Nie wiesz jaka nazwa strony internetowej będzie najlepsza? Zastanawiasz się nad tym, czy domena może mieć wpływ na ilość wejść oraz konwersję? Poznaj kilka ciekawych informacji na ten temat. Przedstawiamy, jak wybrać nazwę strony oraz czego unikać podczas podejmowania decyzji.
Na skróty
Jaka nazwa strony internetowej będzie najlepsza?
Myśląc o tym, jaka nazwa strony internetowej będzie najlepsza, musisz wziąć pod uwagę kilka bardzo ważnych kwestii. Przede wszystkim postaraj się dobrać taki termin, aby był maksymalnie prosty oraz łatwy do zapamiętania. Unikaj trudnych, mało atrakcyjnych połączeń liter lub słów. Nazwa strony powinna być także nieskomplikowana w zapisie, aby ułatwić wpisanie domeny w przeglądarce internetowej.
Nie ważne, jaka dokładnie nazwa strony internetowej Cię interesuje – nowoczesna, abstrakcyjna, czy minimalistyczna – pamiętaj, że domena musi być przyjazna dla użytkownika. Zbyt długie, trudne, nieciekawe wyrazy będą negatywnie odbierane przez internautów. Pomyśl teraz o popularnych serwisach w internecie, z których regularnie korzystasz. Jakie domeny wyróżniasz? Z pewnością wszystkie są proste i mało skomplikowane. Dodatkowo postaraj się zachować oryginalność. Nie kopiuj pomysłów konkurencji, ponieważ tylko sobie zaszkodzisz. Oczywiście możesz zainspirować się innymi domenami, aby wykorzystać je do własnego pomysłu. Jeżeli nie wiesz, jaką nazwę strony internetowej wybrać, sprawdź, jak zrobiła to konkurencja, ale zamiast powielać pomysły, usiądź z kartką papieru i postaraj się pobudzić kreatywność do działania.
Nie zapominaj, że nie każda domena musi być wolna. W internecie znajduje się naprawdę dużo stron internetowych! Gdy już wymyślisz własną nazwę, sprawdź, czy rzeczywiście jest unikalna. Bardzo możliwe, że inna osoba wpadła na dokładnie taki sam pomysł, jak Ty.
Zakup domeny to wydatek. Co prawda nieduży, ale jednak. Zanim przeznaczysz swoje środki na wybór domeny, dokładnie zastanów się, czy ta konkretna nazwa jest odpowiednia dla Ciebie. Najlepiej wybrać taką, która będzie dopasowana do Twojej firmy oraz działalności. Należy wspomnieć, że chwytliwe, łatwe do zapamiętania hasła znacznie pomagają budować świadomość marki. Podczas realizacji strategii marketingowej będziesz posługiwać się domeną, a użytkownicy ją zapamiętają. Pamiętaj, że oferowane produkty oraz usługi będą identyfikowane z wybraną przez Ciebie nazwą.
Jaka nazwa strony internetowej pomoże w brandingu? Postaraj się wymyślić krótką, a zarazem chwytliwy termin. Poświęć na to dłuższą chwilę, prawdopodobnie nie wpadniesz na ten jeden, oryginalny pomysł ot, tak. Możesz zastosować grę słów, nawiązywać do innych języków, czy stosować metafory. Domena będzie związana z Twoim biznesem przez cały czas, dlatego dokonaj słusznego wyboru.
Gdy będziesz szukać domeny, sprawdź oferty różnych dostawców usług hostingowych. Spójrz na to, ile będzie kosztować Cię utrzymanie strony internetowej w rozliczeniu długoterminowym (kilka lat). Często oferta kusi swoją niską ceną za pierwszy rok, a następne opłaty roczne będą znacznie wyższe niż w przypadku konkurencji, przez co po prostu przepłacisz.
Czy nazwa strony internetowej ma wpływ na ilość wejść?
To, jaką nazwę strony internetowej zastosujesz, może wpłynąć na ilość wejść oraz współczynnik konwersji. Czy to możliwe? Oczywiście, że tak. Jeżeli zastosujesz zbyt długą, nieprzyjazną domenę, użytkownicy będą na nią podejrzliwie spoglądać. Dla przykładu, zdecydowanie lepiej zastosować połączenie kilku słów, zamiast losowe połączenie liter, które nic nie znaczy.
Staraj się unikać w nazwie domeny znaku „-”, czyli myślnika. Choć nie jest to obowiązkowa zasada, zastosowanie symbolu pauzy po prostu utrudnia zapisanie adresu URL. Wyobraź sobie, że rozmawiasz ze znajomym na temat tego, gdzie kupujecie ubrania. Oboje jako główne źródło wskazujecie nazwy sklepów internetowych. Zdecydowanie łatwiej jest wspomnieć o prostej, nieskomplikowanej domenie, bez żadnych myślników i zbędnych znaków, prawda?
Podobnie sytuacja wygląda z liczbami w nazwie domeny. Jeżeli możesz, po prostu ich unikaj. Oczywiście są pewne wyjątki. Chcesz poznać pewien przykład? W takim razie pomyśl o sklepie działającym całą dobę. Liczba „24” w nazwie domeny będzie naturalna i przyjazna. Unikaj natomiast niepotrzebnego dodawania jakichkolwiek numerów. Nieco starsi użytkownicy mogą kojarzyć je ze scamem (ang. przekręt) lub niedozwolonymi treściami. Dawniej, jeżeli strona została zablokowana ze względu na naruszenie regulaminu lub prawa, tworzono jej klony, z dodatkowymi liczbami w nazwie.
Jeżeli nazwa Twojej strony internetowej będzie skomplikowana, nieprzyjazna lub od razu wywoła złe skojarzenia wśród społeczności, bardzo możliwe, że ilość wejść będzie znacznie mniejsza. Postaraj się przygotować łatwy do zapamiętania termin, który każda osoba z łatwością zapisze. Ciągle nie wiesz, jaką nazwę strony zastosować? Nie masz do tego pomysłu oraz cierpliwości? W takim razie znajdź w internecie specjalne generatory nazw. To narzędzia bardzo proste i nawet jeżeli nie znajdziesz tam idealnej dla siebie domeny, bardzo możliwe, że uda Ci się zaczerpnąć nieco inspiracji, aby wpaść na coś samodzielnie.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.