Black Friday to intensywny, krótkoterminowy wyścig o uwagę klientów, w którym dominuje nacisk na atrakcyjne ceny. Promocje mają wyraźnie ograniczony czas trwania, dzięki czemu wywołują presję zakupową i zachęcają do natychmiastowego działania. Firmy, które chcą wyróżnić na tle konkurencji, powinny wdrożyć dynamiczne strategie.
Do Czarnego Piątku zostało jeszcze kilka dni, warto poświęcić je na odpowiednie przygotowanie się do tego wydarzenia.
Autor wpisu: Anna Sarysz