PozycjonowanieUX

Na czym polega projektowanie wizualne? Czy jest ważne dla SEO?

4 min czytania
Projektowanie wizualne

Rozwój marki to odpowiedzialne zadanie, które wymaga cierpliwości oraz strategii. Jaką rolę w tym wszystkim odgrywa projektowanie wizualne? Czy rzeczywiście jest takie ważne? Przedstawiamy szczegóły dotyczące tego zagadnienia. Zobacz czy jest ważne w kontekście SEO.

Czym jest projektowanie wizualne?

Zastanawiasz się, czym jest projektowanie wizualne? To proces, w którym tworzy się identyfikację graficzną marki. Tym sposobem kreowany jest wizerunek konkretnego brandu. Warto dodać, że projektowanie wizualne to działania nakierowane na wiele różnych elementów, nie tylko strony internetowe. Identyfikacja marki to także tworzenie ulotek, wizytówek oraz podobnych materiałów. Przygotowanie designu strony internetowej, aplikacji, logo i innych elementów może być przeprowadzone przez grafika lub specjalistów z zakresu UX oraz UI. Czym jest projektowanie wizualne w praktyce? Głównym zadaniem tego procesu jest wyróżnienie się na rynku pośród konkurentów. Twoja marka nie może być nudna, a przy tym powtarzalna oraz nieciekawa. Wdrażając projekty wizualne, pamiętaj, że powinny one odwoływać się do indywidualnie przygotowanych zdjęć – zależnie od charakterystyki firmy, fotografie mogą przedstawiać produkty, członków zespołu, biuro, i tym podobne elementy. Nie zajmujesz się grafiką? Nie rozumiesz, czym jest projektowanie wizualne? W takim razie najlepiej skorzystaj z pomocy wykwalifikowanych specjalistów.

Projektowanie wizualne

Czym jest identyfikacja wizualna?

Jak już wiesz, projektowanie wizualne jest bezpośrednio związane z identyfikacją wizualną. Pamiętaj, że odpowiednio przygotowana strona internetowa, czy atrakcyjne logo to dopiero początek. Musisz promować swój brand za pomocą różnych kanałów marketingowych, aby Twoja identyfikacja wizualna działała. Odbiorcy z czasem będą mieć skojarzenia z Twoją marką, zależnie od tego, jaką strategię wdrożysz. Niektóre brandy identyfikowane są głównie poprzez logo, inne pozostają w głowach dzięki dobrze opracowanym hasłom reklamowym. Jeszcze inne zapadają w pamięć poprzez dźwięki lub dobranie konkretnych kolorów. Czym jest projektowanie wizualne? Zastanów się, w jaki sposób Twoja marka będzie kojarzyć się potencjalnym klientom. 

Zobacz  Popularne mity o SXO

Nie zapominaj, że kreując identyfikację wizualną, musisz dopasować ją do swojej grupy docelowej. Inne elementy zapadną w pamięć osobom młodym, a odrębny format spodoba się dojrzałej publice. Przypominamy również, iż nie ma jednego, unikalnego rozwiązania, aby przygotować skuteczną identyfikację. Usiądź na spokojnie i zastanów się, jaki wizerunek powinien przedstawiać Twój brand. To bardzo ważna część biznesplanu oraz element każdej strategii marketingowej. Za pomocą identyfikacji wizualnej wyróżnisz się na tle konkurencji. Dziś chyba nie znajdziesz branży, w której nie byłoby innych firm „walczących” o klienta. Dziś atrakcyjna cena to za mało – ludzie są skłonni zapłacić o wiele więcej, jeżeli tylko otrzymają dokładnie to, czego oczekują. Nie wierzysz? Najważniejsze jest to, aby swoją ofertę odpowiednio przedstawić za pomocą technik marketingowych oraz identyfikacji wizualnej. Spójrz na rynek dóbr luksusowych oraz produkty z kategorii premium. Bardzo często tego rodzaju asortyment jest nabywane przez osoby, które wcale nie należą do szczególnie zamożnych. Wystarczy wziąć za przykład ubrania od znanych projektantów – płacimy więcej, ale nie tylko po to, aby ładnie wyglądać – zwykle liczymy na zdecydowanie lepszą jakość, w porównaniu do tańszych odpowiedników.

Czym jest projektowanie wizualne w kontekście tworzenia identyfikacji wizualnej? To kreowanie wizerunku, ale bez stosowania personalnych preferencji. Pamiętaj o tym. Musisz odrzucić swoje założenia oraz upodobania. Każda decyzja musi wynikać z jakiegoś faktu, a nie przewidywań, które mogą być mylne. Dokładnie przeanalizuj, jak prezentuje się Twoja grupa docelowa, aby przygotować skuteczny projekt wizualny oraz identyfikację marki.

Zobacz  Czym jest UX writing i jak łączy się z microcopy? Poradnik

Projektowanie wizualne

Zalety projektowania wizualnego

Cele i atuty projektowania wizualnego to między innymi:

  • Identyfikacja marki przez użytkowników z konkretnymi barwami, logotypem, nazwą, sloganem, hasłem reklamowym
  • Budowanie świadomości brandu
  • Tworzenie silnej i zaangażowanej społeczności
  • Pomaga klientom identyfikować się z marką i jej wizją
  • Utożsamia pracowników z konkretną firmą
  • Buduje zaufanie i reputację wśród odbiorców, przez co zachęca do skorzystania z oferty
  • Poprzez projektowanie wizualne marka ukazuje swoje wartości oraz założenie
  • Firma może wyróżnić się na tle konkurencji różnymi cechami oraz podejściem do biznesu

Warto również wspomnieć, czym jest projektowanie wizualne pod kątem tworzenia różnych materiałów. To przede wszystkim kreowanie takich elementów jak:

  • Logo
  • Materiały reklamowe w formie ulotek, wizytówek, banerów
  • Tworzenie grafik okolicznościowych
  • Stosowanie konkretnych barw, czcionek i formatów
  • Projektowanie stron internetowych oraz designu aplikacji

Projektowanie wizualne

Projektowanie wizualne i SEO

Unikalne zdjęcia oraz grafiki umieszczone, które szybko się ładują wpływają na pozycjonowanie w dużym stopniu. Roboty Google podczas ustalania pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania zwracają uwagę na unikalność wszystkich elementów, ich czas ładowania oraz opisy alternatywne. Atrakcyjność serwisu będzie generowała również więcej wejść, a ruch na stronie również ma wpływ na pozycję w Google. Projektowanie wizualne nie jest więc ważne tylko ze względu na wygląd serwisu, budowanie wizerunku i  jego użyteczność

Postaraj się przygotować indywidualną i niepowtarzalną identyfikację wizualną. Warto jednak przypomnieć, że efekty przyjdą dopiero z czasem – nie pojawią się bez Twojej pomocy. Przede wszystkim korzystaj z różnych technik marketingowych i docieraj do odbiorców. Wykorzystaj ku temu różne kanały komunikacji, nie tylko stronę internetową. Ogromne możliwości dają między innymi media społecznościowe.

Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy