Najpopularniejsza forma reklamy online – statystyki
2 min
2 min
Na skróty
Rozwój technologii sprawia, że wciąż ewoluuje marketing internetowy. Aktualnie umożliwia on nadanie działaniom reklamowym zupełnie innego wymiaru niż jeszcze kilka lub kilkanaście lat temu. W tym artykule sprawdzamy, jaka jest najpopularniejsza forma reklamy online. Być może ta wiedza będzie dla Ciebie drogowskazem, jak wypromować swoją markę.
Nowe technologie i stale zmieniające się trendy przyciągają ludzi do mediów społecznościowych. Social media, takie jak między innymi Instagram, Facebook, TikTok lub na przykład LinkedIn liczą miliardy użytkowników. Reklamodawcy nie są obojętni na tę sytuację. W związku z tym Social Media Marketing zalicza z roku na rok dynamiczny wzrost. Na całym świecie z mediów społecznościowych korzysta około 4 miliardów użytkowników. Z kolei ponad 90% marek twierdzi, że w działaniach marketingowych wykorzystuje co najmniej 2 media społecznościowe. Profesjonalne agencje marketingu internetowego wykorzystują między innymi najpopularniejsze trendy na różnych platformach po to, aby docierać z jak największą skutecznością do maksymalnej grupy odbiorców.
Przekonaj się, jakie kanały wykorzystuje najpopularniejsza forma reklamy online. Działania w mediach społecznościowych to wykorzystanie między innymi:
Na Facebooku liczba użytkowników sięgnęła w 2020 roku 2,8 miliarda. Biorąc dodatkowo pod uwagę, z jaką skutecznością platforma zbiera szczegółowe dane na temat osób, które mają na niej konto, nie może dziwić popularność FB wśród reklamodawców. W Polsce obecnych na FB jest około 15 milionów aktywnych użytkowników. 11 milionów deklaruje z kolei, że loguje się do niego codziennie.
Facebook daje możliwość wyboru jednego z pięciu głównych celów kampanii. Są to:
Najpopularniejsze formy reklamy online na tej platformie to między innymi:
Decydując się na usługi ekspertów z zakresu mafrketingu internetowego, zyskujesz gwarancję, że forma reklamy oraz jej cel zostaną dobrane z maksymalną korzyścią dla Twojej firmy.
Instagram niepodzielnie króluje w social media marketingu. Należy on do ekosystemu Facebooka. W Polsce liczba użytkowników na tej platformie sięga około trzech milionów. Miejsca, w których można się reklamować za pośrednictwem IG to:
Z racji tego, że Facebook oraz Instagram należą do tego samego ekosystemu, możliwe jest połączenie kampanii na obu portalach społecznościowych. To wszystko jest dostępne w Menedżerze Reklam. Jeżeli chcesz, możesz oczywiście oddać uprawnienia do prowadzenia social media marketingu ekspertom ze sprawdzonej agencji.
Najpopularniejsze formy reklamy online na YouTube to:
Niemałą rolę odgrywają także youtuberzy, którzy polecają konkretne firmy. W takim przypadku nawet osoby z włączoną wtyczką, która usuwa reklamy z YouTube lub użytkownicy z YouTube Premium stają się odbiorcami przekazu reklamowego.
Jeżeli jesteś zainteresowany skorzystaniem z opisanych wyżej działań, możesz skorzystać z usług sprawdzonych agencji marketingu internetowego. Działania w mediach społecznościowych są o tyle skuteczniejsze od reklam w telewizji, że pozwalają dotrzeć do osób realnie zainteresowanych skorzystaniem z oferty. Wszystko bowiem dzięki możliwościom dokładnego targetowania kampanii.