Na skróty
Istnieją pewne aplikacje, które wspierają tworzenie stron internetowych. Są to narzędzia dla webmasterów, dzięki którym można na przykład szybko zidentyfikować problemy witryny, wprowadzić poprawki albo pomóc wyszukiwarce lepiej zaindeksować stronę internetową. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, jak można pomóc sobie w pracy nad stroną.
Jednym z podstawowych narzędzi dla webmasterów jest Google Search Console. Aby powiązać go z Twoją stroną internetową, możesz skorzystać z samouczka Google, który jest dostępny w internecie. Dzięki funkcjom wspomnianego narzędzia możesz między innymi:
Za pomocą tego narzędzia możliwe jest weryfikowanie własnej strony internetowej bądź też nadawanie uprawnień osobom trzecim. W tym drugim przypadku specjaliści SEO mogą pracować dla Ciebie. O tym, jak udostępniać uprawnienia dowiesz się więcej na naszej stronie. Jeżeli jesteś zainteresowany wsparciem ekspertów z zakresu tworzenia stron internetowych, a także ich pozycjonowania, skorzystaj z usług sprawdzonej agencji SXO.
Zdecydowaną zaletą korzystania z tego narzędzia dla webmasterów jest fakt, że jest ono bezpłatne, wymaga jedynie założenia konta Google. Dodatkowo błyskawicznie łączy się ono z innymi aplikacjami SEO (ang. Search Engine Optimization). W związku z tym prace optymalizacyjne dają naprawdę spore możliwości.
Przeczytaj także: SXO oraz Pozycjonowanie sklepu
Optymalizacja witryny w wynikach wyszukiwania to bardzo istotne zadanie. To właśnie w Google Search Console sprawdzisz współczynnik kliknięć (CTR), czy roboty zaindeksowały Twoje adresy URL, jaka jest liczba wyświetleń, otrzymasz wiadomości dla witryny o problemach i zagrożeniach, a także sprawdzisz najważniejsze dane dotyczące strony w wyszukiwarce. Bardzo istotnym aspektem jest również to, jak sklep czy serwis wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Wymienione działania to podstawy pracy specjalisty SEO, jeśli więc nie masz czasu na samodzielne pozycjonowanie strony i optymalizację danej witryny, warto zlecić to zewnętrznemu ekspertowi. Jeśli chcesz udzielić dostępu do strony pracownikowi czy agencji, wejdź w opcję Ustawienia, a następnie wybierz Użytkownicy i uprawnienia. Dzięki temu masz pewność, że nikt niepowołany nie może uzyskać dostępu do Twojej witryny. Jakie jednak dokładnie uprawnienia znajdziemy w zakładce?
Godnym polecenia narzędziem dla webmasterów jest także GTMetrix. Dzięki tej aplikacji możliwe jest uzyskanie szczegółowego raportu dotyczącego wydajności Twojej strony internetowej. GTMetrix analizuje szybkość witryn za pomocą Google Page Speed, a także YSlow. W dalszej kolejności narzędzie generuje wyniki i sugeruje, co można poprawić, aby witryna działała lepiej.
Podstawowe funkcje tej aplikacji są bezpłatne. Wewnątrz niej można odnaleźć wiele ciekawych opcji. Dla przykładu da się sprawdzić przeglądarkę, a także lokalizację, która została wykorzystana do testowania. Dzięki wskazówkom dostępnym w GTMetrix możliwe jest zoptymalizowanie strony internetowej w taki sposób, że działa znacznie szybciej. Ten aspekt również ma wpływ na jej pozycję w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Kolejnym wartym opisania narzędziem dla webmasterów jest Yoast SEO. Prosty w obsłudze dodatek do systemu zarządzania treścią pomaga twórcom stron internetowych osiągać wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wtyczka do WordPressa nie tylko monitoruje działania webmastera, ale również podpowiada i wskazuje, co można zrobić lepiej. Opisywane narzędzie dla webmasterów dostępne jest zarówno w wersji bezpłatnej, jak i premium. Eksperci z zakresu marketingu internetowego, a także tworzenia witryn często korzystają między innymi z YoastSEO po to, aby móc osiągać jak najlepsze rezultaty pozycjonowania dla swoich klientów.
To, w jaki sposób użytkownicy trafiają na strony w wynikach wyszukiwania Google to bardzo złożona kwestia. Nie wystarczy, że roboty będą indeksować adres strony. Również prowadzenie kampanii reklamowych nie ma większego wpływu na SEO, jest to bowiem ruch płatny. W przypadku właścicieli stron, którzy nie poświęcają ruchowi organicznemu większej uwagi, problemy związane z pozycją witryny szybko dadzą się w znak. Klienci będą bowiem trafiać na podstrony tylko wtedy, gdy aktywne będą działania marketingowe takie jak Google Ads czy Facebook Ads. Wyszukiwarka rządzi się swoimi prawami, stąd też konieczna jest znajomość odpowiednich fraz dla branży i wypracowanie odpowiedniej strategii pozycjonowania. Ważne jest w tym przypadku wszystko: serwer, dotychczasowe problemy związane z naszą witryną, udoskonalenia HTML. Jeśli chcesz uzyskać lepsze pozycje, możemy sprawdzić stan Twojej strony podczas darmowego audytu. Na naszym blogu znajdziesz też więcej informacji o tym, jakie oprogramowanie i inne rozwiązania mogą być przydatne dla osób, które nie mają większego doświadczenia w optymalizacji.
Popularne narzędzia dla webmasterów mogą znacząco poprawić jakość, a także tempo ich pracy. Dla przykładu Google Search Console pozwala doskonale skomunikować stronę internetową z wyszukiwarką Google, a także wskazuje, co można naprawić. Z kolei GTMetrix to narzędzie, które pozwala dowiedzieć się, jakie elementy strony internetowej wymagają modyfikacji, aby przyspieszyć jej działanie. Z kolei Yoast SEO to wtyczka do systemu zarządzania treścią WordPress, która pozwala zoptymalizować witrynę pod kątem algorytmów wyszukiwarek i monitoruje działania webmastera.
Pamiętaj o tym, że opisane w tym artykule narzędzia dla webmasterów to tylko niewielka część wszystkich, które są dostępne w internecie. Jeżeli nie chcesz samodzielnie korzystać ze wskazanych wyżej aplikacji, warto skorzystać z usług sprawdzonej agencji SXO.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.